Hvor hurtigt reagere blitzen ?
Fra : HDdriver

Dato : 23-07-04 21:31

Her den anden dag, så paserede jeg en af de hvide vogne som blitzer. Men
nu køre jeg jo på en V2 maskine, som jo er noget af det hurtigste til at
acc. så jeg gav den fuld gas, så jeg nær var fløjet bag over af det vilde
ryk som der kommer når man gir sådan en V2 maskine hane... nu er det bare
at jeg er i tvivl om at det nu er rigtigt hvad jeg har fået afvide at de
ikke kan måle en, hvis man ikke køre med konstant hastighed, og derved bør
slippe for bøden nu da jeg fyrede dyret af.

VH
HDdriver
Rigtige mænd køre uden hjelm...

Fra : Anders Christensen

Dato : 23-07-04 22:02

HDdriver wrote:
> [...]
> afvide at de ikke kan måle en, hvis man ikke køre med konstant
> hastighed, og derved bør slippe for bøden nu da jeg fyrede dyret af.

Jeg tror nu nærmere at du blev målt konstant i den tid du var i radarens
målefelt, det vil sige at den bare målte flere forskellige hastigheder,
det vil ihvertfald være min logiske slutning.
I så fald var det nok ikke optimalt at give mere gas når du vidste at du
kørte for stærkt.
Men det kan du jo nok få klarhed over når bøden kommer, såfremt der
kommer sådan en.

Mvh Anders Christensen

Fra : Elbarto

Dato : 24-07-04 03:28

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kørte for stærkt.
> Men det kan du jo nok få klarhed over når bøden kommer, såfremt der

En anden mulighed(hvis man da ik har bukket pladen) er at smide den for
groft på baghjul så kan kameraet foran jo ikk få pladen ;) har set en gøre
det nummer
Kan desværre ikk selv praktisere tricket da SRen er lidt tung at få op

Elbarto Simpsoniac

Fra : stefan jørgensen

Dato : 24-07-04 07:26

> [...]
> det nummer
> Kan desværre ikk selv praktisere tricket da SRen er lidt tung at få op

En helt tredje mulighed kunne være at man indså at man havde kørt for stærkt
i et område hvor Politiet mener der er god grund til at lade være, og tage
det som en mand ??

Hvad mener i?

Stefan

Fra : Jacob Larsen

Dato : 24-07-04 09:46

"stefan jørgensen" <macstefan502@hotmail.com> wrote in
message news:410200fb$0$280$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> En helt tredje mulighed kunne være at man indså at man
> havde kørt for stærkt i et område hvor Politiet mener der
> er god grund til at lade være, og tage det som en mand ??
>
> Hvad mener i?

Jeg vil slet ikke sige, hvad jeg mener, for min mor siger jeg skal tale
pænt.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : flemsus

Dato : 24-07-04 23:36

stefan jørgensen wrote:

> En helt tredje mulighed kunne være at man indså at man havde kørt for
> stærkt i et område hvor Politiet mener der er god grund til at lade
> [...]

Jeg mener at hvis man spørger: "Hvad mener i" er man ikke en mand.

--
Mvh. Flemming Sørensen
To reply remove "NOSPAM"

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-07-04 12:01

"flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Jeg mener at hvis man spørger: "Hvad mener i" er man ikke en mand.

Lad mig gætte : du dumpede i gruppearbejde?

vh
Torben

Fra : flemsus

Dato : 28-07-04 15:00

Torben Scheel wrote:
> "flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Lad mig gætte : du dumpede i gruppearbejde?
>
> vh
> Torben

Du gættede forkert. Men lad mig da høre hvad mandigt der er ved at betale en
fartbøde?

--
Mvh. Flemming Sørensen
To reply remove "NOSPAM"

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-07-04 08:36

flemsus wrote:

> Du gættede forkert. Men lad mig da høre hvad mandigt der er ved at
> betale en fartbøde?

Det har jeg da ikke udtalt mig om? Men nu du bringer det på bane mener jeg
da det er mest mandigt at erkende sin skyld og betale, i stedet for at lede
efter alle mulige smuthuller for at spare lidt håndører. If you can't do the
time, don't do the crime.

vh
Torben

Fra : Martin Schyth

Dato : 29-07-04 08:11

> [...]
> efter alle mulige smuthuller for at spare lidt håndører. If you can't do the

Jeg fatter bare ikke hvorfor nogle mennesker bare er sådan nogle
kujoner, hvis man kører for stærkt burde man være klar over det, og ikke
mindst om de mulige konsekvenser derved. Dvs. bliver man stoppet, eller
blitzet burde man være klar over at man har gjort noget galt. Det gør
ikke tingene mere lovligt at alle overtræder en regel - og synes man det
er helt galt må man jo prøve at få ændret lovene evt. ved selv at stille
op eller via en interesse orginasation.

Bare det at erkende at man har gjort noget galt og så alligevel prøve at
krybe udenom er ganske enkelt pinligt - så tag dog bøden som en mand
istedet for at rende rundt langs væggene og klage og tude.

Du har gjort noget galt - tag straffen!

/Martin

Fra : Preuthun

Dato : 23-07-04 23:25

"HDdriver" <HD@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> at jeg er i tvivl om at det nu er rigtigt hvad jeg har fået afvide at de
> ikke kan måle en, hvis man ikke køre med konstant hastighed, og derved bør
> slippe for bøden nu da jeg fyrede dyret af.

Hejsa.
Ikke så lang tid efter politiets fotobiler var kommet på vejene oplevede jeg
følgende:
Det var midt i sommerferietiden, og jeg var blevet "blitzet" med lidt for
høj fart. Dengang var jeg ikke klar over, hvad det var for en indretning, så
næste gang jeg der holdt en hvid varevogn på samme sted, og blitzede en
forankørende, blev jeg nysgærrig og parkerede foran varebilen. Jeg gik rundt
om den. Den havde sorte ruder rundt hele varerummet. Så gik jeg helt tæt på
bagruden for at kikke ind. Der kunne man kikke lige ind i linsen på et
fotografiapparat. Det så interessant ud, tænkte jeg, og gik hen til
skydedøren for at kikke ind der. Så jeg satte hænderne for begge sider af
øjnene og kom helt tæt på sideruden. Måske kom der et lille næseaftryk.
Anyway. Pludselig, gik døren op, og der stod jeg og rågloede. Pinligt følte
jeg. Jeg troede jo bilen var mennesketom. At den blot var parkeret på
stedet, og var igang med "indsamlingen".
Det var en forholdsvis ung færdselsbetjent som kom frem i døren. Han spurgte
hvad jeg ville, og jeg fortalte sandheden, at jeg var nysgærrig efter at se
teknikken. Så blev jeg inviteret indenfor, og fik en grundig gennemgang af
det tekniske udstyr. Det var en flinker betjent, et menneske faktisk
opdagede jeg, som hellere end gerne ville fortælle om sit arbejde osv. Og
som overhovedet ikke udviste nogen form for arrogance eller fjentlighed. Det
ville jeg ellers have forventet dengang. Jeg blev dermed klogere på hele to
fronter, så det var en rigtig god oplevelse.

Nu til dit spørgsmål i relation til det jeg så: Når der kom et køretøj ind i
målefeltet vistes hastigheden på et display. Hvis denne var for høj,
"knipsede" kamaraet et billede, og displayet viste et kort øjeblik den fart
som blev registreret til bøden. En del af bilerne bremsede derefter kraftigt
ned, for til slut i målefeltet at være kommet ned i passende fart. Men efter
"blitzen" er det altså for sent at gøre noget.

Mvh. Jan Preuthun

Fra : Torben V. Mogensen

Dato : 23-07-04 23:43

> [...]
> ikke kan måle en, hvis man ikke køre med konstant hastighed, og derved bør
> slippe for bøden nu da jeg fyrede dyret af.

Hvornår gav du gas, før, ved siden af, eller efter bilen?

Hvis du har acc. op imod lysets hastighed, så bare rolig, blitzen kunne så
ikke følge dig
Kørte du så tilbage til ham og sagde: Så du røgen?

Den måler vel en gennemsnit hastighed på et givent tidspunkt, eller
opdateres med få sek mellemrum, det gør jo de andre fart nummer tavler

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-07-04 13:28

HD@kandu.dk (HDdriver) writes:

> [...]
> hurtigste til at acc. så jeg gav den fuld gas, så jeg nær var fløjet
> bag over af det vilde ryk som der kommer når man gir sådan en V2

Troede ikke det var nødvendigt, men her kommer den

--------------------------
/| /| | |
||__|| | Please don't |
/ O O\__ feed |
/ \ the trolls |
/ \ \ |
/ _ \ \ ----------------------
/ |\____\ \ ||
/ | | | |\____/ ||
/ \|_|_|/ | __||
/ / \ |____| ||
/ | | /| | --|
| | |// |____ --|
* _ | |_|_|_| | \-/
*-- _--\ _ \ // |
/ _ \\ _ // | /
* / \_ /- | - | |
* ___ c_c_c_C/ \C_c_c_c____________

--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-04 15:33

> Troede ikke det var nødvendigt, men her kommer den

> [...]

Hehe sad og ventede og tænkte "hvad fa.... laver ham jes"

Brian

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 25-07-04 10:13

HDdriver wrote:
> [...]
> afvide at de ikke kan måle en, hvis man ikke køre med konstant
> hastighed, og derved bør slippe for bøden nu da jeg fyrede dyret af.

/| /| |
||__|| | Please don't
/ O O\__ feed
/ \ the trolls
/ \ \
/ _ \ \ ----------------------
/ |\____\ \ ||
/ | | | |\____/ ||
/ \|_|_|/ | __||
/ / \ |____| ||
/ | | /| | --|
| | |// |____ --|
* _ | |_|_|_| | \-/
*-- _--\ _ \ // |
/ _ \\ _ // | /
* / \_ /- | - | |

Andet er der vist ikke at sige til dette indlæg...

Fra : Finn Petersen

Dato : 31-07-04 00:55

HD@kandu.dk (HDdriver) wrote in message news:<cdrsif$g68$1@abbeden.bunk.cc>...
> [...]
> ikke kan måle en, hvis man ikke køre med konstant hastighed, og derved bør
> slippe for bøden nu da jeg fyrede dyret af.

Såvidt jeg ved anvendes der en "doppler radar" til måling, denne laver
kontinuertlige målinger og det nytter derfor ikke at acc. med mindre
man da gerne vil have en større bøde.