dæk
Fra : Elbarto

Dato : 23-07-04 14:51

Ja snakkede lidt med den lokale dæk mand idag da jeg gerne vil have noge
super bløde dæk og han havde ikk lige nogen forslag men hvis jeg kunne
findet navnet på nogen til alm. MC ville han kune skaffe dem til SRen (13"
sjov) eller ihvertfald nogen med tilsvarende køre egenskaber.

Så hvad findes der af dejlig bløde dæk ?
Og ja jeg ved godt at de bliver slidt i løbet af 0.5
Lærte jeg da jeg sled et baghjul helt ned på ~1500km hård kørsel
Desværre fåes det dæk ikke i 13" kun 12" :(

Elbarto Simpsoniac

Fra : Armand

Dato : 23-07-04 19:10

Elbarto <elbarto@lite.dk> skrev i en news:cdr5at$u03$1@news.cybercity.dk...

> ...........................Så hvad findes der af dejlig bløde dæk ?
> Og ja jeg ved godt at de bliver slidt i løbet af 0.5

"Bløde dæk" efter mc-terminologi, har det problem at de skal køres og holdes
varme (á race-brug, eller kontant højfartskørsel) for at man får det bløde
gummi man tror man har købt.
På scoot vil jeg mene at dét vil give dig nogle problemer :-|

I det lokale race-projekt, som jeg engagerer mig i, kører vi Yamaha YSR80
med 12" hjul, og jeg er stedse forbavsede over hvor store reserver der er i
de ordinære scooterdæk (dog af regulære fabrikater), som vi bruger, når blot
de er varmet op gennem et par omganges kørsel og asfalten er alm. sommerlun:
De ellers umådeligt dårligt affjedrede YSR'ere kan køres så de drifter på
begge hjul ud af svingene
Så hvis du spørger mig, er det overhovedet ikke nødvendigt at up-grade
scooterdæk!

> Lærte jeg da jeg sled et baghjul helt ned på ~1500km hård kørsel
> Desværre fåes det dæk ikke i 13" kun 12" :(

Hvilket??

--
Armand.

Fra : Elbarto

Dato : 24-07-04 03:10

> [...]
> begge hjul ud af svingene
> Så hvis du spørger mig, er det overhovedet ikke nødvendigt at up-grade

Bridgestone ML50 bla. std. dæk på suzuki street magic (30er scoot)

Den med at scooter dæk står godt fast passer nu ikke helt
De dæk der sad på SRen stod ikke fast for en hujende hat fis
nu har jeg noget duro sjov på den står fast men ikke noget specielt,
Jeg har oplevet at den slipper grebet i svingene det prøvede jeg aldrig med
ML50 på magicen og den blev ellers kastet noget rundt.
OK SRen er oss 125ccm sjov magicen var 50ccm (~74ccm)

Elbarto Simpsoniac

Fra : Armand

Dato : 24-07-04 10:40

Elbarto <elbarto@lite.dk> skrev i en news:cdsgjk$2faq$1@news.cybercity.dk...

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Den med at scooter dæk står godt fast passer nu ikke helt
> De dæk der sad på SRen stod ikke fast for en hujende hat fis

= fordi du ikke kan køre dem varme :-|

> nu har jeg noget duro sjov på den står fast men ikke noget specielt,
> Jeg har oplevet at den slipper grebet i svingene det prøvede jeg aldrig
> med ML50 på magicen og den blev ellers kastet noget rundt.

Alle dæk vil slippe før eller siden, kvaliteten i de bløde dæk er at det
sker meget mere kontrollabelt hvor hårde dæk er enten/eller.
At du har oplevet at dækkene slipper grebet i svingene uden at du er
styrtet, er en stor kvalitet :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 30-07-04 16:14

> Elbarto <elbarto@lite.dk> skrev i en

asfalten > > > er alm. sommerlun........

Fik lige kigget efter:
Det er ML16 der sidder på vores YSR-racere, og som sagt er der masser af
reserver i dém, når blot de er varmet op!

--
Armand.

Fra : Elbarto

Dato : 24-07-04 03:24

> Elbarto <elbarto@lite.dk> skrev i en
Klip
Kilp

> [...]
> begge hjul ud af svingene
> Så hvis du spørger mig, er det overhovedet ikke nødvendigt at up-grade

Hov glemte måske lige at sige at vi jo taler om en 125ccm(175ccm) scooter
ikk en 30er eller 45er
Og jeg presser den rimeligt groft når forholdene tillader det.
Kunne ikke leve uden min daglige aften race/fluesmaskertur
Elbarto Simpsoniac

Fra : Ninja Rider

Dato : 24-07-04 08:33

Hejsa

Elbarto wrote:

> [...]
> Og jeg presser den rimeligt groft når forholdene tillader det.
> Kunne ikke leve uden min daglige aften race/fluesmaskertur

Se her min ven....
http://www.scooter-racing.dk under tilbehør og dæk!

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : Elbarto

Dato : 25-07-04 01:11

"Ninja Rider" <emil.gundersenSLET@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

scooter

> Se her min ven....
> http://www.scooter-racing.dk under tilbehør og dæk!
>
> Mvh Emil
> --
> Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
> Don't take life to serious......
> You'll never escape it alive anyway!
> http://dfmc.dk/?id=26

Er prøvet de er ikk vildere gode std. sjoverne på min gamle typhoon var
bedere.

Derfor spurte jeg oss erfter mærker på goe bløde MC dæk da min forhandler
kan finde noget tilsvarende i 13"

Elbarto Simpsoniac