/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
GSX 550 fra 1985
Fra : dfgh dhdfgh


Dato : 23-07-04 11:12

Hej,

Jeg har købt en suzuki GSX 550 fra 1985, og det er en dejlig kværn

Meeennn, jeg har et lille problem. Hvis jeg kører 130 er det ligesom om den
ikke får nok benzin, så den trækker/bremser osv.

Den anden dag kørte jeg på motorvej, og skulle se hvad den kunne, ved
omkring 170 km/t døde den helt, og jeg måtte en tur ind i nødsporet. Da jeg
så forsøgte at starte den var det ligesom når man er rendt tør, dvs. motoren
siger ikke et kvæk, hvorefter man kan høre at den er lige ved at starte
(ingen gas), og pludselig starter den igen.

Så fik den noget gas igen, og 2 km længere fremme måtte jeg en tur ind igen.
Samme tur. Så kørte jeg pænt (120-130 km/t) de sidste 5 km, og her var den
ingen problemer.

Er der nogle som har haft samme problem, eller ligende, er de vejkommen til
at smide et svar
Jeg regner med at pille kaburatorne af i aften for at rense den.

p.s. jeg har lige renset benzinhanen, og den var ikke synderlig beskidt, og
vakum'et virker fint i hanen.

Hilsen MrGSX



 
 
MrGSX (23-07-2004)
Kommentar
Fra : MrGSX


Dato : 23-07-04 11:16

>"dfgh dhdfgh" <dfghdf@fldsd.dk> skrev i en meddelelse
news:4100e45e$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
Sorry, har lige sat min mail adresse rigtigt op



Jacob Bunk Nielsen (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 23-07-04 11:24

"dfgh dhdfgh" <dfghdf@fldsd.dk> writes:

> Meeennn, jeg har et lille problem. Hvis jeg kører 130 er det ligesom om den
> ikke får nok benzin, så den trækker/bremser osv.

Når du observerer det, så prøv at køre ind til siden og åbn
tankdækslet. Hvis den siger "svup", så er det fordi du har undertryk i
tanken, og den så ikke kan suge benzinen ned. Det er en ofte set fejl.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

MrGSX (23-07-2004)
Kommentar
Fra : MrGSX


Dato : 23-07-04 11:37

Det må jeg lige prøve, tak

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
news:spamdrop+m3wu0vf2cm.fsf@paven.bunk.cc...
> "dfgh dhdfgh" <dfghdf@fldsd.dk> writes:
>
> > Meeennn, jeg har et lille problem. Hvis jeg kører 130 er det ligesom om
den
> > ikke får nok benzin, så den trækker/bremser osv.
>
> Når du observerer det, så prøv at køre ind til siden og åbn
> tankdækslet. Hvis den siger "svup", så er det fordi du har undertryk i
> tanken, og den så ikke kan suge benzinen ned. Det er en ofte set fejl.
>
> --
> Jacob | ........@
> Bandit 600 N | ......_[]-=*
> www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)



Jesper Nielsen (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 23-07-04 11:38


"dfgh dhdfgh" <dfghdf@fldsd.dk> wrote in

> Den anden dag kørte jeg på motorvej, og skulle se hvad den kunne, ved
> omkring 170 km/t døde den helt, og jeg måtte en tur ind i nødsporet. Da
jeg
> så forsøgte at starte den var det ligesom når man er rendt tør, dvs.
motoren
> siger ikke et kvæk, hvorefter man kan høre at den er lige ved at starte
> (ingen gas), og pludselig starter den igen.

Det lyder som dit tankdæksel er for tæt, det har flere gange været oppe at
vende herinde. Hvis du prøver at trille en tur indtil den går i stå vil du
sikkert kunne høre at den trækker luft ind når du linder på tankdækslet. Det
kan enten være stoppet/for lille (hvis udluftningen sidder i selve dækslet),
eller det kan være en slange der sidder i klemme et sted. Prøv evt at kigge
i groups på google, det har som sagt været drejet et par omgange herinde.

Mvh Jesper



MrGSX (23-07-2004)
Kommentar
Fra : MrGSX


Dato : 23-07-04 11:51

Jeg tror måske at det kunne være løsningen, det må jeg hellere checke inden
jeg flår kab. af i aften.
Der sidder (så vidt jeg husker) et udluftningsrør under tanken, og det kan
selvfølgelig være stoppet.

Tak for rådet
/MrGSX

> Det lyder som dit tankdæksel er for tæt, det har flere gange været oppe at
> vende herinde. Hvis du prøver at trille en tur indtil den går i stå vil du
> sikkert kunne høre at den trækker luft ind når du linder på tankdækslet.
Det
> kan enten være stoppet/for lille (hvis udluftningen sidder i selve
dækslet),
> eller det kan være en slange der sidder i klemme et sted. Prøv evt at
kigge
> i groups på google, det har som sagt været drejet et par omgange herinde.
>
> Mvh Jesper
>
>



Hekto (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-07-04 11:55

dfgh dhdfgh wrote:


>
> Den anden dag kørte jeg på motorvej, og skulle se hvad den kunne, ved
> omkring 170 km/t døde den helt, og jeg måtte en tur ind i nødsporet. Da jeg
> så forsøgte at starte den var det ligesom når man er rendt tør, dvs. motoren
> siger ikke et kvæk, hvorefter man kan høre at den er lige ved at starte
> (ingen gas), og pludselig starter den igen.
>
> Så fik den noget gas igen, og 2 km længere fremme måtte jeg en tur ind igen.
> Samme tur. Så kørte jeg pænt (120-130 km/t) de sidste 5 km, og her var den
> ingen problemer.
>
> Er der nogle som har haft samme problem, eller ligende, er de vejkommen til
> at smide et svar
> Jeg regner med at pille kaburatorne af i aften for at rense den.
>
> p.s. jeg har lige renset benzinhanen, og den var ikke synderlig beskidt, og
> vakum'et virker fint i hanen.
>

Nogle hurtige skud, der er lette at undersøge:

Utæt slange til vacuum-benzinghanen fra manifolden.
Skidt i/utæt membran i benzinhanen.
Skidt i tanken/benzinfilteret ... hvis der er sådan et
Svømmerehøjde/utætte svømmere



--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

MrGSX (23-07-2004)
Kommentar
Fra : MrGSX


Dato : 23-07-04 21:31

> Utæt slange til vacuum-benzinghanen fra manifolden.
Slangen går fra kaburatoren på en sådan model, og den er tæt, den gør det
også selv om den står på PRI

> Skidt i/utæt membran i benzinhanen.
Membranen er renset i benzin hanen, og den var faktisk ikke beskidt.

> Skidt i tanken/benzinfilteret ... hvis der er sådan et
Der sidder et filter på benzinhanen, og det var heller ikke beskidt

> Svømmerehøjde/utætte svømmere
Det har jeg ikke checket, men nu kan jeg ikke fremprovokere fejlen. Jeg har
lige været på motorvej, og ladet den arbejde fra 110 til 200 et par gange og
den kører bare.....

Men det kan selvfølgelig være at den har været stoppet i hullet til
udluftningen, og efter jeg har fyldt benzin på er det automatisk blevet
renset....

/MrGSX




Egon Østergaard (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Egon Østergaard


Dato : 23-07-04 21:42


>
> Nogle hurtige skud, der er lette at undersøge:
>
> Utæt slange til vacuum-benzinghanen fra manifolden.
> Skidt i/utæt membran i benzinhanen.
> Skidt i tanken/benzinfilteret ... hvis der er sådan et
> Svømmerehøjde/utætte svømmere
>
Benzinslangen har et knæk, det har jeg været ude for på min GSX750ES 7k rpm
i 2min. så døde den.
Det var den samt vakumslangen der osse havde et knæk, det hjalp med en anden
føring.
Hvis det er de originale slanger så er de meget bløde.

MVH
Egon Østergaard
DMCN #7
suki GSX750ES



MrGSX (23-07-2004)
Kommentar
Fra : MrGSX


Dato : 23-07-04 21:48

Har lige haft tanken af, og benzin slangen er armeret, så den knækker ikke
bare, og vakum slangen ser også fin ud, men den gør det jo også når man
kører i PRI stilling.




Egon Østergaard (24-07-2004)
Kommentar
Fra : Egon Østergaard


Dato : 24-07-04 10:19


"MrGSX" <gsx@c.dk> skrev i en meddelelse
news:41017985$0$271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Har lige haft tanken af, og benzin slangen er armeret, så den knækker ikke
> bare,

Min var også armeret med en stålfjeder udenom, men den kunne alligevel
knække så der ikke var fuldt flow igennem.

> og vakum slangen ser også fin ud, men den gør det jo også når man
> kører i PRI stilling.
>
Min havde heller ingen probs på PRI, men hvis vakumslangen har et knæk kan
den suges flad ved høje RPM, hvis den er for blød.
Det kan resultere i at hanen lukker, vakumhanen er jo ude af funktion på
PRI.
Jeg skiftede den slange til en ny der var lidt stivere, og lavede den lidt
længere så den kørte i flade buer, så var mit problem ovre.

MVH
Egon Østergaard
DMCN #7
suki GSX750ES



MrGSX (24-07-2004)
Kommentar
Fra : MrGSX


Dato : 24-07-04 23:53

> Min havde heller ingen probs på PRI, men hvis .....
Min har jo også problemer på PRI ,-)

Der er nu nyt i sagen.

I dag har jeg kørt fra Århus til Ålborg, og det var uden problemer, men da
jeg skulle hjem, har den gjort det hele vejen. Jeg kan mærke at når det
blæser kraftigt på højreside af mc'eren, så sætter den ud, så den må suge
falsk luft et eller andet sted i højreside af mc'eren.

/Bobe
>



Armand (25-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-07-04 00:30


MrGSX <gsx@c.dk> skrev i en
news:4102e85f$0$275$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Min havde heller ingen probs på PRI, men hvis .....
> Min har jo også problemer på PRI ,-)
>
> Der er nu nyt i sagen.
>
> I dag har jeg kørt fra Århus til Ålborg, og det var uden problemer, men da
> jeg skulle hjem, har den gjort det hele vejen. Jeg kan mærke at når det
> blæser kraftigt på højreside af mc'eren, så sætter den ud, så den må suge
> falsk luft et eller andet sted i højreside af mc'eren.

Ahaaa!
En klubkammerat havde en GSX750ES der led af "rullende træk" - Undtagen i
regnvejr!
Kun ved et tilfælde gik det en dag op for ham at det var de løse ben på hans
regnbukser der klistrede til sideskjoldet og derved spærrede for turbolent
luft's adgang mellem sideskjold og sæde. En stribe bred klar tape hen over
pågældende sprække var hans test#1, som virkede så effektivt uden at skæmme
udseendet, at løsningen blev permanent!

Har din 5½'er en komplet filterkasse med originalt filter (incl. en given
snorkel)? - Det er krav nummer ét i kampen mod turbolenser.
Hvis du ligefrem har enkeltmonterede K&N-filtre på karbunaderne, er det dem
der skal af igen :-|

--
Armand





MrGSX (26-07-2004)
Kommentar
Fra : MrGSX


Dato : 26-07-04 07:58

I toppen af mit originale luftfilter er der et hul, og efter hvad jeg kan se
i Haynes, skal der være ligesom en bøjning, hvilket vil gøre at den kun kan
trække luft fra undersædet, og ikke fra under tanken.
> Ahaaa!
> En klubkammerat havde en GSX750ES der led af "rullende træk" - Undtagen i
> regnvejr!
> Kun ved et tilfælde gik det en dag op for ham at det var de løse ben på
hans
> regnbukser der klistrede til sideskjoldet og derved spærrede for turbolent
> luft's adgang mellem sideskjold og sæde. En stribe bred klar tape hen over
> pågældende sprække var hans test#1, som virkede så effektivt uden at
skæmme
> udseendet, at løsningen blev permanent!
>
> Har din 5½'er en komplet filterkasse med originalt filter (incl. en given
> snorkel)? - Det er krav nummer ét i kampen mod turbolenser.
> Hvis du ligefrem har enkeltmonterede K&N-filtre på karbunaderne, er det
dem
> der skal af igen :-|
>
> --
> Armand



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408903
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste