karburatorslanger?
Fra : Kai Mårsted

Dato : 21-07-04 17:23

Hej NG.

Jeg er i den lykkelige situation at jeg er kommet i besidelse af en MC med
2 cylindre og dermed også 2 karburatorer. Cyklen mangler nogle stumper hist
og her. På karburatorene sidder der en gummislange fra hver, lige
umiddelbart inden hullerne i cylinderne. På benzin hanen sidder der kun et
udtag udover den kraftige der passer på benzinslangen. Er det sådan at de to
gummislanger skal samles i et Y og derefter føres i 1 slange op til
benzinhanen?
Da spørgsmålet sikkert er basic og kan passe på alle MC, vil jeg ikke skrive
at det er en kawasaki

Hilsen Kai

Fra : IJ

Dato : 21-07-04 23:19

> [...]
> benzinhanen?
> Da spørgsmålet sikkert er basic og kan passe på alle MC, vil jeg ikke

Jeg har haft en ER5 engang, og på den gik den ene slange op til
benzinhanen. Den anden studs var afblændet med en gummiprop.
Nu skiver du ikke, hvilken model du har fået fat i; men du kan da
prøve, om den kan køre med denne eller den løsning, du selv
foreslog.

Ib

Fra : Armand

Dato : 22-07-04 00:30

Kai Mårsted <kem@ishoejby.invalid> skrev i en

> [...]
> benzinhanen?
> Da spørgsmålet sikkert er basic og kan passe på alle MC, vil jeg ikke

Det var dog alligevel rart at vide om det er en bedaget (Z400/Z750) eller
nyere
(GPZ500/ER5) Kawa-twin; men eftersom at det fortrinsvis er på de nyere at
der sidder permanente stutse (á dine permanent monterede slanger) til de
tynde slanger vil jeg tro at der er en GPZ/ER :-/

Tilstedeværelse og behov!
Stutsene er til for at man kan koble et par vacuum-metre på og derudfra
trimme karburatorerne til at trække ensartet i forhold til hinanden, men da
bensinhanen er af den type der åbner/lukker automatisk v.h.a. vacuum, bruger
man samme vacuum til dette job.
Den ene slange alene er tilstrækkelig til at håndtere bensinhanen hvorfor
slangen ved den anden karburator er tilovers og bedst udskiftes med en
prop/hætte eller alternativt klippes af kort over stutsen og blændes af med
en iskruet bolt, men også en "Y-samling" vil kunne virke!

--
Armand.

Fra : Kai Mårsted

Dato : 22-07-04 21:52

Det er en KZ750B Twin - US model fra 1982

Tak for svaret. Det hjalp meget på forståelsen

Hilsen Kai

Fra : Armand

Dato : 23-07-04 19:05

> Det er en KZ750B Twin - US model fra 1982

Så undskyld at jeg kaldte din model for bedaget!

Husk i den frobindelse på, at iflg "Motorcykkellivets uskrevne love" gælder
det at:
§5 - stk.1:
En motorcykel vil altid fremstå uden fejl og mangler overfor ejeren.
§5 - stk.2 - b):
Såfremt at indsigelser vedrører aldersbestemte forhold, gælder
begrebet "patina".

> Tak for svaret. Det hjalp meget på forståelsen

You're welcome!

Det slår mig lige:
Er der monstro ikke to(!) bensinhaner på 7½'eren ?
I så fald er det jo derfor at der er en vacuumslange til hver!?

Slutteligt:
Hvis du som følge af din succes med henvendelse her på gruppen agter at
fortsætte, gider du så ikke at vænne dig til at skrive svar nedenunder det
som
du har måttet lade stå af det besvarede indlæg (ligesom jeg har gjort for
dig her (á opbrud) ovenfor!?
Kig evt. grundigt på et hvilket som helst andet indlæg på gruppen, og se at
det er sådan at der gøres

--
Armand.
(Hvis tidligere Yamaha-twin havde to bensinhaner)