kasko forsikring i usa !!
Fra : 2T

Dato : 19-07-04 14:30

jeg har planlagt at jeg skulle ha` min honda med til usa
til sept. men jeg er lige kommet af røret med CODAN
som jeg er forsikret hos, og de havde ingen samarbejde
med nogle amerikanske for.selskaber.
er der nogle af jer der kender et selskab ??

mvh lange
cowasaki racing

Fra : Per Jakobsen

Dato : 19-07-04 16:12

"2T" <2T@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> som jeg er forsikret hos, og de havde ingen samarbejde
> med nogle amerikanske for.selskaber.
> er der nogle af jer der kender et selskab ??

proev www.progressive.com

Husk at have et internationalt koerekort (nummer) klar. Nu ved jeg ikke
hvor lang tid du skal forsikres, men jeg betaler 450 dollar's om aaret for
maximum daekning paa uheld, kasko, tyveri og underinsured (dvs personer der
er skyld i et uheld med dig og ikke har forsikring).

mvh

Per
Suzuki VL800 & GSX-R 750
www.axaptamodules.com/family

Fra : Brian Sørup

Dato : 19-07-04 21:59

"2T" <2T@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som jeg er forsikret hos, og de havde ingen samarbejde
> med nogle amerikanske for.selskaber.
> er der nogle af jer der kender et selskab ??

Måske et dumt spørgsmaål, men dækker din danske forsikring ikke i USA ?
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII

Fra : Armand

Dato : 19-07-04 22:20

2T <2T@stofanet.dk> skrev i en
> jeg har planlagt at jeg skulle ha` min honda med til usa
> til sept. men jeg er lige kommet af røret med CODAN
> og de havde ingen samarbejde med amerikanske for.selskaber.

"2T" kunne lade ane at det er en totagger, og dér kan du komme i problemer
omkring at sådanne måske ikke er på forsikringsselskabernes liste p.g.a.
emmisionsproblemerne
:-/

Det samme kunne gælde hvilken som helst anden model der ikke er stangvare,
eller måske afviger i typebetegnelse/stelnummer :-/

Hvad koster det at få fragtet modellen med frem ogn tilbage over dammen?
Kunne man ikke købe&sælge en model derovre med samme tab istedet??

--
Armand.

Fra : 2T

Dato : 20-07-04 12:04

davs igen 2T er nemt at huske fordi vi er 2 gange tornbjerg
og ikke pga vores mcér
hondaen som vi skal have med er en vtr 1000 f
jeg ville gerne køre på min egen mc derovre, og da jeg kun skal gi´2000dkr
hver vej fra aalborg til houston. valgte vi den løsning frem for at bruge
for meget tid på køb og salg.

mvh lange
og gaffa
vtr 1000 f
szr660
cowasaki dragbike

Fra : Richard

Dato : 20-07-04 15:19

2T wrote:

> jeg ville gerne køre på min egen mc derovre, og da jeg kun skal gi´2000dkr
> hver vej fra aalborg til houston. valgte vi den løsning frem for at bruge
> for meget tid på køb og salg.

Lyder spændende - hvordan får du den fragtet så billigt?

Og hvad kræver US'erne af toldpapirer, carnet el. lign. - og er der
ingen krav til cyklen ifht deres sædvanlige regler - fx gule
sidereflekser, afblænding af asymmetrisk lys etc etc?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Per Jakobsen

Dato : 21-07-04 01:39

Jeg tror bare der skal vaere bremser og lys det er alt, specielt hvis jeg
ser paa nogle af de choppere herovre, saa virker det jo som det rene anarki

Per

Fra : Richard

Dato : 21-07-04 16:13

Per Jakobsen wrote:

> Jeg tror bare der skal vaere bremser og lys det er alt, specielt hvis jeg
> ser paa nogle af de choppere herovre, saa virker det jo som det rene anarki

Tja måske, men derfor kunne amerikanerne jo - også på dette område -
være strengere over for besøgende udefra

Fra : Armand

Dato : 21-07-04 22:50

Per Jakobsen <per_biker@hotmail.com> skrev i en
> [...]
>
> Jeg tror bare der skal vaere bremser og lys det er alt, specielt hvis jeg
> ser paa nogle af de choppere herovre, saa virker det jo som det rene

USA er et stort land med divergerende lovgivninger fra stat til stat.
Fordi der bliver lavet så mange film i Californien (á Hollywood) fik man i
80'erne opfattelsen at kørelys i motorcyklers forreste blinklys er en
US-regel, hvor det (ihvertfald oprindeligt) fortrinsvis var Calif. og et par
andre stater der havde dén regel.!

--
Armand.

Fra : Per Jakobsen

Dato : 21-07-04 18:03

> [...]
> som jeg er forsikret hos, og de havde ingen samarbejde
> med nogle amerikanske for.selskaber.
> er der nogle af jer der kender et selskab ??

Hej igen, saa har jeg nogle konkrete svar.

Jeg har haft ringet til det lokale motorkontor, den amerikanske told og to
forsikrings selskaber herovre. Her er hvad jeg har fundet ud af.

1. Du kan godt medtage din motorcykel for at koere paa den evt i en ferie
periode. Du skal bare soerge for at have din indregistrerings papirer med
til at vise tolden og politiet hvis du bliver stoppet. Det er en go ide at
faa oversat den til engelsk, for at undgaa problemer

2. Hvis cyklen skal blive i USA, skal politiet kontrolere stelnummer kontra
indregistrerings attest det koster 5 dollar. Mc'en vil indgaa som flyttegods
og er derved toldfri. De gaar ikke op i emmisions krav mm, du skal bare
have fungerende lys (for/bag) og bremser. Der er ingen regler for placering
bortset fra de skal vaere synlige.

3. Forsikring, saa skal du have et internationalt koerekort og de
forsikrings selskaber jeg har talt med forsikrer ikke for mindre end et aar.
Men men. Jeg fik forsikring paa min MC, der er koebt herovre baseret alene
paa mit internationale koerekort, og jeg betaler 400 USD om aaret for max
daekning kasko ulykke, underforsikret hele molevitten. Det eneste problem
jeg kan se her er at de beder om dit stelnummer (VIN), det er jo nok ikke
registreret eller associeret med en MC model herovre. Du faar refunderet
restbeloep paa forsikring hvis den bliver sagt op foer tid. Jeg er villig
til at assisterer yderligere.

Per Jakobsen
www.axaptamodules.com/family

Fra : Richard

Dato : 21-07-04 19:08

Per Jakobsen wrote:
> Det eneste problem
> jeg kan se her er at de beder om dit stelnummer (VIN), det er jo nok ikke
> registreret eller associeret med en MC model herovre.

Nej, men mon ikke de kan forstå, at andre lande kan have stelnummer
bygget op på anden måde end deres 17-tegns VIN og så indtaste det
manuelt, hvis systemerne brokker sig over syntaksen? (Min GB har et US
VIN, men den er også født til USA - og kan genindføres permanent qua en
oprindelsesattest, som Honda Inc. kan lave, ved jeg fra en hjemvendt GI.
men den er ikke lige maskinen til en tur rundt på kontinentet

Jeg frygtede egentlig, at det ville være svært at tegne forsikring i et
amerikansk selskab for folk, der ikke er bosat derovre. Og en lokal
forsikring må alt andet lige være at foretrække pga. de anderledes
juridiske forhold, de har

Så mangler vi bare at få at vide, hvordan man får sin cykel fragtet over
for 2 kkr hver vej...
....fx www.bikes-travel.de/ tager ab EUR 3.200 tur/retur for mc og fører
ekskl. div. lokale gebyrer - det er dog en forskel

Fra : Per Jakobsen

Dato : 21-07-04 19:34

[SNIP]
> [...]
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

For 3.200 EUR, kan man koebe en paen MC herovre, og saelge den igen med et
mindre tab.
Uden problemer, der er saagar flere her i NG der har forespurgt paa en leje
MC. Saa hvorfor ikke arbejde med ideen om en evt andels MC, saaledes at den
ikke behoevede at blive solgt igen og kunne bruges igen og igen af ejerne,
den kunne jo vaere ejet af DFMC :)

Per

Fra : Armand

Dato : 21-07-04 22:52

> Hej igen, saa har jeg nogle konkrete svar.
> Jeg har haft ringet til det lokale motorkontor, den amerikanske told og to
> forsikrings selskaber herovre. Her er hvad jeg har fundet ud af.......

DFM (international) strikes again!!

--
Armand.

Fra : 2T

Dato : 22-07-04 21:20

> [...]
> restbeloep paa forsikring hvis den bliver sagt op foer tid. Jeg er villig

1000 tak for hjælpen! Sikke en masse du har undersøgt for os, det er vi
rigtigt glade for! Meget fornemt!!!!
Vi venter nu på det internationale kørekort, og vil derefter kontakte det
forsikringsselskab, du tidligere har nævnt.
Lange arbejder i et firma, der har en afdeling i Houston - derfor kan vi få
fragtet VTR´en frem og tilbage til næsten ingen penge, da den indgår sammen
med andet fragt.
Vi overvejer at købe en mc til mig, når vi kommer der over, hvis vi da kan f
inde en - jeg er ikke så stor og har ikke så meget erfaring. Vi har fundet
et par forhandlere i Houston, der har et par muligheder (SV 650 og GPZ 500),
men det er ikke små "japsere", de har flest af. Ruten er i store træk
Houston - Los Angeles - Savannah - Houston, en strækning på ca 15.000 km. Vi
har 2 måneder til rådighed og regner med at det godt kan lade sig gøre. OG
VI GLÆDER OS SOM SINDSYGE!!!!!

Mange hilsner

Gaffa

Fra : Richard P

Dato : 22-07-04 22:02

2T wrote:

> Lange arbejder i et firma, der har en afdeling i Houston - derfor kan vi få
> fragtet VTR´en frem og tilbage til næsten ingen penge, da den indgår sammen
> med andet fragt.

Smart, øv

> [...]
> et par forhandlere i Houston, der har et par muligheder (SV 650 og GPZ 500),
> men det er ikke små "japsere", de har flest af.

Nej, de har et stort hul i 400cc-klassen ligesom os

> Ruten er i store træk
> Houston - Los Angeles - Savannah - Houston, en strækning på ca 15.000 km. Vi
> har 2 måneder til rådighed og regner med at det godt kan lade sig gøre.

Er den langt fast - tænkt, nu I er I Savannah kunne I jo lægge turen over
Deals Gap / US 129 / www.tailofthedragon.com i det sydvestlige NC nær TN -
det skulle bare være *vejen* derovre - og derfra ligger Nashville på
vejen mod Houston...

> OG VI GLÆDER OS SOM SINDSYGE!!!!!

Klart, klart

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : 2T

Dato : 23-07-04 21:14

> [...]
> Deals Gap / US 129 / www.tailofthedragon.com i det sydvestlige NC nær TN -
> det skulle bare være *vejen* derovre - og derfra ligger Nashville på

Tak for tippet! Det ser bestemt ud som noget for os! Og selvfølgelig skal vi
til Nashville..........

Fra : Richard

Dato : 23-07-04 22:19

2T wrote:

> Tak for tippet! Det ser bestemt ud som noget for os! Og selvfølgelig skal vi
> til Nashville..........

Velbekomme! - thought it enough

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Per Jakobsen

Dato : 22-07-04 23:49

Hej og selv tak

I forbindelse med koeb, saa udgives der hver uge mc/bil magasiner ala. den
blaa avis, der er et hav af motorcykler i disse magasiner, og der kan laves
nogle fede deals :). I kan sende emaile jeres adresse eller en po. box, saa
skal jeg sende et par exempler.

Slaar i vejen forbi Nashville TN, som Richard foreslaar saa moeder jeg jer
der til 2 hurtige og en loegn historie.

Per

Fra : Richard

Dato : 21-07-04 19:11

2T wrote:

> er der nogle af jer der kender et selskab ??

Ellers nævner:
www.bikes-travel.de/
et par tyske - se under Preise:

"USA-Motorradversicherung (Haftpflicht, Vollkasko) kann bei Dairyland
Insurance oder AIU abgeschlossen werden."