Store problemer med GS 500
Fra : Ukendt

Dato : 19-07-04 13:09

Hej alle.
Jeg håber nogen kan hjælpe.
Kæresten har en lille gs500 fra 99.
Den plejer ellers at køre godt men er i den sidste tid begyndt at være MEGET
lang tid om at blive driftsvarm.
De første ca 10 km går den i stå i faktisk hvert eneste lyskryds lige så
snart man trækker koblingen og slipper gassen.
Den springer dog for det meste igang igen med det samme når man trykker på
starteren igen.
Jeg tænkte at der måske var andre som havde haft det problem.
Vi har haft renset luftfilter, benzinfilter og benzinhane mewn lige meget
har det hjulpet.

Hilsen Esben Bøll , Odense

Fra : Hekto

Dato : 19-07-04 13:19

Both wrote:
> [...]
> Jeg tænkte at der måske var andre som havde haft det problem.
> Vi har haft renset luftfilter, benzinfilter og benzinhane mewn lige meget

Tændrør?
Hvornår er der sidst kontrolleret/stillet ventiler?
Har i kontrolleret at membranerne i CV-kaburatorene er hele og tætte?

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Patrick

Dato : 19-07-04 13:23

sker det også hvis der er lidt choker på???

Patrick

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 19-07-04 14:15

Both wrote:
> [...]
> Jeg tænkte at der måske var andre som havde haft det problem.
> Vi har haft renset luftfilter, benzinfilter og benzinhane mewn lige meget

Er tomgangen justeret? Har I prøvet at sætte den lidt op?

Fra : Armand

Dato : 19-07-04 21:55

Both <ebo2BBikez.com> skrev i en
> [...]
> De første ca 10 km går den i stå i faktisk hvert eneste lyskryds lige så
> snart man trækker koblingen og slipper gassen............

Kan det passe at den fornyligt har været på reservetank for første gang i
lang tid??

Måske det er noget så simpelt som vand/smuds i svømmerhuset :-/
Prøv derfor den enkle reparation det er at tømme begge svømmerhuse v.h.a.
den lille skrue der sidder siden-ind i bunden af hvert!

--
Armand.

Fra : Allan R.

Dato : 19-07-04 23:48

> [...]
> Jeg tænkte at der måske var andre som havde haft det problem.
> Vi har haft renset luftfilter, benzinfilter og benzinhane mewn lige meget

Hej

Jeg har lige haft de samme problemer med min GS500 fra 95. Jeg valgte den
"nemme" løsning og kørte den på værksted.

Min kunne heller ikke engang gå i tomgang !

Den fik nyt luftfilter (KN),omdyset, 2 nye tændrør, stillet tænding, stillet
et par ventiler, og justerert "svømme" højden. (den kørte derfra med 4 heste
mere end da den kom

Det har hjulpet gevaldigt, men er ikke sikker på at jeg er helt ovre det.

Jeg har oplevet et par gange at den sætter ud, når jeg gearer hurtigt ned og
kobler ud. Skal dog lige teste det lidt mere og se om det kunne være min
"kørestil" !!!

Vil også lige tjekke op på om der er undertryk i tanken.

Så i er ikke de eneste :-/ Derfor vil jeg følge nøje med i denne tråd

Allan R.

PS: Er hendes cykel droslet ?

Fra : Maren

Dato : 20-07-04 16:57

Ok jeg kan godt se der er vist et par ting der lige skal prøves.
Så må vi se om det hjælper eller må vi jo bide i det sure æble og køre ind
til mekanikeren.
PS. nej den er ikke droslet.

Hilsen esbn

Fra : jesper

Dato : 21-07-04 16:58

> [...]
> lang tid om at blive driftsvarm.
> De første ca 10 km går den i stå i faktisk hvert eneste lyskryds lige så

-SNIP-

Fejlen står på tanken

Jesper
(der har skruet på alt for mange gamle suzuki'er)

Fra : jesper

Dato : 21-07-04 16:58

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 21-07-04 19:58

tiper@tiscali.dk (jesper) skrev i

> "Both" <ebo2BBikez.com> wrote in message

> Fejlen står på tanken

Din sarkasme bliver ikke "sjovere" af at blive gentaget.

--
Mxtfzh - Arne -
http://dfmc.dk/arne_lorenzen