kørekort
Fra : alexbo

Dato : 18-07-04 22:36

hej Ng

I juragruppen er opstået nogle motorcykelspørgsmål.

Dels hvad bøden er for at køre stor cykel på lille kort.
Dels om gamle solokørekort nu gælder til sidevogn.

Det er ikke lykkedes mig at finde noget ved egen hjælp, så tænkte jeg at det
nok lige var noget for denne NG.

mvh
Alex Christensen

Fra : Steen Gruby

Dato : 18-07-04 22:42

On Sun, 18 Jul 2004 23:36:21 +0200, "alexbo"
<alexbo@post.cybercity.dk> wrote:

Hej Alex.

>I juragruppen er opstået nogle motorcykelspørgsmål.

Så er der ikke mange i den gruppe der har kendskab til loven hva'

>Dels hvad bøden er for at køre stor cykel på lille kort.
>Dels om gamle solokørekort nu gælder til sidevogn.

Det er et spørgsmål der også dukker op her med mellemrum, og svaret er
i virkeligheden simpelt.
Det samme som at køre uden kørekort.
Og det er faktisk logisk, idet man fører et køretøj men ikke har et
gyldigt førerbevis til.

>Det er ikke lykkedes mig at finde noget ved egen hjælp, så tænkte jeg at det
>nok lige var noget for denne NG.

Hvorfor os?
Ingen her i denne NG kunne da drømme om at foretage sig noget ulovligt

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : alexbo

Dato : 18-07-04 22:56

"Steen Gruby" skrev

> Det samme som at køre uden kørekort.
> Og det er faktisk logisk, idet man fører et køretøj men ikke har et
> gyldigt førerbevis til.

Jah, men i rigadvokatens bødekatalog skelner man mellem intet kørekort og
kørekort til anden katagori, men der står intet om lille/stort
motorcykelkort.
http://www.rigsadvokaten.dk/RA_medd/ra_medd.html

> Hvorfor os?
> Ingen her i denne NG kunne da drømme om at foretage sig noget ulovligt

Næh, men I kender nok nogen.

Forøvrigt efter jeg havde sendt indlægget kom jeg i tanker om at man kan
finde gamle indlæg på Google, så sidevognsspørgsmålet er opklaret.

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian Laursen

Dato : 19-07-04 06:54

alexbo wrote:
> hej Ng
>
> I juragruppen er opstået nogle motorcykelspørgsmål.
>
> Dels hvad bøden er for at køre stor cykel på lille kort.
> Dels om gamle solokørekort nu gælder til sidevogn.

Det gamle solokort gælder ikke til sidevogn idag. Man skal således på et
sidevognskursus.
--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : Armand

Dato : 19-07-04 16:15

Brian Laursen <thunderace_dk@hotmail.com> skrev i en

> Det gamle solokort gælder ikke til sidevogn idag. Man skal således på et
> sidevognskursus.

Og som ikke(!) indbefatter en fornyet teoriprøve!

--
Armand.