hva koster det at..
Fra : \\_TNT_/

Dato : 16-07-04 22:34

at blive snuppet når man kører med "lille" MC kørekort på en "stor" MC
at blive snuppet uden MC kørekort på en "lille" MC
og endelig at blive snuppet uden MC kørekort på en "lille" MC

og fatter den lokale landbetjent overhovedet forskellen på en "lille" og en
"stor" MC?

håber i kender reglerne bedre end mig :D

Og så nu vi er ved det et droslingskit til en Honda 400N :)

Grunden til jeg spør er jeg overvejer at købe en MC inden jeg får MC
kørekort, og da det muligvis bliver en stor (da det er #"!%#"# svært at få
fat på en under lille MC under 175cc til omkring 10k) ville jeg lige høre
hvor hårdt man så evt. bliver bonnet :D

PS. Bor på landet, så der er knap så meget politi :)

Dennis Christensen

Fra : ChristianTC

Dato : 16-07-04 22:42

"\_TNT_/" <dfnc@tdcadsl.dk> wrote in message
> at blive snuppet når man kører med "lille" MC kørekort på en "stor" MC
> at blive snuppet uden MC kørekort på en "lille" MC
> og endelig at blive snuppet uden MC kørekort på en "lille" MC

Du lyder sku ikke for snu!!!

-Christian

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 17-07-04 10:26

> Du lyder sku ikke for snu!!!
>
> -Christian

Christian, med denne enestående personlige bemærkning til Dennis, virker du
nu heller ikke som den skarpeste kniv i skuffen. Moralister, der sidder
parat med aftrækkeren hver gang der dukker en politisk ukorrekthed op,
simpelt hen fordi de ikke har andet at byde på, er jeg efterhånden blevet
ekstremt træt af. Lev, og lad leve, siger jeg bare.

At så Dennis pønser på noget som kan vise sig at være en rigtig dårlig idé,
er en anden sag, det skal nok blive belyst. Jeg havde sq heller ikke altid
de mest velgennemtænkte tanker da jeg var yngre.

Kenneth S

Fra : \\_TNT_/

Dato : 17-07-04 12:00

> Christian, med denne enestående personlige bemærkning til Dennis, virker
du
> nu heller ikke som den skarpeste kniv i skuffen.

hmm, hælder til at være enig der :)

> [...]
> er en anden sag, det skal nok blive belyst. Jeg havde sq heller ikke altid
> de mest velgennemtænkte tanker da jeg var yngre.

hehe :)

Dennis Christensen

Fra : LCH

Dato : 17-07-04 17:29

> [...]
> er en anden sag, det skal nok blive belyst. Jeg havde sq heller ikke altid
> de mest velgennemtænkte tanker da jeg var yngre.

Bær over med ham, sådan skal han opføre sig - det står i hans
politi-håndbog...

/Lars

Fra : Sune

Dato : 18-07-04 13:55

"LCH" <NOREPLY@NOREPLY.COM> skrev i en meddelelse

> "Kenneth Sørensen" <Kenneth@krumlingdotdk> wrote in message

> du

> idé,

Heller ikke her, men man har jo lov at blive klogere

> Bær over med ham, sådan skal han opføre sig - det står i hans
> politi-håndbog...

Det er da fuldstændig ligegyldig om han har en politihåndbog eller ej -
manden har jo ret.
Det er da komplet åndsvagt bare at overveje at begynde at køre MC før man
fylder 18 og især stor MC.
Kald mig bare moralist, der sidder klar med aftrækkeren - men hold drengene
under18 væk fra motorcykler (især de store) på gaden.

Med MC-hilsen
Sune

Fra : LCH

Dato : 18-07-04 14:23

"Sune" <formel999@hotmail.com> wrote in message

[snip-snap]

> [...]
drengene
> under18 væk fra motorcykler (især de store) på gaden.

Det er ikke et spørgsmål om hvor vidt forhavendet er tåbeligt eller ej, men
om at komme med objektiv og konstruktiv kritik der er underbygget med
argumenter, istedet for bare at slynge lort ud.
Jeg er tilbøjelig til at give manden med den lille lommebog ret, men hvorfor
........ kan han ikke tale ordentligt? Siden hvornår er dette blevet stedet
hvor man skal svine hinanden til?

Et surt opstød fra mig....

/Lars

Fra : Tommy Fer

Dato : 16-07-04 22:45

\_TNT_/ wrote:
> [...]
> at få fat på en under lille MC under 175cc til omkring 10k) ville jeg
> lige høre hvor hårdt man så evt. bliver bonnet :D

Nu har lille køre kort ikke noget med 175ccm at gøre.... men derimod 34hk.

I en situation, hvor du vælter og laver skade på gamle fru hansen, hun skal
havde 460.000 kr i erstatning, vil dit forsikringsselskab betale, med
derefter få dig til at punge ud til dem, da du har ført et køretøj du ikke
havde kørekort til!

Det er nok ikke det mest velovervejede....

MZ250ccm har 21 hk ligger nemt under 10 K.. hvormange heste har en Honda
400N? Går ud fra det er noget 70ér historie.

--
Mvh Tommy Fer
Honda VFR400R

Fra : Brian Sørup

Dato : 16-07-04 22:50

"Tommy Fer" <tommyfer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> MZ250ccm har 21 hk ligger nemt under 10 K.. hvormange heste har en
Honda
> 400N? Går ud fra det er noget 70ér historie.

Ifølge MC-Revyen har en 1985 CB 400 N 43Hk.
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII

Fra : Anders Thorup

Dato : 16-07-04 23:00

Tommy Fer wrote:

> MZ250ccm har 21 hk ligger nemt under 10 K.. hvormange heste har en
> Honda 400N? Går ud fra det er noget 70ér historie.

Der findes da også Suzuki GSX250 fra starten af firserne,, mener faktisk de
blev lavet frem til 1989 eller deromkring.
Det er en fin maskine der nok bør kunne findes i fornuftig stand til ca. 10K
Den har 27Hk, så den er lovlig at køre med lille kort.

MVH / Best Regards
Anders Thorup(Ex. GSX250 1982 ejer)
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup

Fra : Tjinca

Dato : 17-07-04 09:06

> [...]
10K
> Den har 27Hk, så den er lovlig at køre med lille kort.

Og for røv af en velholdt MZ :) da de sjovt nok lige som nogen af de
store Suzukier blir opgivet til det de ca. har på baghjulet, og ikke i
motoren :) hæhæ især når de er velholdt, og stillet godt ind ;)

> MVH / Best Regards
> Anders Thorup(Ex. GSX250 1982 ejer)

Hæ, det gule Lyn :) man må sige at efter det kom i bagers kløer, så
forvandlet den sig fra at være nærmest død, til nær ny igen :) fuck den røg,
larmede osv... da man så den første gang :)

> Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid

æv.... så fik jeg ingen prøvetur denne gang heller :( kan du så kommer
her over på øen igen, så jeg kan prøve den :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr ... og så starter væddemålene, hvor meget ligger
den til næste TPT (det samme(127), 1-3 mere, 4-7 mere, 8-9 mere, eller 10+
mere).

Fra : Hekto

Dato : 16-07-04 23:01

\_TNT_/ wrote:

> [...]
> hvor hårdt man så evt. bliver bonnet :D
>
> PS. Bor på landet, så der er knap så meget politi :)

Vel en 5.000 første gang, 7.500 anden gang , 10.000 3. gang ...
Det er jo det samme som ikke at have lovformelig hjemmel til at føre det
pågældende køretøj = ikke noget kørekort.

Nååh, ja ... og så alt det med forsikringen!

Lad os høre hvad det bliver ialt, når de standser dig!!!???

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : André T.

Dato : 16-07-04 23:33

> [...]
>fat på en under lille MC under 175cc til omkring 10k) ville jeg lige høre

Du kan sammenligne det med at køre på en ulovlig knallert....
Forsikringen dækker nada, hvis der sker noget...

-(¯`·.¸ (¯`·.¸ (¯`·....André T....·´¯) ¸.·´¯) ¸.·´¯)-
-(¯`·.¸. http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 .¸.·´¯)-
* Do one thing every day that scares the hell out of you *

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-07-04 23:55

André T. <fisker@kutter.nordsoen> writes:

....lille kort på stor mc.

> Du kan sammenligne det med at køre på en ulovlig knallert....
> Forsikringen dækker nada, hvis der sker noget...

Hvis analogien rækker, skulle man tro at alle gjorde det og der ikke
skete noget særligt ved det :-/
--
mvh Jes Vestervang (der (heller) ikke kan være hellig på dette område,
men nu er voksen og fornuftig

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-07-04 00:50

André T. skrev:

> Du kan sammenligne det med at køre på en ulovlig knallert....
> Forsikringen dækker nada, hvis der sker noget...

Den kan sagtens dække alligevel.

Hvis det at knallerten er ulovlig ikke er til grund for uheldet så
dækker den.

Samme med manglende kørekort. Hvis man er i stand til at føre
køretøjet på forsvarlig vis så kan den godt dække.

Eksempel er ham der har kørt ræs siden han var 12 men som 19 årig ikke
har kørekort til bilen... i det tilfælde kan forsikringen godt dække
for han kører sq nok bedre bil end Pussenusse der lige har fået kortet
og bliver febrilsk bare der er mere end 2 biler på vejen.

Samme her. Mig bekendt er det kun en alder til forskel om man må føre
stor eller lille cykel. Så har man pap til lille og laver en ulykke så
er der stor sansynlighed for at den dækker alligevel - der er jo intet
som viser man ikke er i stand til at køre den store cykel qua man har
haft teori + praksis.

Det er ikke altid så firkantet

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : André T.

Dato : 17-07-04 01:16

>Den kan sagtens dække alligevel.
>
>Hvis det at knallerten er ulovlig ikke er til grund for uheldet så
>dækker den.

Tror jeg ikke holder i retten... Det svarer faktisk til at en bil uden
nr. plade er indvolveret i et uheld..
Selv om det ikke er dens skyld, vil den nok ikke få medhold, pga.
køretøjet er ulovlig, og ikke må køres på offenligvej...

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-07-04 13:37

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> wrote
in message

> [...]
> end Pussenusse der lige har fået kortet og bliver
> febrilsk bare der er mere end 2 biler på vejen.

Men hvis forsikringen kan slippe for at betale, er min erfaring, at de gør
det ligemeget om man egentlig har ret eller ej. Hvis du ikke har kørekort
vil de ganske givet ikke betale frivilligt.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-07-04 15:26

Jacob Larsen skrev:

> Men hvis forsikringen kan slippe for at betale, er min erfaring, at de
> gør det ligemeget om man egentlig har ret eller ej. Hvis du ikke har
> kørekort vil de ganske givet ikke betale frivilligt.

Det er så et andet aspekt af sagen. Men kommer den for retten og
dommer/jury/whatever fastsætter at det manglende kørekort ikke var
skylden til uheldet så skal de hvad enten de vil eller ej.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-07-04 01:28

> [...]
> uden nr. plade er indvolveret i et uheld.. Selv om det ikke er dens
> skyld, vil den nok ikke få medhold, pga. køretøjet er ulovlig, og

Hvad får dig til at tro at det er en selvfølge? Kender du til nogle
tidligere sager?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : Eg Egemarke

Dato : 17-07-04 02:37

Den eneste riktige konklusion må være :

LAD VÆRE, det er som hasard spil du kan vinde/være heldig og du kan
tabe/være uheldig eneste forskel er bare at du ikke selv kender indsatsen
dvs prisen hvis det går galt DU kan ligeså nemt som alle os andre havne i en
ulykke med dødsfald osv og en MONSTER erstatning mm
Jeg har selv været "heldig" og drønet rundt inden jeg blev 18 og havde jeg
haft samme omløb i hovedet som jeg forhåbentlig har nu ville jeg IKKE lave
det stunt om igen.

--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Tjinca

Dato : 17-07-04 09:38

> Og så nu vi er ved det et droslingskit til en Honda 400N :)

LAD VÆRE.... med det budget som du har, så hold dig væk fra de maskiner.

> [...]
> fat på en under lille MC under 175cc til omkring 10k) ville jeg lige høre

Det er ikke svært at få en MC til lille kort til under 10k ... da det er
som skrevet andet steds 34Hk reglen, og ikke 175cc som sætter grænsen.

Det dummeste du så kan gøre er at kigge efter en støre maskine, og
stadig være med en budget til 10k, da de som regel vil være endnu mere
ældre, slidte osv.. og så skal du hoste op med ca. 1500-2000Kr. i droslings
kit oven i... altså skal du holde de 10k skal den koster 8-8500Kr. maks nu.

Flere herinde har nævnt en MZ, og du har da fået nogen tilbud på dem,
ned til 6000Kr... enda synet 251'ere som er absolut de hurtigste af de gamle
MZ'ere... og da du bor i KBH, så er du jo tæt på en del af os som kan hjælpe
med service osv... at det ikke er en køn cykel er en anden sag, men for 10k
finder man ikke en køn cykel, og har du hørt den er langsom, så er det fra
folk der endten aldrig har prøvet den (uvidenhede), eller folk som kun
magter at køre ligeud...

Hvis du selv kan lave lidt småting, så er det ETZ 251'ere i den blå ned
til 1500Kr... men så skal den også gøres synsklar osv. altså en masse ekstra
tid + dele...

og med en maskine til 6000Kr... så er der også råd til de ekstra
udgifter du for under køb , som vægtafgift 600Kr. forsikring
2-3000Kr.(ansvar nybegynder), hjelm, tøj osv... koster også en masse.

Nå, men jeg kan sige jeg staretede selv med en maskine efter sådan et
budget... i 99, og endte med at ha kun liiiige råd til maskine, vægtafgift,
og forsikringen(overtrak med ca. 1500Kr.) og stod så uden tøj, men havde en
hjelm da jeg fik en i gave da jeg tog kortet i 95/95... men hvad jeg sparede
i HT udgifter, og ektra tjente arbejdstimer(hvor man normalt sku side i
bus), fik jeg sparet sammen over 1-2 år ved køb af stumper osv. og med 1
styrt om året, så ku man jo mærke forskel for hver gang man fik noget mere
tøj som var lavet til det :) et kæmpe plus var så at MZ'en i de første 3 år
ikke fik et eneste service, og ikke havde nogen problemer eller lignenden
end at det koste mig 150Kr at lave det (skifte elektronisk tænding til
platiner)... hvorimod hvis jeg havde startede på GT-380'eren eller bare min
Bandit 1200 dengang, ville jeg knap ha kørt et halvt år på den, og så ha en
stendød MC indtil jeg ville ha sparet og skrabet penge sammen til rep.
osv...

Så hvis du maks har 10k ... så gå efter en fornuftig MZ, tag ud og prøve
dem, og hvis du vil prøve hvordan en MZ kan komme til at køre, hvis du
passer og plejer godt:) så sig til, for så kan du prøve min (er IKKE til
salg), inden 300cc motoren kommer på. hold dig langt væk fra hårdt pumpet
cykler, eller meget gamle 4 takertere osv..eller for den sags skyld cykler
med mere end 1 Cyll. da de bare har endnu flere dele der kan gå i stykker.

Kør nogen år til du har sparet sammen til en støre maskine, uden at være
skræmt væk pga. en cykel der går i stykker konstant, koster ekstremt i rep.
og stumper
osv.. og få en masse erfaringer, uden at være bange for at dreje på gassen,
eller den tunge vægt som mange ældre maskiner lider af.

Og for din egen pengepung/samvittigheds skyld, lad være med at tænke i
at køre maskiner som du ikke lovmæssigt må køre pga. manglende kort osv..
det er dumt, og kan nemt koste dig gæld til resten af livet hvis du er
uheldig nok. og som nybegynder skal man altid regne med at du vælter mindst
en gang :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
P.S. prisen mellem de to maskiner er ca. en faktor 15 ... men den ene er
IKKE 15 gange sjovere at køre af den grund. og så køre jeg på MZ'en de næste
1-2 uger, selv om at Banditten ikke fejler noget :) og det er sku lige så
sjovt.

Fra : \\_TNT_/

Dato : 17-07-04 11:45

> LAD VÆRE.... med det budget som du har, så hold dig væk fra de
maskiner.

ok.. satser på en mindre så :)

> Det er ikke svært at få en MC til lille kort til under 10k ... da det
er
> som skrevet andet steds 34Hk reglen, og ikke 175cc som sætter grænsen.

i know.. men ved GF går grænsen ved 175cc, dvs. forsikring bliver x2
billigere (kun lige under 1200kr uden ancienitet!!!)

> [...]

> finder man ikke en køn cykel, og har du hørt den er langsom, så er det fra
> folk der endten aldrig har prøvet den (uvidenhede), eller folk som kun

jeg bor så desværre ikke i københavn.. nok nærmere den dimitrale
modsætning - sønderjylland :-/

> [...]
ned
> til 1500Kr... men så skal den også gøres synsklar osv. altså en masse

heh, ka høre einstein ik var helt forkert da han sagde alt er relativt..
tror ik liige det du betegner som småting er det samme som jeg gør :)

> og med en maskine til 6000Kr... så er der også råd til de ekstra
> udgifter du for under køb , som vægtafgift 600Kr. forsikring
> 2-3000Kr.(ansvar nybegynder), hjelm, tøj osv... koster også en masse.

hmm, der har du en pointe..

hehe, lyder utroligt nok som en meget holdbar og billig i drift kværn.. Og
da du ik er den enstre herinde der har anbefalet mig en MZ som første kværn
i mit beskedne prisleje tror jeg snart det blir sådan en (med mindre nogen
har et bedre bud på en god max 175cc kværn i samme prisleje)

Hvilken maskine vil du så foreslå af MZ'erne, MZ ETZ251? Og hva med
efterbetegnelserne såsom Saxon?

> [...]
> med mere end 1 Cyll. da de bare har endnu flere dele der kan gå i stykker.

damn.. ville max gerne prøve din kværn.. men bor som nævnt før desværre i
den modsatte ende af landet (ARGGGGGGGGGH)

> [...]
> det er dumt, og kan nemt koste dig gæld til resten af livet hvis du er
> uheldig nok. og som nybegynder skal man altid regne med at du vælter

heh, har væltet rigeligt på mine scoots, så jeg tror min kvote er udfyldt
for de næste par år :)

> [...]
næste
> 1-2 uger, selv om at Banditten ikke fejler noget :) og det er sku lige så

hehe, arhh nok lidt mere skub i banditten og den ser nok lidt kønnere ud,
men jeg er enig i den nok ik er 15x sjovere.. (højest 14 :) )

Dennis Christensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-07-04 15:29

\_TNT_/ skrev:

> heh, har væltet rigeligt på mine scoots, så jeg tror min kvote er
> udfyldt for de næste par år :)

Tillægsspørgsmål til mester...:

Jeg ser utrolig mange scootere med falderidser mærker, altså scootere
der har været nede og ligge.

Jeg kører råddent - virkelig.. men jeg holder mig altså fra grænsen
hvor det går galt. Det har jeg min hud og mine lemmer for kært til samt
en scooter der efter 2 år og 10kkm ser ud som ny.

Forstår ikke helt det med at overskride grænserne hele tiden.. :-/

Fra : \\_TNT_/

Dato : 17-07-04 16:20

> [...]
> en scooter der efter 2 år og 10kkm ser ud som ny.
>
> Forstår ikke helt det med at overskride grænserne hele tiden.. :-/

heh, jamen det er såmænd heller ik med vilje :)

Første gang var med min første scoot(helt ny afdroslet Honda SFX) hvor jeg
lige sku være sej og smide en koger i noget vådt græs.. det gik galt.

2 gange hvor jeg var dum nok til at køre om vinteren i sne(dummeslag til
mig - hhv. NRG og selvsamme SFX)

og så en enkelt gang hvor SMX'en fik i tur i grøften efter en spritter hjem
fra byen - det gik fandme stærkt! Skete heldigivs intet med kværnen, kun
lidt græs der satte sig fast. Havde dog noget mas med at få den op lol,
garenteret jeg stod der i en 1-1½time og baksede med at få det skrummel op
stiv som jeg var :)

Og så endelig ikke at forglemme min nuværende hvide SFX der fik en på
numsen, da jeg var for stiv og havde probs med at starte den (el virker ik -
så der sku fodpower til) så trådte en lisså lam kammy til og sku prøve og så
slog den ellers en halv salto og fik en ordentlig tæsk på spoileren (det
værste "styrt" jeg har haft målt i tab).

Men ja, hvis man ik kører om vinteren, kører når man har drukket og ellers
tænker sig lidt om (hvilket jeg øjensynligt har lidt probs med) så sku man
være på den sikre side

Dennis Christensen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-07-04 17:57

> [...]
> satte sig fast. Havde dog noget mas med at få den op lol,
> garenteret jeg stod der i en 1-1½time og baksede med at

[SNIP] - noget for sagen ligegyldigt

> [...]
> slog den ellers en halv salto og fik en ordentlig tæsk på
> spoileren (det værste "styrt" jeg har haft målt i tab).

Håber ikke du har tænkt dig at køre skidefuld rundt på mc, som du giver
udtryk for her. Så ville det vist være bedst for os alle, hvis du ikke fik
råd til at købe een.
--
mvh. Jacob Larsen - der normalt ikke spiller hellig, men dog synes det her
er ALT for meget

Fra : \\_TNT_/

Dato : 17-07-04 18:36

> [...]
> --
> mvh. Jacob Larsen - der normalt ikke spiller hellig, men dog synes det her

har jeg overraskende for de fleste faktisk ik.. har tænkt mig at holde en
scoot og cruise på den til sådan noget vild tis

Dennis Christensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-07-04 19:02

\_TNT_/ skrev:

> heh, jamen det er såmænd heller ik med vilje :)

Forhåbentlig ikke

> Første gang var med min første scoot(helt ny afdroslet Honda SFX) hvor
> jeg lige sku være sej og smide en koger i noget vådt græs.. det gik
> galt.

Har jeg faktisk ikke prøvet endnu... hmm hvad faen? Nå nok fordi jeg
ikke gider gøre mere rent end højest nødvendigt

> 2 gange hvor jeg var dum nok til at køre om vinteren i sne(dummeslag til
> mig - hhv. NRG og selvsamme SFX)

Har kørt altid om vinteren hver dag.

> [...]
> kværnen, kun lidt græs der satte sig fast. Havde dog noget mas med at
> få den op lol, garenteret jeg stod der i en 1-1½time og baksede med at

Jaaaah okay.. din egen skyld - har jeg ikke gjort. Hellig (!) som jeg er
så holder jeg gerne det adskilt.. :-/

> [...]
> prøve og så slog den ellers en halv salto og fik en ordentlig tæsk på
> spoileren (det værste "styrt" jeg har haft målt i tab).

Do'h!

> Men ja, hvis man ik kører om vinteren, kører når man har drukket og
> ellers tænker sig lidt om (hvilket jeg øjensynligt har lidt probs med)
> så sku man være på den sikre side

Det må være svaret på hvorfor jeg ingen ridser har

Fra : Tjinca

Dato : 17-07-04 22:44

> i know.. men ved GF går grænsen ved 175cc, dvs. forsikring bliver x2
> billigere (kun lige under 1200kr uden ancienitet!!!)

ok, så er jeg med :)

> jeg bor så desværre ikke i københavn.. nok nærmere den dimitrale
> modsætning - sønderjylland :-/

Har læst forkert i et andet indlæg :) trode du boede i KBH ...

> ned
> ekstra
>
> heh, ka høre einstein ik var helt forkert da han sagde alt er relativt..
> tror ik liige det du betegner som småting er det samme som jeg gør :)

Yeps, en motor ombytning på en MZ er jo noget man kan lave på en aften.
for mig :) men jeg har gjort det en del gange nu ;)

> Hvilken maskine vil du så foreslå af MZ'erne, MZ ETZ251? Og hva med
> efterbetegnelserne såsom Saxon?

Helt klart ETZ 251 ... bryder mig ikke om 250 stellet, osv... ellers
hvad de heder til efternavn er nærmest ligemeget, da de er så ens at det
mere pris/stand der er vigtig.

> damn.. ville max gerne prøve din kværn.. men bor som nævnt før desværre i
> den modsatte ende af landet (ARGGGGGGGGGH)

Der er MZ træf på fastlandet også, så måske næste år, når jeg skal
derover på den... :)

> heh, har væltet rigeligt på mine scoots, så jeg tror min kvote er udfyldt
> for de næste par år :)

:) alle mine styrt er pga. vinterkørsel (snestorm), hvis man ser bort
fra mit styrt på en RS50, men det var pga. en madkasse kørte ind foran mig..

> er
> næste

> hehe, arhh nok lidt mere skub i banditten og den ser nok lidt kønnere ud,
> men jeg er enig i den nok ik er 15x sjovere.. (højest 14 :) )

Sjovt nok, når de står ved siden af hinanden så vælges Banditten, hvis
jeg bare skal på arbejde osv... men skal jeg ud race lidt for sjov, så er
MZ'en klart min favorit... og hvis det er, så er Banditten MAKS dobbelt så
sjov... men kun til de ting hvor den er at foretrække.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-07-04 18:58

"\\_TNT_/" <dfnc@tdcadsl.dk> writes:

> har jeg overraskende for de fleste faktisk ik..

Godt nok

> har tænkt mig at holde en scoot og cruise på den til sådan noget
> vild tis

Svjv. kan du sagtens miste dit pap ved at køre stiv på knallert.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-07-04 19:00

Jes Vestervang skrev:

> Svjv. kan du sagtens miste dit pap ved at køre stiv på knallert.

Korrekt.

Fra : \\_TNT_/

Dato : 17-07-04 20:10

> Korrekt.

ja, det er lidt noget pis.. ved i evt. hvor høj promille man ska ha for at
pappet ryger?

Dennis Christensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-07-04 23:02

\_TNT_/ skrev:

> ja, det er lidt noget pis.. ved i evt. hvor høj promille man ska ha for
> at pappet ryger?

Samme som bil så vidt jeg ved. Dog ryger det nok ikke "bare fordi" du
køre stiv på knallert.

Du skal nok indblandes i noget uheld først.

Ret mig lige hvis jeg tager fejl men mener du det er okay at køre stiv
på en knallert?

Fra : \\_TNT_/

Dato : 17-07-04 23:32

> Samme som bil så vidt jeg ved. Dog ryger det nok ikke "bare fordi" du
> køre stiv på knallert.
>
> Du skal nok indblandes i noget uheld først.

sammenstød med andre har jeg så heldigvis aldrig prøvet.. og håber aldrig at
komme ud for det. De gange jeg er væltet er der heldigvis kun sket
materielle skader+mindre skader på mig selv(kun en gang - på NRG'en om
vinteren).

> Ret mig lige hvis jeg tager fejl men mener du det er okay at køre stiv
> på en knallert?

personligt mener jeg jeg kan styre det, men mere objektivt (og hvis det ikke
var en nødvendighed mange gange for mig, pga jeg bor ude på bøhlandet) har
du da ret, hvis jeg havde andre muligheder brugte jeg da os dem. Overnatter
da os ofte ved kammyer i byen, men vil da ik belemre dem konstant.. og det
er da heller ik altid man gider blive lige så længe i byen som dem eller
vice versa og så er der igen probs..

sååh konklusionen må være jeg er en sindsyg stodder(efter hva jeg ka forstå
på jeres moral ihvertfald) der tar chancen engang imellem..

Dennis Christensen

Fra : MSP

Dato : 18-07-04 01:27

> [...]
forstå
> på jeres moral ihvertfald) der tar chancen engang imellem..

Jeg må konkludere at det bedste for alle, ville være at du holdt dig væk fra
Mc (og andre motordrevne køretøjer) indtil du voker op og kan håndtere det
med at drikke og køre.
Tag dog en taxi, det er sgu mere fornuft end at lamme en familieforsørger.

Mogens

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-07-04 10:53

> sååh konklusionen må være jeg er en sindsyg stodder(efter hva jeg ka
forstå
> på jeres moral ihvertfald) der tar chancen engang imellem..

Jeg tror du har en pointe dér. Fint nok med mig, hvis det kun var dig der
"tog chancen". Men det er også morgenavisbudet, den berusede far til 4 der
fornuftigt nok stavrer hjem og alle ornitologerne du "tager chancen" for.
Sprit og motorkørsel hører _ikke_ sammen. Hvad hvis turistbussen fra harzen
skal undvige dig når du siksakker hjem, og ryger i grøften? Tænk igen(?) er
mit råd.

vh
Torben - der er glad for han ikke bor i sønderjylland når nu du gør.

Fra : Anders Christensen

Dato : 18-07-04 23:36

\_TNT_/ wrote:

> [...]
>
> sååh konklusionen må være jeg er en sindsyg stodder(efter hva jeg ka forstå
> på jeres moral ihvertfald) der tar chancen engang imellem..

Og hvis du som "sindsyg stodder", har råd til at tilbagebetale op til 50
mio. kroner til dit forsikringsselskab efter personskade, i tilfælde af
at du bliver indblandet i et uheld synes jeg helt klart du skal køre MC
uden kørekort (og ja, det er at køre uden kørekort, hvis du kører på en
stor MC uden at have kørekort til stor MC)

Ved tingskade kan du risikere at hænge på en erstatning på op til "kun"
10 mio. kroner ved regreskrav fra din forsikring.

Er det yderligere grund nok til at lade være?
Derudover er der jo også lige en bøde på minimum 5000 kroner som andre
også har nævnt.

Mvh Anders Christensen

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 18-07-04 01:13

Den Sat, 17 Jul 2004 21:09:33 +0200. skrev \_TNT_/:

> ja, det er lidt noget pis.. ved i evt. hvor høj promille man ska ha for
> at pappet ryger?

Kan du ikke bare holde dig til det lovlige? Jeg syntes ikke der er videre
trykhedsvækkende at du åbenbart syntes det er helt i orden at køre på
scooter når du har drukket, sprit og trafikken hører ikke sammen,
ligemeget om det er på scooter eller mc.

// brian

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-07-04 23:22

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> writes:

> Samme som bil så vidt jeg ved. Dog ryger det nok ikke "bare fordi"
> du køre stiv på knallert.
>
> Du skal nok indblandes i noget uheld først.

Det ville jeg nu ikke turde satse på :-/

Mht. sprit, så er mine evigt velfungerende løsninger at låne en sofa
hos en nærboende kammerat, gå (hvis bare det ikke er frost- eller
regnvejr og under 10 km) eller som sidste udvej tage en taxi Hvis
jeg er meget fuld, eller der er en at dele taxien med, er det dog
taxien der vinder

Hvis man gør det godt, er der jo også muligheden for at tage en
morgenbus, hvis man ikke er (skal til) langt ud(e) på landet

Fra : Jacob Larsen

Dato : 18-07-04 00:33

"Jes Vestervang" <jes@dellen.royal.flof.dk> wrote in
message news:87pt6u8eaw.fsf@dellen.royal.flof.dk
> [...]
> sidste udvej tage en taxi Hvis jeg er meget fuld,
> eller der er en at dele taxien med, er det dog taxien der

Også lidt taber-agtigt at smide hende du kunne taxien med bagpå en knallert
i vores alder.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 18-07-04 02:28

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote in
message news:40f9b71d$0$23878$14726298@news.sunsite.dk
> "Jes Vestervang" <jes@dellen.royal.flof.dk> wrote in
> message news:87pt6u8eaw.fsf@dellen.royal.flof.dk
>
> Også lidt taber-agtigt at smide hende du kunne taxien med
> bagpå en knallert i vores alder.

Skulle selvfølgelig have stået:

"Også lidt taber-agtigt at smide hende du kunne dele taxien med bagpå en
knallert i vores alder. "

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-07-04 02:19

Jes Vestervang skrev:

> [...]
> regnvejr og under 10 km) eller som sidste udvej tage en taxi Hvis jeg
> er meget fuld, eller der er en at dele taxien med, er det dog taxien der

Præcis.

Fra : Per Jakobsen

Dato : 18-07-04 16:32

[Snip]

ROFL

Jeg vil gerne takke denne NG for at redde min morgen, sjaeldent har jag haft
saadan en griner hele vejen igennem.
Jeg er ikke moralsk og vil bestemt ikke doemme. Men jeg kan godt se mig selv
her da jeg var 'ung', og hjernecellerne gik i vejen for hinanden konstant,
specielt naar der kom lidt sprit i blodet, var det extra svaert at
kontrolerer hormonerne, og naar der saa var elementer af det modsatte koen i
naerheden, gik det heeeeelt galt. Jeg har godt nok lavet nogle stunts, hvor
jeg taenker idag at jeg var sindsyg og heldig at skade andre og mig selv.

Min pointe er jo nok, at naar vi idag sidder som den modne generation, der
har erfaringerne er det vores pligt at opdrage den kommende generation, og
det er ikke nemt at naa igennem til en teenager eller en der 18 og lige har
faaet styrepap til bil eller MC. Det der er lidt uhyggeligt er at de unges
nogle gange over ophedede opfoersel kan koste dem og andre meget, og det er
det budskab vi der kom igennem de yngere aar uden for mange skrammer, skal
viderefoere. Hvordan det skal goeres aner jeg ikke, jeg er opvokset i et
skilsmisse hjem og derfor havde jeg ingen fader der kunne vise mig vejen.
Saa idag hvor jeg er far til en soen idag, er jeg lidt paa gaetteriet naar
det gaelder om at foere det budskab igennem til min teenager pode. Dog
husker jeg selv en af de ting der fik mig vaekket op da jeg var ung, det var
min foerste og eneste kontakt med politiet. Vi var nogle stykker der i vores
salige 'brandert' skulle ud og fortaelle en fra Jugoslavien at han skulle
holde nalderne vaek fra vores toeser (ja hvor dum kan man vaere), resultatet
var at vi (4stk) blev anholdt af politiet, foert til Gaarden (Glostrup),
hvor de venlige betjente gav mig en gang pryl jeg ALDRIG glemmer, jeg blev
sat fri kl lort om natten, med besked om ikke at kvaje mig igen og maatte
gaa hjem til broendby strand. Der har aldrig vaeret saa meget som en note i
mine papirer, og fra den dag blev jeg hellig som bare pokker. (En tak til
Politiet).

Min pointe er vel at det er vores opgave at faa det rigtige budskab igennem
til de unge, og det kraever ind i mellem lidt alternative metoder, men jeg
vaerdsaetter hellere blaa maerker jeg fik foer, jeg endte op med en uren
straffe attest eller andres doedsfald paa samvittigheden.

Misforstaa mig ikke, jeg laegger ikke op til vold, der findes mange maader.
Et ex er aat jeg paa et tidspunkt fik vandaliseret min bil fordi nogle unge
danskere mente at standard radioen i min bil kunne benyttes som bytte.
Problemet var at poderne ikke rigtigt kunne faa den ud og hele instrument
panelet blev splittet til atomer. De blev selvfoelgelig opdaget og politiet
dukkede op hjemme hos mig og spurgte om det var i orden at der ikke blev
retsforfulgt paa nogen maade da de unge mennesker var hhv 14 og 15 aar. Jeg
svarede at det var ok men at jeg i det mindste ville have min selvrisiko
daekket. hvilket var 1000 kr. Politiet var helt med paa ideen og fik de to
drenge til at moede op personligt hjemme hos mig for at betale. Den yngste
af drengene kom alene og lagde de 500 kr, og vi fik en laengere snak, ham
tror jeg nok skal komme helskindet gennem teen aarene, den anden kom med sin
Moar i haanden, og hun var pisse sur over at han skulle ydmyges paa denne
maade og betale mig penge, men han saa nu heller ikke ret stolt ud over
situationen, men jeg hyggede mig bravt :).

Bare mine 2 cent's

Per

Fra : Jacob Larsen

Dato : 18-07-04 21:33

"Per Jakobsen" <per_biker@hotmail.com> wrote in message

[Snip]
> [...]
> 14 og 15 aar. Jeg svarede at det var ok men at jeg i det
> mindste ville have min selvrisiko daekket. hvilket var

Den var sateme ikke gået her. Jeg skal ikke have min forsikringshistorie
ødelagt pga. nogle små langfingrede snotunger.

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 18-07-04 22:43

> [Snip]
>
> Den var sateme ikke gået her. Jeg skal ikke have min forsikringshistorie
> ødelagt pga. nogle små langfingrede snotunger.
> --

Nogen gange er verdenen altså ikke så sort-hvid, og der hjælper det altså at
kunne skimte alle aspekter, f.eks den sociale totaløkonomi, i stedet for
bare at tænke egoistisk på sin forsikringshistorie.

...selv om det ikke er helt efter bøgerne, kan det stadigvæk være det
rigtige.

Kenneth S

Fra : Jacob Larsen

Dato : 18-07-04 23:23

> [...]
> den sociale totaløkonomi, i stedet for bare at tænke
> egoistisk på sin forsikringshistorie.
>
> ..selv om det ikke er helt efter bøgerne, kan det

Måske for dig. Det er ikke det rigtige for mig. Hvis jeg en dag får lyst til
at smadre en bil for at stjæle noget, ville jeg da næsten håbe det er din.
Ikke fordi jeg har noget imod dig, jeg gider bare ikke tage min straf og det
lyder til, at jeg kan få lov at slippe, hvis det er din. (Jeg ved godt du
ikke skrev det originale indlæg.)

Sjovt at ville gøre "det rigtige" mod nogen der har gjort noget så åbentlyst
forkert. :-\

Forresten: Ville aldrig bryde ind i en bil, hvis nogen kunne misforstå mit
indlæg sådan.

Fra : \\_TNT_/

Dato : 19-07-04 00:12

> Forresten: Ville aldrig bryde ind i en bil, hvis nogen kunne misforstå mit
> indlæg sådan.

Det er så iorden.. men os kun fordi du har en GS500(E?).

Du har ik tilfældigvis nogle pics jeg ka nyde? :D

Dennis Christensen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-07-04 00:40

> Det er så iorden.. men os kun fordi du har en GS500(E?).
>
> Du har ik tilfældigvis nogle pics jeg ka nyde? :D

Der ligger lidt gamle her: http://www.jacoblarsen.com/mc/

Jeg havde nogle flere (bedre) billeder på dfm.nathue.dk men den er vist
forsvundet for tiden. Mon den kommer op igen?

Anyway... Jeg gav 28k kr for den sidste år og den er fra 94. Havde gået 34k
km da jeg købte den og den er i fin stand. Intet målbart olieforbrug eller
problemer endnu. Jeg skiftede batteriet her i foråret fordi det gamle var
blevet lidt ringe. Jeg vil anbefale sådan en til alle, bare de ikke er alt
for høje.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E <-- der er et E nogle gange

Fra : \\_TNT_/

Dato : 19-07-04 14:10

> [...]
> for høje.
> --
> mvh. Jacob Larsen - GS500E <-- der er et E nogle gange

ahhh, en herlig cykel, gid jeg havde (råd til) sådan en.. :-/

Syns egentlig heller ik det lyder så overdrevet 28k for en 9år gammel
GS500E'er der kun har kørt 34k uden de vilde defekter, og din ser jo nydelig
ud, så det er hvis ik en helt tosset handel du har gjort dig der :) (savner
dog lidt en fuldkåbe.. men det er vel smag og behag :) )

Dennis Christensen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-07-04 15:27

> [...]
> ik en helt tosset handel du har gjort dig der :) (savner
> dog lidt en fuldkåbe.. men det er vel smag og behag :) )

Prisen afhænger meget af standen og ikke så meget af årgangen. Modellen er
stort set ikke blevet ændret igennem tiden. Det er vist først i forbindelse
med introduktionen af GS500F i år (den med std. fuldkåbe), at der rigtig er
sket noget. Den gamle model sælges dog stadig. Selvfølgelig hænger årgang og
stand sammen, men man kan f.eks. sagtens finde en ret ny GS'er, der er
totalt hærget.

Jeg synes så afgjort min har været alle pengene værd. Ting som givi monorack
med topboks, pæne dæk og nyere kæde har også betydning. Desuden var den
selvf. nysynet. Mht fuldkåben kan jeg kun være enig i, at den er pænere med
en sådan på. Jeg synes bare ikke den er nødvendig, før man kører 200+. De
penge den koster ekstra, ville jeg hellere have brugt på at købe en større
mc som f.eks. en Bandit 600. Desuden er den frygtelig dyr at vælte med,
sådan en kåbe.

Det skal dog siges, at den godt kan gå hen og blive for lille sådan en
GS'er. Så må man jo bare sælge den igen og købe en større.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 20-07-04 10:15

> [...]
> lyder til, at jeg kan få lov at slippe, hvis det er din. (Jeg ved godt du

Ja, hvis du nu var 14 år gammel, og jeg havde det indtryk at du måske
kunne hjælpes, kunne du måske slippe med et alternativ til det
konventionelle straffesystem, men da du jo sandsynligvis ikke opfylder
nogen af kravene ville jeg nok bare stræbe efter at du fik din straf.

Kenneth S

Fra : Jacob Larsen

Dato : 20-07-04 10:36

> [...]
> ikke opfylder
> nogen af kravene ville jeg nok bare stræbe efter at du

Nu er den krimineller lavalder jo 15 så ligemeget hvad, ville der ikke ske
noget med personen. Så ville jeg nok foretrække at blive holdt skadesfri.
Det er heller ikke ikke min opgave at opdrage folks unger. Vi snakker jo
desuden ikke om, at de bare har stjålet en pose slik i brugsen, men om de
har brudt ind i og ødelagt en bil for flere tusinde kroner. Noget jeg finder
næsten lige så krænkende som at bryde ind i folks hus.

Med den store forståelse du har for andre folks ulovligheder, burde du vel
også have forståelse for mit valg mht at melde sådan en sag. Det kan da
umuligt være nær så slemt.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 20-07-04 12:18

Jacob Larsen wrote:

> Nu er den krimineller lavalder jo 15 så ligemeget hvad, ville der ikke ske
> noget med personen. Så ville jeg nok foretrække at blive holdt skadesfri.

Klart nok, hvem ville ikke holdes skadefri, det er jo naturligt, hvis det
var den eneste parameter at forholde sig til.

> Det er heller ikke ikke min opgave at opdrage folks unger.

Nej, og det er heller ikke Sneglene MC's opgave at køre rundt med
kræftsyge børn en gang om året, eller Kantanas opgave at hjælpe
nyudklækkedde motorcyklister, men har man overskud til at hjælpe, kan man
vælge at gøre det.

> [...]
> har brudt ind i og ødelagt en bil for flere tusinde kroner. Noget jeg finder
> næsten lige så krænkende som at bryde ind i folks hus.

Du har fuldstændig ret, det er da krænkende, det er da heller ikke mere
end 3-4 uger siden jeg selv fik smadret en bilrude. Jeg prøver skam ikke
at bagatelisere forbrydelsen.

> Med den store forståelse du har for andre folks ulovligheder, burde du vel
> også have forståelse for mit valg mht at melde sådan en sag. Det kan da
> umuligt være nær så slemt.

Jeg har ikke den store forståelse for den slags ulovligheder, her tager du
fejl, men jeg har da fuld forståelse for dit standpunkt.

>mvh. Jacob Larsen - GS500E
>"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
>ikke er andre, der kan." - J.Larsen

mvh. Kenneth Sørensen - R1
"Selv om du er paranoid, kan de jo godt være efter en alligevel"

Fra : Jacob Larsen

Dato : 20-07-04 14:16

> Klart nok, hvem ville ikke holdes skadefri, det er jo
> naturligt, hvis det
> var den eneste parameter at forholde sig til.

Det er vel bare et spørgsmål om vægtning i forhold til ens personlighed og
menneskesyn.

> [...]
> hjælpe
> nyudklækkedde motorcyklister, men har man overskud til at

Hehe, nu synes jeg du sammeligner på et ret tyndt grundlag. Kræftsyge børn
har ikke valgt at være syge. Børn der begår kriminalitet her i Danmark kan
bare vælge at lade være. Så er der selvfølgelig snakken om en evt. svær
opvækst, men her kommer vi så tilbage til menneskesynet, for jeg mener ikke
opvæksten fritager een fra at tænke selv.

> [...]
> heller ikke mere
> end 3-4 uger siden jeg selv fik smadret en bilrude. Jeg

Surt med bilen!

> Jeg har ikke den store forståelse for den slags
> ulovligheder, her tager du fejl, men jeg har da fuld
> forståelse for dit standpunkt.

Også fint at vi kan diskutere det. Jeg har haft snakken med flere pædagoger
og pædagogtyper. Helt enige er vi ikke, men vi kan da forstå hinanden.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 20-07-04 15:18

> [...]

> opvækst, men her kommer vi så tilbage til menneskesynet, for jeg mener ikke
> opvæksten fritager een fra at tænke selv.

Næh, nu nævnte jeg blot andre individer, som også kan bruge en hjælpende
hånd. Der er da intet der fritager en fra at tænke selv, men de
beslutninger den enkelte tager er jo taget ud fra den situation den
enkelte befinder sig i. Det kan være svært for menigmand at sætte sig i en
situation, der kan få en til at røve en bank, stjæle en bil, brænde en
skole af.. you name it. Jeg har dog lidt mere personlig inside viden i den
kategori, som jeg dog ikke ønsker at udbrede mig indgående om i dette
offentlige forum og som nær havde kørt undertegnede i en rigtig gal
retning. Derfor mit lidt nuancerede syn på sagerne.

> Surt med bilen!

Ja, det var lidt surt. Heldigvis var det kun Vectraen, hvis det var
R1'eren der var skadet, kunne det godt være mine principper kom på en
prøve

> Også fint at vi kan diskutere det. Jeg har haft snakken med flere pædagoger
> og pædagogtyper. Helt enige er vi ikke, men vi kan da forstå hinanden.

Ja, det er faktisk rart at finde en man kan diskutere hårdt mod hårdt med,
uden at samtalen bliver personlig, en cadeau til dig. Jeg er dog absolut
og aldeles ikke en pædagog-type

Kenneth S

Fra : Jacob Larsen

Dato : 21-07-04 01:05

> [...]
> nær havde kørt undertegnede i en rigtig gal
> retning. Derfor mit lidt nuancerede syn på sagerne.

Jeg har ikke selv oplevet noget, der kunne give mig det syn. Forstår fint,
at nogle folk har det sådan og kan også som regel, respektere grundene
dertil. Finder dog til tider holdningen en smule naiv, hvis den køres for
langt i forhold til mit menneskesyn.

> Ja, det var lidt surt. Heldigvis var det kun Vectraen,
> hvis det var
> R1'eren der var skadet, kunne det godt være mine
> principper kom på en
> prøve

*LOL* Sådan er det jo at være motorcyklist.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E

Fra : Per Jakobsen

Dato : 21-07-04 01:55

[SNIP]
> [...]
ikke
> opvæksten fritager een fra at tænke selv.

Det er lige netop her jeg vil fremhaeve min pointe. Valg er jo baseret paa
erfaringer, en 14 og 15 foerstegang's forbryder (hvis man kan kalde dem
det), tror jeg ikke taenker saa meget over hvor kraenkende det egentligt er
at begaa indbrud i en bil, eller et hus for den sags skyld, unge taenker sku
egentligt ikke ret meget til ret langt op i aarene (erfaringer *GG*),
forestil dig at vaere 14 med de erfaringer du har idag, shit, jeg tror jeg
kunne blive statsminister i 20 aarsalderen hvis det var tilfaeldet. Hvis det
havde vaeret personer oppe i alderen ville hammeren nok ogsaa vaeret faldet
heeeelt anderledes. Jeg er selv bare af den (naive) opfattelse at det var
mere ydmygende at staa ansigt til ansigt med mig istedet for at faa en eller
anden form for betinget straf eller anmaerkning, som de unge absolut ikke
kan forholde sig til.

Per

Fra : Jacob Larsen

Dato : 21-07-04 10:43

> [...]
> istedet for at faa en eller anden form for betinget straf
> eller anmaerkning, som de unge absolut ikke kan forholde

Det er også fint at ville hjælpe dem lidt på vej.. Jeg kan bare ikke helt
forstå hvorfor, du ikke krævede fuld erstatning, så det ikke kom til at
optræde på din forsikringshistorie?
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E

Fra : Carl Dragert

Dato : 19-07-04 10:14

Per Jakobsen wrote:
> [...]
> var ok men at jeg i det mindste ville have min selvrisiko daekket.
> hvilket var 1000 kr. Politiet var helt med paa ideen og fik de to

Lugter der af assurancesvig her
Så kan man vel ikke påstå at man er lovlydig

--
mvh Carl Dragert
FZR 600

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-07-04 16:27

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> writes:

> [...]
> De penge den koster ekstra, ville jeg hellere have brugt på at købe
> en større mc som f.eks. en Bandit 600. Desuden er den frygtelig dyr

Jeg synes nu godt man kan savne en kåbe før man kører 200. Jeg kører
sjældent over 130 i længere tid ad gangen på min nøgne Bandit, lidt
afhængigt af om der er medvind eller modvind.

Sådan en Bandit kan snildt holde 160 ud ad motorvejen, men det er
altså ikke sjovt hvis der er lidt modvind.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-07-04 16:58

> Nu kører jeg ikke så mange rigtige langture, så det er måske derfor det ikke
> generer mig så meget. En rigtig racerkåbe giver alligevel ikke den bedste
> beskyttelse, men en touringkåbe er sikkert rar at have, hvis man skal køre
> langtur. Jeg må jo prøve en af de sidstnævnte og se om der er en reel
> forskel.

Der er ingen tvivl om at en god kåbe er rar at have hvis man kører på
langtur. Jeg må dog også erkende at jeg for det første synes at en
Bandit er pænest uden kåbe, og for det andet har været glad nok for at
jeg har kørt uden kåbe på min første cykel, da det helt sikkert har
givet mig nogle køreoplevelser jeg ellers ville have været foruden
fordi jeg ikke altid bare vælger motorvejen.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*