Fotofælder "igen"
Fra : Frank Christensen

Dato : 15-07-04 21:17

Jeg ved godt der er skrevet en del om det, men jeg vil gerne vide om der
kommer et rødt blink, når der bliver taget et billed af en. Ligesom ved
biler.
Jeg vil også gerne vide hvor mange betjente der sidder i bilen?
Tak for hjælpen.

Fra : Ronni Jensen

Dato : 15-07-04 21:29

Frankechristensen@hotmail.com (Frank Christensen) wrote in news:cd6ond$us4
$1@abbeden.bunk.cc:

> [...]
> biler.
> Jeg vil også gerne vide hvor mange betjente der sidder i bilen?

Og grunden er? At hvis du ser et rødt blink, så vil du holde ind, overmande
og bagbinde betjentene (naturligvis alt afhængig af hvor mange der er i
bilen) og så slette billedet? :-/

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Frank Christensen

Dato : 15-07-04 21:34

Ronni Jensen wrote:

> [...]

> og bagbinde betjentene (naturligvis alt afhængig af hvor mange der er i

Nemlig du har gættet fuldstændig rigtig.
Nej det var fordi jeg kørte forbi en fotovogn i dag med "lidt" for høj
fart. ide jeg køre forbi ser jeg en betjent ved siden af vognen. Så jeg
går at håber på at der kun sidder en i bilen og så det var ham der skulle
sidde i bilen der stod ved sidden af bilen.

Fra : Keld

Dato : 15-07-04 22:19

Se der ....... selv politiet har en "hjemmeside"
http://www.politi.dk/Atk/14udstyr.asp
Der kan du læse alt om fotovognen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 16-07-04 10:41

Frank Christensen wrote:

> [...]
> går at håber på at der kun sidder en i bilen og så det var ham der
> skulle sidde i bilen der stod ved sidden af bilen.

Har du kørt for stærkt, må du da være en mand og tage den bøde der kommer, i
stedet for at gå og ærge sig og overveje, om den blitsede eller ej!?
Så vidt jeg ved og har erfaret, blinker maskinen automatisk et rødt lys, når
man kommer forbi med for høj hastighed og tager så et billedde. Men derfra
og til en bøde er der stadig langt, for den pensionerede strømer inde i
vognen skal vel stadig afgøre, om der skal skrives bøde ud på de måske 2
km/t for stærkt eller ej? Og endelig bliver rigtig mange af billederne ikke
til noget, hvis man skal tro, hvad de siger i medierne.

Det er IMO lidt i overkanten at skrive 2 indlæg på en aften om vi tror du er
blevet blitset eller ej - det finder du helt sikkert selv ud af, hvis du
venter lidt.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Per

Dato : 16-07-04 12:14

Det du skal gøre er

Når du ser blitzen, så tager du forbremsen blidt og bagbremsen hårdt mens du
lægger cyklen sidelæn, derved skrider du 180 grader rundt og nu vender
forenden så mod fotovognen, samtidig slipper du begge bremser og glider på
den måde baglæns væk fra fotovognen men med forenden af motorcykel mod
fotovognen.

På den måde får de kun et foto at din mc forfra både før og efter du har
passeret fotovognen.

Det kræver nok lidt træning, men har politiet ikke nogle køretekniske kurser
man kan lære det på ?

Mvh Per

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 16-07-04 12:16

"Per" <per@ssss.dk> writes:

> [...]
> nu vender forenden så mod fotovognen, samtidig slipper du begge
> bremser og glider på den måde baglæns væk fra fotovognen men med

*LOL* - Husk at trække koblingen!

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 16-07-04 12:26

> [...]
> passeret fotovognen.
>
> Det kræver nok lidt træning, men har politiet ikke nogle køretekniske

...og nå man så mestrer det, så bremser du hårdt kort på bagbremsen, så
forenden rejser sig. Og så balancerer du blot 12'o'clock agtigt på baghjulet
væk, så kan de nemlig heller ikke få et bedre billede af dit ansigt, da det
er skjult bag kåben.

...og sig så ikke at der ikke er gode råd at finde herinde

Kenneth S

Fra : Jacob Larsen

Dato : 16-07-04 12:58

"Frank Christensen" <Frankechristensen@hotmail.com> wrote
in message news:cd6ond$us4$1@abbeden.bunk.cc
> [...]
> taget et billed af en. Ligesom ved biler.
> Jeg vil også gerne vide hvor mange betjente der sidder i

Siden alle andre er en flok hellige små tøser, kan jeg da prøve at komme med
et rigtigt svar.

Der kommer i hvert fald et rødt blink om aftenen. Det har jeg fået at vide
fra nogen, der er blevet blitzet. Om dagen ved jeg det ikke, men det lyder
ikke sådan. I så fald er det ikke ret kraftigt for jeg har hørt om folk, der
er blevet taget, men ikke har opdaget det før der kom en hilsen med posten.
Jeg har ikke selv prøvet nogle af delene.

Der er een (vist nok som regel pensioneret) betjent i vognen. Har aldrig
hørt om at andet skulle være tilfældet.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 16-07-04 14:24

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i

> "Frank Christensen" <Frankechristensen@hotmail.com> wrote
> in message news:cd6ond$us4$1@abbeden.bunk.cc
[klip]

Der for et par år tilbage, hvor man prøvede de første fotovogne af på Fyn og
jeg ikke rigtig havde hørt om dem endnu, blev jeg overrasket af et kraftigt
rødt glimt fra bagenden af en varebil samtidigt med jeg passerede byskiltet
til en af de mindre flækker. Noget overrasket vendte jeg om for at se hvad
det ku´være (det var ret kraftigt) - parkerede bag varebilen og trykkede
næsen mod den tonede bagrude: Der sidder kun en betjent

Jeg hilste stumt (men pænt) og drog af igen, og hørte heller ikke mere til
sagen, men det var også før man indførte manuelt betjente videooptagelser ud
gennem forruden af den bagerste nummerplade. Hvorvidt disse optagelser er
automatiserede i dag ved jeg ikke.

--
Mxtfzh - Arne -
http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 16-07-04 14:41

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message
> [...]
> kraftigt) - parkerede bag varebilen og trykkede næsen mod
> den tonede bagrude: Der sidder kun en betjent

*LOL* Gad godt have set ham i hovedet.