Devil vs. Yasomura.... hvad skal man vælge~
Fra : Moller

Dato : 15-07-04 13:37

Hejsa,

I dag fik jeg et kanon tilbud på en Yasomura potte til den kære
B12... men da jeg har en Devil potte på(som skal ha nyt fyld), så er
tvivl om jeg skal bruge penge på nyt fyld, eller Yasomuraen ? prisen er
meget tæt mellem de to løsninger, og det er begge Carbon potter osv...
af de helt åbne men så er det bare, hvad er bedst af de to mærker ? jeg
tænker i hvilken der blir lavet mest for ydelsen, frem for lyden ??

--
VH
Lars Molnit

Fra : Mureren

Dato : 15-07-04 13:55

> [...]
> af de helt åbne men så er det bare, hvad er bedst af de to mærker ? jeg
> tænker i hvilken der blir lavet mest for ydelsen, frem for lyden ??

Umiddelbart tror jeg ikke der er en nævneværdig forskel på ydelsen...til
gengæld ææælsker jeg lyden fra Devil's potter, så den ville jeg vælge at
renovere.
(og så er du også fri for at få dyset mc'en ind, eller er det med i prisen
for Yoshimura-potten ?)

Mvh.
Mureren

Fra : Moller

Dato : 15-07-04 14:04

Mureren wrote:

> Umiddelbart tror jeg ikke der er en nævneværdig forskel på ydelsen...til
> gengæld ææælsker jeg lyden fra Devil's potter, så den ville jeg vælge at
> renovere.

   hmmmm, ku være jeg skal prøve den anden for at bedømme lyden så :) da
jeg ikke kan klage over Devil pottens lyd jo ;)

> (og så er du også fri for at få dyset mc'en ind, eller er det med i prisen
> for Yoshimura-potten ?)

   Dysningen er det mindste problem, da den skal dyses om alligevel, da
den skal for alt for meget foder i bunden, og jeg nok åbner
luftfilterkassen helt...

--
VH
Lars Molnit

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 15-07-04 13:57

Moller <Lars@molnit.com> writes:

> [to] af de helt åbne men så er det bare, hvad er bedst af de to
> mærker ? jeg tænker i hvilken der blir lavet mest for ydelsen, frem
> for lyden ??

Well, hvis der er hul lige igennem dem begge er det nok ligegyldigt hvad
du vælger sådan rent ydelsesmæssigt.

Hvis der skal hentes (oftest minimal) performance skal du nok op i fulde
systemer.

Jeg ville vælge Yoshimura'en. Kvalitetesmæssigt mener jeg den er et
par klasser over Devil potten.
(selv har jeg et par Akrapovic systemer i scopet på min sniperriffel

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Moller

Dato : 15-07-04 14:05

Mikkel Christensen wrote:

> Well, hvis der er hul lige igennem dem begge er det nok ligegyldigt hvad
> du vælger sådan rent ydelsesmæssigt.
>
> Hvis der skal hentes (oftest minimal) performance skal du nok op i fulde
> systemer.

   Det var også min tanke :)

> Jeg ville vælge Yoshimura'en. Kvalitetesmæssigt mener jeg den er et
> par klasser over Devil potten.

   Se det var mere hvad jeg var i tvivl om, da jeg ik helt ku huske hvad
der var det dyre mærke, eller om de lå i samme prisklasse... :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 15-07-04 14:07

Moller <Lars@molnit.com> writes:

>    Se det var mere hvad jeg var i tvivl om, da jeg ik helt ku
> huske hvad der var det dyre mærke, eller om de lå i samme
> prisklasse... :)

Tjah, det kan du jo bedst vurdere. Du kan vel stå med dem begge i hånden.

Det er lidt svært at vurdere stand og kvalitet remote

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 15-07-04 22:39

> [...]
> osv... af de helt åbne men så er det bare, hvad er bedst af de to
> mærker ? jeg tænker i hvilken der blir lavet mest for ydelsen, frem

Hej Moller

Yoshimura er kendt som "hof-tuneren" for Suzuki, så en Yoshimurapotte er det
rigtie at sætte på en Bandit 1200. Desuden er din Devil potte lidt træt at
se på i lakken, så hvis du er heldig bliver den lidt pænere. Yoshimura
ligger på samme kvalitets og ydelsesniveau som Akrapovic.

--
Mojn Jens Bager Jensen
MZ ETZ 251 '89, 39Kkm, Givi, synet, 6500kr BILLIGT!

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 16-07-04 00:39

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> [...]
> lidt træt at se på i lakken, så hvis du er heldig bliver den lidt
> pænere. Yoshimura ligger på samme kvalitets og ydelsesniveau som

Det glæder mig at høre. Jeg har nemlig lige købt en næsten ny Yoshimura RS-3
fra en gut i Canada... Glæder mig som en sindssyg til at høre lidt mere til
Fazeren

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Mikkel Kring

Dato : 16-07-04 09:37

hej
Jeg ville klart vælge yoshimura og især hvis det er en rs-3 de lyder rigtig
fint på de fleste maskiner specielt over 10k omdrejninger. men ydelse og
slipon ???? det kan måske hjælpe på din kurve.
Jeg har tilgengæld hørt at 4 kegle filtre skulle være topppen til en bandit.

Kringo
2x srad750
tidligere gsx-r1100w

Fra : Moller

Dato : 16-07-04 10:16

Mikkel Kring wrote:

> Jeg ville klart vælge yoshimura og især hvis det er en rs-3 de lyder rigtig
> fint på de fleste maskiner specielt over 10k omdrejninger. men ydelse og
> slipon ???? det kan måske hjælpe på din kurve.

   Jamen, da de leste er pænt enige omkring valget :) så skal den da
på.... og ja, så vidt jeg husker er det en Tri-Oval, men må lige ud og
se den igen.

> Jeg har tilgengæld hørt at 4 kegle filtre skulle være topppen til en bandit.

   Ja, og nej... der er mange ulemper osv. med dem, så jeg går i stedet
efter et stage 2 mod med filterkassen (stage 1 er 2" hul osv.) det
skulle give det samme, men ikke kunne påvirkes af sidevinde, regn osv...

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-07-04 19:47

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Det glæder mig at høre. Jeg har nemlig lige købt en næsten ny Yoshimura RS-3
> fra en gut i Canada... Glæder mig som en sindssyg til at høre lidt mere til
> Fazeren

Suzuki-Tony! *Haha*... *Fnis*
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R