Jeg kiggede lidt på Hondaen, model VF400F fra 85´
Forbremsen kan næsten trykkes i bund, jeg åbner og kigger, der er masserer
bremseklods tilbage, og kalibre og o.s.v kører fint, hmmm, tjecker
væskebeholderen, og den er næsten tom.
Jeg hælder ALT det gamle DOT3 væske ud, så systemmet er renset, og påfylder
DOT4, udpumper, og vo-la bremsen kan kun trykkes halvt ind, så nu virker
fårbremsen perfekt
Lækkert tænker jeg og gør det samme bag på
og det kører...
KOBLINGEN er dårlig, det vidste jeg ved køb, da jeg fandt ud af at maskinen
tog først fat, når man næsten gav slip op klingen, jeg åbner
væskebeholderen, og SER: "mudder" istedet for bremsevæske (hvorfor nu
det)???
Jeg punper og punper alt det gamle ud, og hælder detsamme DOT4 bremsevæske
i, pumper luft ud, og vo-la, kobliner bider PERFEKT fat præsis i midpunktet,
gearskiftet har heletiden virket fint, men nu virker det virklig PERFEKT!!!
Det jeg vil frem til er: jeg er sku stadig ny med mcer, dog har jeg meget
erfering fra biler. Lad vær med at gi op, og gå til forhandleren, med det
samme, det er sku sjovere at få det til at virke selv. Jeg personligt vil
aldrig køre på en mc, hvis det ikke er mig selv der har spændt bremserne, og
dækne fast, ved ikke hvordan i har det
mvh
Dennis