FZR600 eller GSXR400
Fra : Daniel Munch

Dato : 14-07-04 12:49

Hejsa DFM

Jeg er kommet i lidt af et dilemma :-/

Jeg er den tidligere ejer af en RS125, og har nu besluttet af det er tid til
en ny kværn

Jeg har sat mit buget til 40-50k, og begge cykler falder fint inden for
dette pris leje!

Valget burde måske åbenlyst falde på FZR'en da den har en del mere
motorkraft til prisen, og det er da også det der får FZR'en til at virke som
det mest fornuftige valg. Især da de 2 cykler ligge i samme prisleje.

Men da jeg går meget op i at cykel'en skal være så sportsagtig så mulig,
virker FZR'en umildbart lidt "klodset" i forhold til gixxer'en, hvordan
ligger de ydelsmæssigt i forhold til hinanden? kan man mærke de sidste
200ccm?

Kunne godt tænke mig at høre fra nogen der har prøvet disse cykler, og kan
give et par råd til fordele og ulemper, ved dette valg!

På forhånd tak

MVH Daniel

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-07-04 20:38

"Daniel Munch" <Daniel@Munch.se> writes:

> [...]
> virker FZR'en umildbart lidt "klodset" i forhold til gixxer'en, hvordan
> ligger de ydelsmæssigt i forhold til hinanden? kan man mærke de sidste

Jeg har ikke prøvet FZR'en, men dens motor er meget lig den på min
Fazer, og forskellen svarer vel cirka til forskellen på
slagvolumenet.

Mht. GSXR400, så har deres motorer en slem tendens til at dø (vildt
olieforbrug mm.) ved 50-60k km, så den vil jeg fraråde. Hvis det skal
være noget a la GSXR400 hedder det ZXR400, CBR500, VFR400 eller
RVF400, der alle koster 55-65k.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Hi! I'm a .signature virus!