/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
xs 400 Seca'er?
Fra : mikkel paulsen


Dato : 13-07-04 22:23

hej jeg skal til at købe mig en xs 400 seca jeg har prøvet to maskiner
men ved ikke hvad for en jeg skal vælge hvad mener i?

seca 82" speedometer siger 85.000km den er i super flot stand flot lak
og motor kan ikke fås pænere, der er ikke noget galt med den og den
kører fint dog siger knastkæden små lyde, han siger den altid har
gjordt det, og da han for 2000 km siden havde den skildt ad ville han
ikke gøre noget ved det da den så fin ud. Så sidder gear-pedalen også
lidt løs da den pind den sidder på er slidt skæv men den virker ikke
somom det genere min kørsel. han siger at den måske skal have stillet
ventiler. prisen er 20.000.- og jeg tror ikke jeg kan få prisen ned.

seca 84" speedometer siger 45.000km den er slet ikke så pæn og den
skal derfor nok males, dog ser motoren flot ud og er nymalet. secaen
er samlet af ejeren og hans bror som er yamaha-mekaniker og alt som
skulle skiftes er skiftet lige som den anden. Den køre som den anden
men kan slet ikke sammenlignes kosmetisk! pris 20.000.- han sagde vi
kunne snakke om prisen så den kan nok fås ned på 17.000.- og MED I
PRISEN ER EN HEL RESERVE CYKEL som dog ikke kører men alt skulle være
på den.

hvad skal jeg vælge? det er nok lidt svært at sige for jer men prøv :D

foto af den første kan ses på dba se efter den røde med frontkåbe.

mvh mikkel

 
 
Hekto (13-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-07-04 22:35

mikkel paulsen wrote:
> hej jeg skal til at købe mig en xs 400 seca jeg har prøvet to maskiner
> men ved ikke hvad for en jeg skal vælge hvad mener i?
>
> seca 82" speedometer siger 85.000km den er i super flot stand flot lak
> og motor kan ikke fås pænere, der er ikke noget galt med den og den
> kører fint dog siger knastkæden små lyde, han siger den altid har
> gjordt det, og da han for 2000 km siden havde den skildt ad ville han
> ikke gøre noget ved det da den så fin ud. Så sidder gear-pedalen også
> lidt løs da den pind den sidder på er slidt skæv men den virker ikke
> somom det genere min kørsel. han siger at den måske skal have stillet
> ventiler. prisen er 20.000.- og jeg tror ikke jeg kan få prisen ned.
>
> seca 84" speedometer siger 45.000km den er slet ikke så pæn og den
> skal derfor nok males, dog ser motoren flot ud og er nymalet. secaen
> er samlet af ejeren og hans bror som er yamaha-mekaniker og alt som
> skulle skiftes er skiftet lige som den anden. Den køre som den anden
> men kan slet ikke sammenlignes kosmetisk! pris 20.000.- han sagde vi
> kunne snakke om prisen så den kan nok fås ned på 17.000.- og MED I
> PRISEN ER EN HEL RESERVE CYKEL som dog ikke kører men alt skulle være
> på den.
>

Jeg synes godt nok det er mange penge for en så gammel cykel, med så
mange km!

- ellers ville jeg nok personligt hælde lidt til den med reservecyklen;
men jeg har jo ikke set nogen af dem.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (13-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-07-04 23:01


mikkel paulsen <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en
news:a7ec204f.0407131323.548940ce@posting.google.com...
> hej jeg skal til at købe mig en xs 400 seca jeg har prøvet to maskiner
> men ved ikke hvad for en jeg skal vælge hvad mener i?
>
> seca 82" speedometer siger 85.000km den er i super flot stand flot lak
> og motor kan ikke fås pænere, der er ikke noget galt med den og den
> kører fint dog siger knastkæden små lyde, han siger den altid har
> gjordt det,
> seca 84" speedometer siger 45.000km den er slet ikke så pæn og den
> skal derfor nok males, dog ser motoren flot ud og er nymalet. secaen
> er samlet af ejeren og hans bror som er yamaha-mekaniker og alt som
> skulle skiftes er skiftet lige som den anden. Den køre som den anden
> men kan slet ikke sammenlignes kosmetisk! ............MED I
> PRISEN ER EN HEL RESERVE CYKEL som dog ikke kører men alt skulle
> være på den.
>
> hvad skal jeg vælge? det er nok lidt svært at sige for jer men prøv :D

Seca'er plejer at kunne findes pæne helt ned i 15.000,- :-/

Men hvis det SKAL være mellem dé to, så ville jég vælge den der er mindst
mekanisk mislyd i og overhovedet ikke bekymre mig om km-tallet der ikke
siger en skid på en så gammel model (45.000km kan ligesåvel være 145.000km).

--
Armand.




S.G (14-07-2004)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 14-07-04 09:37


> Men hvis det SKAL være mellem dé to, så ville jég vælge den der er mindst
> mekanisk mislyd i og overhovedet ikke bekymre mig om km-tallet der ikke
> siger en skid på en så gammel model (45.000km kan ligesåvel være
145.000km).

/me nikker og er enig :D

Glem den anden og køb den der er pænest og lyder bedst!



Jørgen Peter Nielsen (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen Peter Nielsen


Dato : 14-07-04 21:02


> hvad skal jeg vælge? det er nok lidt svært at sige for jer men prøv :D
> mvh mikkel

20.000,- for en 20-22 år gammel motorcykel med et ukendt antal km på
klokken, skruet på af jeg ved ikke hvor mange 'verdensmestre' i MC-mekanik -
det er i mine øjne mange penge når fabriksnyt der overgår modellen i alle
disipliner kan erhverves for 50.000,- til 60.000,- (eller hvad nu en GS500
koster pt).
Det er mit råd hvis dit valg er styret af økonomi, for økonomien i den gamle
spand kan snart gå fløjten når garantien kun rækker til kanstenen og alle
mulige svært genanskaffelige stumper skal indkøbes i dyre domme. Næh så
hellere køb en ny på afbetaling med 20.000,- i udbetaling.

Det stiller sig selvfølgelig helt anderledes hvis du BARE ELSKER Yamaha
XS400 Seca, og absolut MÅ have denne model uden diskussion. Og du glæder dig
HELT VILDT til at snuse rundt efter stumper og skrue og regerer og på alle
måder kæle for modellen (jeg taler stadig om den xs400 seca !!). Personligt
kunne jeg godt have det sådan med en Suzuki GT750A ...... men jeg har fået
min skrue lyst styret, og nu vil jeg hellere køre end skrue.

Ja hvis en lidt sur og bitter tone sneg sig ind i dette indlæg beror det
ikke så meget på 30 års erfaringer med MC'er men mere det ELENDIGE
sommervejr.

:)

Mvh Jørgen

SV650S - den er bare fed




Hekto (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 14-07-04 21:57

Jørgen Peter Nielsen wrote:

>>hvad skal jeg vælge? det er nok lidt svært at sige for jer men prøv :D
>>mvh mikkel
>
>
> 20.000,- for en 20-22 år gammel motorcykel med et ukendt antal km på
> klokken, skruet på af jeg ved ikke hvor mange 'verdensmestre' i MC-mekanik -
> det er i mine øjne mange penge når fabriksnyt der overgår modellen i alle
> disipliner kan erhverves for 50.000,- til 60.000,- (eller hvad nu en GS500
> koster pt).
> Det er mit råd hvis dit valg er styret af økonomi, for økonomien i den gamle
> spand kan snart gå fløjten når garantien kun rækker til kanstenen og alle
> mulige svært genanskaffelige stumper skal indkøbes i dyre domme. Næh så
> hellere køb en ny på afbetaling med 20.000,- i udbetaling.

En GS500, 10 år yngre, burde kunne fås for ca. 5.000 mere.
Hvis man lader valget styre af en enkelt model, istedet får at holde sig
til beløbet, og så se hvad der er til salg, kommer man let til at betale
dyrt for sit 'liebhaveri'.


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408905
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste