/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Re hjælp. skift af slangeløs dæk
Fra : Kim. A.C.


Dato : 12-07-04 22:09

For dem der ikke har læst mit nødråb for den 28/6 er der lige et resumè.
----------------------------
>Jeg har lige skiftet dæk. I min ungdom satte vi en slange og nyt dæk på og
>så pumpede vi op til dækket fik sat sig . Nu har jeg slangeløs dæk, men jeg
>kan ikke pumpe det op;jeg troede når det fik lidt luft satte det af sig
>selv, jeg kan godt se der sidder en krave på fælgen hvor dækket skal sidde
>men kan ikke få det til at sidde der, troede lidt opvaskemiddel på fælg og
>dæk fik det på plads. Er der godt råd hvordan jeg får det pumpet om eller

>jeg ned og købe en slange i morgen.
--------------
Det blev et værksted der satte det på.
Men jeg havde også et fordæk som stod for tur og jeg havde købt dækkene i
tyskland og troede jeg bare lige kunne sætte dem på

Men Martin skriver til mig, og her er hvad vi skriver.
-----------

Martin skriver

>Jeg har skifted ballon dæk uden slang på gokart.
>Dækens kant skal røre med fælgens krav ellers kan du ikke få luft ind som
du nu ved!
>Det du gøre er, find et let reb der kan når hel rund om dæket dvs rebet
sidde på dækets mønster.
>Bind de to ender sammen og sæt et dækjern igenem og spænd op indtil dækets
kanter røre ved begge krav på fælgen.
>Nu skal der meget luft (fra et kompresser) hurtiger ind end den kan kom ud
af evt utætheder ved kraven. Få nogen til at hjælp med at pres dæket på
plads imens du pumper luft ind. I takt med at luft kommer ind så løsner du
rebet.
>På dæk værksteder bruger de et opustelig slang der sider udvendig på dækets
mønster istedet for reb.
>Jeg håber jeg hjælper dig.
>mvh Martin. ------------------------------------------------------

Jeg kim skriver
--------

Hej Martin

Jeg har lige skiftet mit fordæk og prøvede det råd som du gav mig. og det
lykkes jeg fik det ud på plads med en fodpumpe og fik det pumpet op så det
satte sig rigtigt med vores lokale tanks luft.
Så jeg er glad og tak for rådet.
Jeg giver det videre til nyhedsgruppen, så andre også kan få glæde af det.
MVH kim

--------

PS. jeg brugte masser af opvaskemiddel for at dækket kunne sætte sig. Så når
i ser en xj 600 med masser af sæbebobler efter sig søndag/mandag er det mig
der kommer, når nej, der tager jeg på ferie så starter sommeren, så kommer
der ikke mere regn.


MVH: Kim A. C.
XJ 600n


http://dfmc.dk/?id=554



 
 
Armand (13-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-07-04 21:22


Kim. A.C. <sibm@ofir.dk> skrev i en
news:u5DIc.952$ul5.668@news.get2net.dk...
> For dem der ikke har læst mit nødråb for den 28/6 er der lige et
resumè.....

Skide rart at se lidt feedback for en gangs skyld!!!

At det er et problem at få slangeløse dæk til at slutte tilstrækkeligt tæt
for oppumpning, ses af det udvalg af mekanismer min dækmand har til brug:
- Oprindelig noterede jeg mig at han havde et cirkulært rør med huller tæt
boret side om side i den ene side og en heftig slangeforbindelse til
kompressor-anlægget. Sagen skulle kunne blæse modtryk ind langs med
fælgkanten mens man pumpede op gennem ventilen og virkningen var umiddelbar
så heftig at man ikke kunne holde imod rekylen hvis man "skød" af i fri luft

- Senest har jeg set han har en håndbåren "bazooka" á en lille fyldbar
beholder med et stort (á diam.) kort rør der ender i en bred mund passende
langs en fælgkant - Men dén kan man give et luftstød til modtryk specifikt
der hvor man erkender at (den eneste) lækken er!

--
Armand





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408905
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste