motorcykel fra sverige
Fra : martin Knudsen

Dato : 12-07-04 16:09

nu er det snart ved at slå klik for en gut i det mørke Jylland,
med de sindssyge afgifter, moms og andre tåbelige regler.
når man ser rundt til da andre nabo lande (Sverige). hus priserne er lavere
og motorcykler koster det halve. er der nogle som har erfaring med at bo i
Danmark og have en svensk cykel, eller er eneste mulighed at købe et hus?

hilsen Martin
SV 650 S men med trang til mere.

Fra : Ronni Jensen

Dato : 12-07-04 16:18

"martin Knudsen" <feta@mail.dk> wrote in

> [...]
> lavere og motorcykler koster det halve. er der nogle som har erfaring
> med at bo i Danmark og have en svensk cykel, eller er eneste mulighed

Jae du kan da naturligvis tage chancen og få en proforma-adresse i .SE og
håbe på at skattefar ikke opdager det. Men hvis du skal køre på svenske
plader m.v. i Jylland, vil der nok ikke gå specielt lang tid før en eller
anden får ondt i rø*** og indgiver det.

Det er så op til dig.. Do you feel lucky - well do you punk?!

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Richard

Dato : 12-07-04 17:10

martin Knudsen wrote:

> er der nogle som har erfaring med at bo i
> Danmark og have en svensk cykel, eller er eneste mulighed at købe et hus?

Næ, men mener du at den er lettere at skjule i et hus, eller

Flyt hellere til Nordtyskland, få orden i forholdene og nyd køreturen
til/fra arbejde på din monstercykel - den slags arrangementer lever
altid på lånt tid...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Palle

Dato : 12-07-04 17:31

> Flyt hellere til Nordtyskland, få orden i forholdene og nyd køreturen
> til/fra arbejde på din monstercykel - den slags arrangementer lever
> altid på lånt tid...

Hvad mener du med det ? Det kan da på ingen måde forhindres at bo i
nordtyskland og kører på arbejde i Danmark.
Er du klar over hvor man danskere der bor i Skåne, og arbejder i Kbh ? Det
er jo præcis det samme. Hvis du tror det bliver ændret, så tager du da
grueligt fejl. Ørestaden, hedder det ....

Palle - Daytona, uden afgift

Fra : Tommy Fer

Dato : 12-07-04 18:25

Palle wrote:

> [...]
> ? Det er jo præcis det samme. Hvis du tror det bliver ændret, så
> tager du da grueligt fejl. Ørestaden, hedder det ....

Mon ikke at han hentyder til martin der lufter tanken om at få en fake
adresse i sverige og køre i dk med svensk plade..

Mvh Tommy Fer
Honda VFR400R
Polyteknisk MC Forening
4 Wheels moves your body, 2 wheels move your soul!

Fra : Palle

Dato : 12-07-04 18:28

> Mon ikke at han hentyder til martin der lufter tanken om at få en fake
> adresse i sverige og køre i dk med svensk plade..

Jooo, jeg har sikkert misforstået det. Det ville jo ikke være første gang

Men, det bli'r nok svært at finde nogle der vil "sælge" sådan en adresse.
Skattevæsnet bor jo efterhånden i Sverige, og told&skat er vist hyppige
gæster hos folk med svenske biler/motorcykler

Palle - Daytona

Fra : Richard

Dato : 12-07-04 18:39

Palle wrote:

> Jooo, jeg har sikkert misforstået det. Det ville jo ikke være første
> gang

Netop

> Men, det bli'r nok svært at finde nogle der vil "sælge" sådan en
> adresse. Skattevæsnet bor jo efterhånden i Sverige, og told&skat er vist
> hyppige gæster hos folk med svenske biler/motorcykler

Næ, det er ikke mere end et par uger siden, de arrangementer - og ikke
mindst det ret store omfang - var omtalt i pressen...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Richard

Dato : 12-07-04 18:37

Palle wrote:

> Hvad mener du med det ? Det kan da på ingen måde forhindres at bo i
> nordtyskland og kører på arbejde i Danmark.

Næ, men læs hvad jeg svarer på - at bo permanent i DK og køre i en
svensk eller anden udenlandsk indregistreret bil, som vor brave ven
spurgte til...

Og da vedkommende præsenterede sig som boende i Jylland, var det da mere
relevant at forslår at flytte til Nordtyskland - eller hur - men
Øresundsbron / Stena Lines ville naturligvis kun være glade for en
ekstra pendler

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Eg Egemarke

Dato : 13-07-04 02:58

Jeg kan kun fraråde din plan ! de er IKKE til at spøge med og jeg bliver
selv stoppet mindst 1 gang om Mnd på Mc (langt hår, svensk plade og kl 0330
fredag nat) på vej til og fra Job og de er HELT vilde hvergang....
Og det er ikke billigt ikke at have orden i sagerne, har oplevet flere gange
at næsten måtte true en ivrig betjent med øretæver hvis ikke han tjekker
sagerne ordentligt INDEN han klipper mine lovlige plader, og afkræver afgift
mm

Men hvorfor tager du ikke bare og flytter herover istedet og finder både
drømme huset/lejligheden til en latterlig lav pris og så får du Mc og Bilen
i samme pakke, altimens du jobber løs i Dk/Kbh

Jeg hjælper da gerne hvis du er Hooked på ideen

--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Armand

Dato : 13-07-04 21:20

Eg Egemarke <egemarke@hotmail.com> skrev i en

> [...]
> Bilen i samme pakke, altimens du jobber løs i Dk/Kbh
>
> Jeg hjælper da gerne hvis du er Hooked på ideen

Hæ!
Hvis du kunne hjælpe med et godt job også, så ville du sgu' være populær!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 13-07-04 19:48

Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en

> [...]
> relevant at forslår at flytte til Nordtyskland - eller hur - men
> Øresundsbron / Stena Lines ville naturligvis kun være glade for en

Der er et par hårde kanter i den procedure:
Tyskerne har helvedes høje huspriser, ligesom huslejen er med på samme
niveau!
Svensk adresse fordrer mer-udgift til Sund-pendling!

Man kunne dog forestille sig en flok T&S-flygtninge slå sig sammen om at
bygge en tysk 2-værelses lejlighed om til et 10-personers kollektiv (hvorfor
skulle danske flygtninge være anderledes end andre på det område)

--
Armand.
(hvis naboer taler et fremmed sprog og befolker en villa med tre par og 5

Fra : Richard

Dato : 13-07-04 23:00

Armand wrote:

> Armand.
> (hvis naboer taler et fremmed sprog og befolker en villa med tre par og 5
> børn)

Lille Sergej græd, da lærerinden første den skoledag delte portrætter af
Lenin ud med besked om, at det skulle hænges op på væggen derhjemme. "Men
hvorfor græder du, Sergej?", spurgte lærerinden. Hvortil Sergej svarede:
"Vi har ingen væg, vi bor i midten af værelset"

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 13-07-04 21:19

Palle <hansenpallefjerndette@yahoo.com> skrev i en

> [...]
> er jo præcis det samme. Hvis du tror det bliver ændret, så tager du da
> grueligt fejl. Ørestaden, hedder det ....

Ret beset må man vel kun være på denne side af sundet med sit køretøj i det
halve af årets dage :-/

Husker en historie om én der udnyttede det på den måde at han havde sin bil
holdende på denne side og tog færgen på personbillet. For ikke at blive
knaldet af T&S, byttede han månedligt bilen om med konens og vice versa!

--
Armand.