/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Razzia i Frederikshavn
Fra : Pingvinen


Dato : 11-07-04 13:39

Vi var mange som blev stoppet, de var da helt vilde der var mange som
sad på Dk tanken og blev ædrug..

 
 
Kim Olsen (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 11-07-04 14:16

> Vi var mange som blev stoppet, de var da helt vilde der var mange som
> sad på Dk tanken og blev ædrug..

Forhåbentlig ikke alvorligt ment - folk som har behov for at blive ædru, har
intet at gøre i trafikken, og havde da kun fortjent at blive snuppet.!!

Kim Olsen



John Jensen (11-07-2004)
Kommentar
Fra : John Jensen


Dato : 11-07-04 15:16


"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse
news:40f13cb8$0$234$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Vi var mange som blev stoppet, de var da helt vilde der var mange som
> > sad på Dk tanken og blev ædrug..
>
> Forhåbentlig ikke alvorligt ment - folk som har behov for at blive ædru,
har
> intet at gøre i trafikken, og havde da kun fortjent at blive snuppet.!!
>
> Kim Olsen
>
> Der har du ret Kim, men der er desværre stadig mange idioter der ikke har
fattet det,
jeg mener også at jo flere de får fjernet fra trafikken inden de forårsager
uheld jo bedre
er det.

/ John



Ginge (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Ginge


Dato : 11-07-04 16:02


"Pingvinen" <pingvinen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:40f133c4$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Vi var mange som blev stoppet, de var da helt vilde der var mange som
> sad på Dk tanken og blev ædrug..

I følge DRttv havde de taget 30 inden middag

Sørgeligt.

Per.



Dan Jørgensen (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Dan Jørgensen


Dato : 11-07-04 16:55


"Ginge" <GINGEnospam@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:JDcIc.128$zt6.43@news.get2net.dk...
>
> "Pingvinen" <pingvinen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:40f133c4$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Vi var mange som blev stoppet, de var da helt vilde der var mange som
> > sad på Dk tanken og blev ædrug..
>
> I følge DRttv havde de taget 30 inden middag
>
> Sørgeligt.
>
> Per.
>
>

Jeg håber de tog hver en enkelt en, som havde drukket for meget efter den
gældende lovgivning.
2 øl er rigeligt bag et styr.
vh Dan



Jacob Bunk Nielsen (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 11-07-04 18:36

Pingvinen <pingvinen@webspeed.dk> writes:

> Vi var mange som blev stoppet, de var da helt vilde der var mange som
> sad på Dk tanken og blev ædrug..

Ja, men det undrer mig at de ikke havde lavet razziaen lige når man
kører ud fra træfpladsen, fx ved den store rasteplads, hvor man også
kører ind til den teltplads der ligger på den anden side af togbanen.
På den måde ville de ikke først fange folk når de har kørt 40 km i
trafikken, men med det samme, og så kunne dem der havde behov for det
få lov at sætte sig ned og dampe lidt af før de kører ud og kører
nogen ned.

Da jeg blev stoppet lige før kl. 12 sagde de vist at de havde snuppet
omkring 50. Vi stod også og snakkede om at der altså var alt for mange
der kørte tidligt i forhold til hvor mange stive mennesker der havde
været dagen før.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Armand (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-07-04 22:20


Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev i en
news:spamdrop+m3u0webg4t.fsf@paven.bunk.cc...
>
> Da jeg blev stoppet lige før kl. 12 sagde de vist at de havde snuppet
> omkring 50. Vi stod også og snakkede om at der altså var alt for mange
> der kørte tidligt i forhold til hvor mange stive mennesker der havde
> været dagen før.

Og akkurat samme emne havde faktisk været oppe at vende hen over baren her i
Fredericia:
Min opfattelse af situationen er at det er en form for ur-instinkt der
trækker folk op ved hårrødderne når den første motorcykel startes op søndag
morgen/formiddag og at man derefter kun higer efter den hjemlige hule.
Som jeg kender folk, er det jo helt plat at køre så tidligt, når man
alligevel kun crasher ud på sofaen vel hjemkommet :-|

--
Armand.
(der som ultra B-menneske, sagtens kan være hellig)





Henrik Nielsen - Rap~ (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 12-07-04 10:06

"Ja, men det undrer mig at de ikke havde lavet razziaen lige når man kører
ud fra træfpladsen"

Lige mine ord. De gør det hvert år. Og når nu de går efter MC'ister, hvorfor
så lade dem kører hele vejen til Frederikshavn. Der kan ske meget på det
stykke. Er de bange for den præventive virkning?!?

Jeg blev selv stoppet for nogle år siden (helt uden sprit i blodet), men de
kørte efter mig hele vejen hjem fra byen. Og det synes jeg faktisk ikke de
kan tillade. Hvis de mener at køre bag en spritbilist, skal de da stoppe
ham/hende straks!!!! Det er for dårligt.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Freddy Lang (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 11-07-04 21:35

Pingvinen wrote:
> Vi var mange som blev stoppet, de var da helt vilde der var mange som
> sad på Dk tanken og blev ædrug..

Vi havde, fra bekendte som kørte tidligere, hørt at der var sprit-razzia i
Frederikshavn. Dette kan vel heller ikke komme bag på nogen.

Problemet med at være bagstiv er ofte, at man ikke ved, præcis hvornår man
er køreklar igen. Det kan jo sagtens tænkes, at man føler sig udmærket frisk
til at køre, men at man har en promille på 0,6 og så bliver stoppet.

Vi var selvfølgelig ikke interesserede i at køre spritkørsel, så vi fik en
100% ædru person til at køre os ned på politistationen inde i Skagen i bil.
Den viste sig godt nok at være lukket, men tilfældigvis kom der lige en
patruljevogn ind i gården, da vi skulle til at køre. Vi fik de to betjente
til at finde deres alkometre frem, og så pustede vi alle sammen. 0,0 for
hver af os, så vi kunne med ro i sindet sætte os op på cyklerne og køre
hjem. De to betjente gloede godt nok lige en omgang, da der troppede en flok
motorcyklister op og frivilligt bad om at få lov til at blæse, men vi fik os
en hyggelig sludder, og de var egentlig rigtig flinke. De fortalte
forøvrigt, at de alt i alt havde snuppet 35 i Frederikshavn.


--
Freddy
SV-R



Pingvinen (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Pingvinen


Dato : 11-07-04 22:39

Freddy Lang skrev:
> Pingvinen wrote:
>
>>Vi var mange som blev stoppet, de var da helt vilde der var mange som
>>sad på Dk tanken og blev ædrug..
>
>
> Vi havde, fra bekendte som kørte tidligere, hørt at der var sprit-razzia i
> Frederikshavn. Dette kan vel heller ikke komme bag på nogen.
>
> Problemet med at være bagstiv er ofte, at man ikke ved, præcis hvornår man
> er køreklar igen. Det kan jo sagtens tænkes, at man føler sig udmærket frisk
> til at køre, men at man har en promille på 0,6 og så bliver stoppet.
>
> Vi var selvfølgelig ikke interesserede i at køre spritkørsel, så vi fik en
> 100% ædru person til at køre os ned på politistationen inde i Skagen i bil.
> Den viste sig godt nok at være lukket, men tilfældigvis kom der lige en
> patruljevogn ind i gården, da vi skulle til at køre. Vi fik de to betjente
> til at finde deres alkometre frem, og så pustede vi alle sammen. 0,0 for
> hver af os, så vi kunne med ro i sindet sætte os op på cyklerne og køre
> hjem. De to betjente gloede godt nok lige en omgang, da der troppede en flok
> motorcyklister op og frivilligt bad om at få lov til at blæse, men vi fik os
> en hyggelig sludder, og de var egentlig rigtig flinke. De fortalte
> forøvrigt, at de alt i alt havde snuppet 35 i Frederikshavn.
>
>
> --
> Freddy
> SV-R
>
>
det var da et godt initiativ i tog der det skulle flere nok gøre.

Henrik

Jes Vestervang (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 14-07-04 00:09

"Mikkel Kring" <kring@FJERNosterbo-net.dk> writes:

> Jeg er enig med jens jake og tony, vores klub ventede med at kører til kl ca
> 17 om eftermiddagen.

Jeg ventede også til kl. 16, for lørdagen blev ret slem fordi vejret
omlagde fællesturen kl. 13 til ølteltet, hvor jeg så holdt til i 15
timer eller noget

Om søndagen (fra kl. 02 :) var vejret jo perfekt, så der var jo heller
ingen grund til at fare afsted med det samme. Ok, madproblematikken,
men mon ikke man altid kan lokke en ædruelig person til bageren, hvis
det skal være? Jeg sov til kl. 15, så jeg havde ingen sult-problemer


> Man hvad er det lige der sker på pladsen om søndagen alt lukker jo natten
> til søndag eller meget tidligt det er ikke en gang muligt at købe en burger
> eller hotdog søndar inden kl 12 og det var ellers først der træffet lukker,

Jep, der burde mindst være en pølsevogn indtil midt på eftermiddagen.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!

Jacob Bunk Nielsen (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 11-07-04 22:47

"Freddy Lang" <zierra@[FJERNDETTE]mail.dk> writes:

> Vi var selvfølgelig ikke interesserede i at køre spritkørsel, så vi fik en
> 100% ædru person til at køre os ned på politistationen inde i Skagen i bil.

God idé, men det havde nu været cool, hvis der var mulighed for at
teste ude ved træfpladsen. Det kunne politiet fx godt være
behjælpelige med. De kan heller ikke være interesserede i at der kører
en flok stive mennesker rundt.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

N/A (12-07-2004)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 12-07-04 09:54



Jacob Bunk Nielsen (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 12-07-04 09:29

"JP" <jpn_catch22@hotmail.com> writes:

>> at der ca. var 6000 cykler og derfor er det under 1% der har kørt
>> spritkørsel derfra
>>
> Blev alle 6000 da testet af politiet for sprit ?

Nej, men da jeg kørte forbi vil jeg vurdere at de vinkede godt
halvdelen af os ind.

Jeg tror at ham der har skrevet artiklen har været lige så stiv som de
34 der ikke bestod alkoholtesten.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jacob Bunk Nielsen (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 12-07-04 09:33

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen wrote:
>
>> God idé, men det havde nu været cool, hvis der var mulighed for at
>> teste ude ved træfpladsen. Det kunne politiet fx godt være
>> behjælpelige med. De kan heller ikke være interesserede i at der kører
>> en flok stive mennesker rundt.
>
> Ingen kan vel være interesserede i dette.

Hvorfor? Jeg synes da ikke det er fedt at køre rundt blandt en flok
stive idioter ude i trafikken. Det er da nok at vi alle er godt trætte
efter en weekend i regnvejr. Vi behøver da heller ikke ligefrem at
være stangstive.

Politiet kunne jo også vælge at være flinke og sige at folk der ikke
kører ud fra træfpladsen ikke mister kortet selv om de har for meget
alkohol i blodet. Så har man forhindret spritkørsel på en god måde.

> Næste år kunne det vel være smart om nogle stillede sig op (evt.
> nogle af dem som er med til at afholde træffet) med et alkometer
> eller to, og gav folk mulighed for at blive testet inden de kørte
> hjemaf.. Sådan et alkoholmeter kan købes for under 1000 kroner og
> stadig være i udmærket kvalitet.

Jo, men hvis man nu kunne lokke politiet til at gøre det, så undgår
man de idioter der sikkert ville køre alligevel. Det kan da heller
ikke være i politiets interesse at der kører en flok stangstive
mennesker rundt på motorcykel.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Ronni (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Ronni


Dato : 12-07-04 09:54

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> Hvorfor? Jeg synes da ikke det er fedt at køre rundt blandt en flok
> stive idioter ude i trafikken. Det er da nok at vi alle er godt trætte
> efter en weekend i regnvejr. Vi behøver da heller ikke ligefrem at
> være stangstive.

Hej Jakob,

Dit indlæg provokerer mig en lille smule.
Jeg var ikke selv til TPT, men jeg har været til forskellige
arrangementer, hvor der skulle køres bil/mc dagen efter - og du ved
sikkert selv hvor svært det kan være at bedømme om man er klar til at køre
eller ej.
Derfor synes jeg ikke det er rimeligt at du konsekvent kalder alle der har
gjort en fejlbedømning for "stangstive" - for alt hvad du ved kan alle 34
have haft en promille på 0.55 - langt under den promillegrænse vi havde
her i landet for et par år siden.

Situationen er altså ikke sort/hvid, og jeg har egentlig mest ondt af de
mennesker der nu er blevet taget for spritkørsel, og måske ikke ville have
haft et problem hvis de havde sovet 4 timer længere.
(Og nej, jeg har aldrig bevidst kørt spritkørsel eller er blevet taget for
det)

//Ronni



Jacob Bunk Nielsen (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 12-07-04 10:36

ronnih@mailinator.com (Ronni) writes:
> Jacob Bunk Nielsen wrote:
>> Hvorfor? Jeg synes da ikke det er fedt at køre rundt blandt en flok
>> stive idioter ude i trafikken. Det er da nok at vi alle er godt trætte
>> efter en weekend i regnvejr. Vi behøver da heller ikke ligefrem at
>> være stangstive.
>
> Hej Jakob,
>
> Dit indlæg provokerer mig en lille smule.

Ja, så meget at du ikke evner at stave til mit navn kan jeg se

At jeg valgte ordet 'stangstive' er måske en overdrivelse i det fleste
af tilfældene (det håber jeg!), men derfor hører stive mennesker altså
stadig ikke til i trafikken.

> Jeg var ikke selv til TPT, men jeg har været til forskellige
> arrangementer, hvor der skulle køres bil/mc dagen efter - og du ved
> sikkert selv hvor svært det kan være at bedømme om man er klar til at
> køre eller ej.

Jo, det ved jeg godt, og netop derfor valgte jeg at holde lidt igen
lørdag aften, så jeg kunne være frisk nok søndag.

> Derfor synes jeg ikke det er rimeligt at du konsekvent kalder alle der
> har gjort en fejlbedømning for "stangstive" - for alt hvad du ved kan
> alle 34 have haft en promille på 0.55 - langt under den promillegrænse
> vi havde her i landet for et par år siden.

Jo, men jeg ved også at jeg når ca. 0,5 promille ved at drikke to øl
hurtigt efter hinanden og vente et øjeblik. Jeg føler ikke at jeg på
ansvarligvis kan køre MC efter at have drukket to øl. Heller ikke selv
om det måtte forgå over en hel time, så jeg faktisk har forbrændt den
ene øl.

Jeg mener derimod at det må være i alles interesse, både
træfdeltagernes, politiets og den øvrige offentligheds at dem der ikke
kan køre stoppes allerede før de kører ud fra træfpladsen, og ikke
først når de har kørt 40 km. Endda i langsom trafik, så hvor mange har
ikke været over grænsen da de kørte fra Skagen og så lige sneget sig
under da de nåede til Frederikshavn?

> Situationen er altså ikke sort/hvid, og jeg har egentlig mest ondt af
> de mennesker der nu er blevet taget for spritkørsel, og måske ikke
> ville have haft et problem hvis de havde sovet 4 timer længere.
> (Og nej, jeg har aldrig bevidst kørt spritkørsel eller er blevet taget
> for det)

Jeg synes jo så bare at de burde have sovet de 4 timer længere hvis de
ved at de gav den fuld gas lørdag aften og først gik i seng i en kæmpe
brandert kl. 6. Så skal man altså ikke køre afsted kl. 10 bare fordi
man gerne vil tidligt hjem og der er langt at køre.

Hvis man er i tvivl om hvorvidt man kan køre, så bør man vente med at
køre til man ikke længere er i tvivl!

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Ronni (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Ronni


Dato : 12-07-04 13:52

Jacob Bunk Nielsen wrote:
>> Dit indlæg provokerer mig en lille smule.
> Ja, så meget at du ikke evner at stave til mit navn kan jeg se
Hehe, engang i mellem går det lidt stærkt

> Jeg mener derimod at det må være i alles interesse, både
> træfdeltagernes, politiets og den øvrige offentligheds at dem der ikke
> kan køre stoppes allerede før de kører ud fra træfpladsen, og ikke
> først når de har kørt 40 km. Endda i langsom trafik, så hvor mange har
> ikke været over grænsen da de kørte fra Skagen og så lige sneget sig
> under da de nåede til Frederikshavn?

Jeg tror vi i bund og grund er enige, jeg synes bare det var et unødigt
hårdt angreb på folk som (formentlig) i bedste mening har givet sig i færd
med at køre den lange tur hjem, (igen formentlig) uden at have til hensigt
at gøre skade på hverken sig selv eller andre.

Samme sag med dem der råber op om at "de bare skal aflevere kørekortet" -
det er jo ikke særlig konstruktivt.
Derimod kan jeg blive rigtigt sur over dem der bliver taget både 5 og 10
gange i "bevidst" spritkørsel, dem må man simpelthen holde fra vejene for
good!

//Ronni




Jacob Bunk Nielsen (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 12-07-04 22:14

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen wrote:
>> "Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> writes:
>>> Jacob Bunk Nielsen wrote:
>>>
>>>> God idé, men det havde nu været cool, hvis der var mulighed for at
>>>> teste ude ved træfpladsen. Det kunne politiet fx godt være
>>>> behjælpelige med. De kan heller ikke være interesserede i at der
>>>> kører en flok stive mennesker rundt.
>>>
>>> Ingen kan vel være interesserede i dette.
>>
>> Hvorfor? Jeg synes da ikke det er fedt at køre rundt blandt en flok
>> stive idioter ude i trafikken
>
>
> Du misforstår mig totalt!

Cool nok

> Freddy: De kan heller ikke være interesserede i at der kører
> en flok stive mennesker rundt.

Ja, men her stod der så:

Jacob: Jeg synes at det er en god idé at teste ved træfpladsen.

> Anders: Ingen kan vel være interesserede i dette.
>
> Jacob: Hvorfor?

Kan du se hvorfor jeg misforstod dig? Prøv at læse hvad jeg svarer på
i ovenstående citat. Hvis du i virkeligheden vil svare på noget Freddy
har skrevet (og altså ikke på det jeg har skrevet), så svar under det
i stedet for under det jeg har skrevet, så havde vi ikke misforstået
hinanden.

>> [ ... ]
>
> Helt enig.

Godt, så er vi enige

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jacob Bunk Nielsen (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 12-07-04 22:20

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen wrote:
>
>> Jeg mener derimod at det må være i alles interesse, både
>> træfdeltagernes, politiets og den øvrige offentligheds at dem der ikke
>> kan køre stoppes allerede før de kører ud fra træfpladsen, og ikke
>> først når de har kørt 40 km. [ ... ]
>
> I glemmer en enkelt ting i denne forbindelse. Selvom det ville være nok så
> smart, hvis Politiet havde tjekket folk _inden_ de kørte ud af træfpladsen
> (det kan vi slet ikke være uenige om), så er det ikke Politiets opgave at
> lave præventivt arbejde.

Nej, men det bør være i politiets interesse at arbejde for at undgå
alkoholrelaterede ulykker når de nu ved at der er folk der kører
spritkørsel.

Hvis de så først vil gribe ind når der er foregået en ulovlighed, så
burde de stå 500 meter fra træfpladsen. Så har folk kørt langt nok til
at man kan tage dem for spritkørsel, og samtidig undgå at man kører 40
km (med tæt trafik, rundkørsler og masser af tilskuere i vejkanten)
før man bliver taget.

> Det er deres arbejde at gribe ind når folk har gjort noget ulovligt
> - heriblandt at køre sprit-kørsel. Det er derimod Det
> Kriminalpræventive Råds opgave at sørge for at dæmme op for
> problemer inden de bliver til lovovertrædelser.

Jo jo, men så dumme har de altså heller ikke lov at være. Du skal
heller ikke fortælle mig at politiet ikke arbejder med
kriminalpræventivt arbejde, for det er jeg overbevist om at de i høj
grad gør, om det så bare er at køre en tur i deres patruljevogn.

> Derimod kunne man måske godt lokke arrangørerne til at tage initiativ til at
> få dæmmet op for problemet. F.eks. ved at give folk mulighed for at blæse i
> et alkohol-meter (evt. for en sølle 10er), lave arrangementer søndag
> formiddag/eftermiddag og fortsætte serveringen af mad indtil søndag
> eftermiddag (og naturligvis standse øl-salget sent lørdag nat). Så ville
> folk måske heller ikke tage så tidligt afsted ...

Ja, det var også en fin idé.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408905
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste