servicebog eller ej ???
Fra : Ukendt

Dato : 11-07-04 09:28

Jeg har jo for nylig solgt min ace, og har derfor gjort mig en del
erfaringer med diverse forhandlere. Jeg har selv serviceret min ace fra dag
1, og da den blev solgt havde den gået 40000 km. Dvs. den stod og skulle
have sit 8. eftersyn (42000 km.). Det ville have været dyrt hos en
autoriseret forhandler...

Og hvor meget betyder den servicebog så ???

Intet !!!!

INGEN af de 4 forhandlere jeg var hos spurgte efter den, og jeg fik 120000,-
for en mc jeg havde givet 128000,- for i november 2002...

Min konklusion er : Køb en værkstedsmanual, lav dine service selv (også på
en ny mc), du lærer rigtig meget om hvordan den fungerer, du ved præcis hvor
godt det er gjort, og du sparer en MASSE penge (+ at det faktisk er sjovt
til tider, selvgjort er velgjort)

--
M V H

Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join BOINC now !!!

Fra : Emil Auckbur

Dato : 11-07-04 10:23

> [...]
hvor
> godt det er gjort, og du sparer en MASSE penge (+ at det faktisk er sjovt

Det er jeg enig med dig i, men jeg har først skruet på min SV'er efter den
var 24 måneder gammel da man lige skal huske på at garantien bortfalder ved
ukomplet servicebog.

Emil.

Fra : anders majland

Dato : 13-07-04 16:38

> Det er jeg enig med dig i, men jeg har først skruet på min SV'er
> efter den var 24 måneder gammel da man lige skal huske på at
> garantien bortfalder ved ukomplet servicebog.

Men reklamationsretten består ... Der blev lavet en del om på
motorområdet for noget siden, hvor bilforhandlere (må så også gælde
motorcykler) ikke længere kunne kræve at servicen var udført på et
autoriseret værksted. De kan selvfølgelig stadig kræve at der er lavet
service efter forskrifterne.

Emnet berøres tit i Motor (FDM's blad) og der er tydeligt at
bilimportører/forhandlere er noget mere villige til at dække noger per
kulance hvis der er en kompet servicebog fra autoriseret værksted.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid