/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Jeg hader mandage!
Fra : Allan Juul Larsen


Dato : 07-05-01 20:34

Dav's gruppe.

Så fik Hondaen et surt opstød på vej til skole, på motorvejen fik den
pludselig lyst til at te sig.
Den lød som jeg ved ikke hvad; rasle og banke lyde, fint James Bond røg og
den ville ikke under 5000 omdr. ????
Jeg kom ind til siden og fik hurtigt (meget meget hurtigt) stoppet kværnen.
Nu hvor den er vel parkeret på værkstedet har jeg haft den startet igen. Den
har en meget markant banke lyd fra motoren, men kan da dreje rundt og tager
ikke omdrejninger eller laver James Bond trix ??. Jeg sidder nu og forsøger
at gætte på hvad der mon gemmer sig af dyre overraskelser når jeg får
knappet motoren op


Håber ikke det blir alt for dyrt, en S.U. kan ikke hamle op med priserne på
japanske reservedele ØØVV. pis møg og så i det gode vejr :( og så lige før
eksamen så der er ingen tid til at skrue på den.
Klart at det sker på en mandag !! de skulle forbydes.

Når jeg skulle bare lige af med lidt galle, også høre om der er nogen, der
har et bud på hvad jeg har i vendte ? jeg kan ikke helt forstå røgen, og at
den ikke ville ned i omdrejninger. Jeg ved at diesel motore kan køre på
olien fra sumpen, men min honda køre fandeme ikke på diesel olie. ??

Det er en Honda VF500 FII fra 86 den har rundet 44KKm

Mange hilsner fra Allan

Nyd det gode vejr for mig hvis det fortsætter.





 
 
Janus (07-05-2001)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 07-05-01 22:23

Uhhaaaa jeg håber ikke du har fået dig Suzuki Susanne Sygdommen, med et par
sammensmeltede stempler. Det vil forklare bankelyden og røgen, Du kan håbe
på at det er en ventil der er knækket, for hvad skulle det ellers være???

Janus




Susanne Lund Pederse~ (07-05-2001)
Kommentar
Fra : Susanne Lund Pederse~


Dato : 07-05-01 23:25

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev
> Uhhaaaa jeg håber ikke du har fået dig Suzuki Susanne Sygdommen, med
et par
> sammensmeltede stempler. Det vil forklare bankelyden og røgen, Du kan
håbe
> på at det er en ventil der er knækket, for hvad skulle det ellers
være???

Sammensmeltede stempler lige frem? Anyway, den gang et stempel smeltede
for mig, var der ikke nogen bankelyde, kompression forsvandt bare, hele
Lyngby-vejen var dækket af hvid røg, og olien pissede ud af motoren, da
jeg holdt i nødsporet.

--
Susanne



Armand (08-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-05-01 19:11


Allan Juul Larsen <mac@8-ball.dk> skrev i en
news:9d6tgd$7pu$1@sunsite.dk...
>
> Så fik Hondaen et surt opstød på vej til skole, på motorvejen fik den
> pludselig lyst til at te sig.
> Den lød som jeg ved ikke hvad; rasle og banke lyde, fint James Bond
> røg og den ville ikke under 5000 omdr. ????
> Nu hvor den er vel parkeret på værkstedet har jeg haft den startet
igen.
> Den har en meget markant banke lyd fra motoren, Jeg sidder nu og
> forsøger at gætte på hvad der mon gemmer sig af dyre overraskelser når
> jeg får knappet motoren op

Kompression??

Ud med alle fire tændrør og stop en finger eller skruetrækkerskaft hårdt
ned i et af tændrørshullerne af gangen:
Når du roterer motoren skal den indespærrede kompression afgive et klart
*PFFFST* når den tvinges forbi finger ell. skæfte!
Ingen lyd = manglende kompression = $$$

--
Armand.






Allan Juul Larsen (08-05-2001)
Kommentar
Fra : Allan Juul Larsen


Dato : 08-05-01 21:52

Det skal jeg da prøve at tjekke, jeg ved da at vi har et fint ur til at måle
det med som vist nok kan skrues i tændrørs hullet.
hvis en ventil er ødelagt så vil kompressionen vel være i bund..

Jeg får detsvære tidligst tid til at pille ved hende i weekenden men jeg
skal da melde tilbage om hvad jeg finder....

Så lige vejrudsigten.... HHMM 20 grader svag vind og sky frit de næste par
dage. Godt jeg ikke skal ud i det vejr.


> Kompression??
>
> Ud med alle fire tændrør og stop en finger eller skruetrækkerskaft hårdt
> ned i et af tændrørshullerne af gangen:
> Når du roterer motoren skal den indespærrede kompression afgive et klart
> *PFFFST* når den tvinges forbi finger ell. skæfte!
> Ingen lyd = manglende kompression = $$$
>
> --
> Armand.
>
>
>
>
>



Ib Jakobsen (08-05-2001)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 08-05-01 22:50

Armand wrote:

Kompression??

>
> Ud med alle fire tændrør og stop en finger eller skruetrækkerskaft hårdt
> ned i et af tændrørshullerne af gangen:
> Når du roterer motoren skal den indespærrede kompression afgive et klart
> *PFFFST* når den tvinges forbi finger ell. skæfte!
> Ingen lyd = manglende kompression = $$$
>

God forklaring. Måske skal man lige gøre opmærksom om "roterer" er trykken
på knappen. I så fald bør man tage hensyn til tændingen. Elektronik og
spoler.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen
senator@post.tele.dk

Flying with ISDN. Almost as fast as the rabbits.



Armand (08-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-05-01 23:45


Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
news:3AF86A21.CC336492@post.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> Kompression??
> > Ud med alle fire tændrør og stop en finger eller skruetrækkerskaft
> > hårdt ned i et af tændrørshullerne af gangen:
> > Når du roterer motoren skal den indespærrede kompression afgive et
> > klart *PFFFST* når den tvinges forbi finger ell. skæfte!
> God forklaring. Måske skal man lige gøre opmærksom om "roterer" er
> trykken på knappen. I så fald bør man tage hensyn til tændingen.
> Elektronik og spoler.

Jup!

Meget belejligt var det jo en Honda, og de kan rotere motoren med
dødemandsknappen slukket !

--
Armand.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408699
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste