Baglygtepære
Fra : Jacob

Dato : 07-05-01 11:22

Hej NG

Jeg har observeret, at min ene pære (venstre) i baglygten på min GS500 ikke
lyser.
Dette gør den ikke, når der er normal tænding på.
Derimod lyser den kraftigt op (sammen med den anden), når bremsen aktiveres.
Derfor kan pæren jo ikke være sprunget, men hvorfor lyser den så ikke bare
almindeligt, når den anden gør?

Mvh
Jacob
GS500

Fra : Søren Johansen

Dato : 07-05-01 11:33

"Jacob" skrev:
> [...]
aktiveres.
> Derfor kan pæren jo ikke være sprunget, men hvorfor lyser den så ikke

Den kan godt være sprunget og er det sandsynligvis. Normalt er det sådan
at kombinerede baglys og stoplys pærer har to tråde inden i pæren.
En på 5 watt som er det normale baglys og en anden tråd på 21 watt som
er stoplys.
Det er sikkert den baglys-tråden der er gået og lygten vil lyse normalt
når du skifter pæren.

For at være helt sikker på ikke at købe en ny pære forgæves, kunne du jo
bytte rundt på pærerne og se om "fejlen" flytter med!

Mvh,
Søren
Ducati 888

Fra : Morten Juel

Dato : 07-05-01 11:39

> For at være helt sikker på ikke at købe en ny pære forgæves, kunne du jo
> bytte rundt på pærerne og se om "fejlen" flytter med!
Ja eller bare tage den ud og kigge på trådene

Mvh
Morten

Fra : Jacob

Dato : 09-05-01 10:27

"Jacob" <jnk.607@rsk.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg har observeret, at min ene pære (venstre) i

Er skiftet, og det forholdt sig ligesom Søren forudsagde.
Tak for hjælpen

Mvh
Jacob
GS500