/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
ang. nyt stell på en MC
Fra : Jakob Will Thomsen


Dato : 09-07-04 15:53

Hej hej.

Er der nogen som der har nogen andelse om hvad der skal til for at man kan
få nyt stell på en motorcykel?
Hvis stellet er så rusten den ikke er forsvarlig at kører på er det så
muligt at få fornyet sit stell nummer?

Eller hvordan hænger de regler sammen? Nogen steder man kan læse dem?

/Jakob



 
 
Armand (10-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-07-04 16:08


Jakob Will Thomsen <jthomsen87@hotmail.com> skrev i en
news:40eeb164$0$226$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej hej.
>
> Er der nogen som der har nogen andelse om hvad der skal til for at man kan
> få nyt stell på en motorcykel?
> Hvis stellet er så rusten den ikke er forsvarlig at kører på er det så
> muligt at få fornyet sit stell nummer?

Det må være ét fedt om kronrøret er bøjet, eller rustet igennem :-|
Normen er dog færdselsskader hvor taksator værksted og toldvæsen i samkvem
konstanterer behovet, udskifter stellet med et unummereret reservedelsstel
og islår det originale nummer; men samme (told)procedure skulle være den
samme for et gennemrustet stel!
Forhør dig (mail) ved T&S omkring proceduren og find derved også ud af om
der forventes en forhandler/værksted inddraget i proceduren!!

--
Armand.



Gert Bo thorgersen (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 11-07-04 00:43


"Jakob Will Thomsen" <jthomsen87@hotmail.com> wrote in message
news:40eeb164$0$226$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej hej.
>
> Er der nogen som der har nogen andelse om hvad der skal til for at man kan
> få nyt stell på en motorcykel?
> Hvis stellet er så rusten den ikke er forsvarlig at kører på er det så
> muligt at få fornyet sit stell nummer?
>
> Eller hvordan hænger de regler sammen? Nogen steder man kan læse dem?
>
> /Jakob
>
>
Da jeg undersøgte det for mange år siden, bl.a. tænkende på et Seeley stel
viste det sig meget logisk at nyt stel krævede ny indregistreringsafgift, og
øvrig procedure ved synmyndighederne.

Stellet for en motorcykel svarer jo til karosseriet for en bil og for dem
gælder vel også stadigt at karosseriet ikke må udskiftes. For når
karosseriet/stellet er rustet til ubrugelighed er køretøjet slidt op; eller
totalskadet. Det svarer jo så til at man køber et lignende køretøj og så
ønsker at give den samme nummer som et man tidligere havde selvom det intet
har med hinanden at gøre. Stellet/karosseriet er jo skelettet/rygraden i
køretøjet. Det er jo parallelt til at flytte en motor over i et andet stel.

Noget andet er at man, uden at oplyse noget til myndighederne, så (ulovligt)
kan flytte det hele over i et andet stel købt uden nummer eller med fjernet
originalnummer hvori der er indsat nummeret fra det oprindelige stel; men
det er jo ulovligt.

Mvh. Gert Thorgersen



Armand (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-07-04 09:24


Gert Bo thorgersen <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en
news:ccq05d$lb0$1@news.loxinfo.co.th...
>
> "Jakob Will Thomsen" <jthomsen87@hotmail.com> wrote in message
> news:40eeb164$0$226$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Hej hej.
> >
> > Er der nogen som der har nogen andelse om hvad der skal til for at man
> > kan få nyt stell på en motorcykel?
> > Hvis stellet er så rusten den ikke er forsvarlig at kører på er det så
> > muligt at få fornyet sit stell nummer?
> >
> Da jeg undersøgte det for mange år siden, bl.a. tænkende på et Seeley stel
> viste det sig meget logisk at nyt stel krævede ny indregistreringsafgift,
> og øvrig procedure ved synmyndighederne.
> Stellet for en motorcykel svarer jo til karosseriet for en bil og for dem
> gælder vel også stadigt at karosseriet ikke må udskiftes. For når
> karosseriet/stellet er rustet til ubrugelighed er køretøjet slidt op;
> eller totalskadet.

Stellet er en reservedel som alt andet på motorcyklen!
Der skal kun betales fornyet reg.afg. hvis motorcyklen/køretøjet genopbygges
mere end (er det?) 60 eller 80 procent, og så meget tæller et stel ikke :-|

Hvis din erfaring er en anden, må det være det fremmede Seeley-stel der
blander begreberne sammen, omend jeg også har hørt om tilfælde hvor netop en
stelskade
har været benyttet til at få et, i dette tilfælde, Harris-stel monteret :-/

--
Armand.





Claus Rittig (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 11-07-04 20:12

"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse
news:ccq05d$lb0$1@news.loxinfo.co.th...

> > Hvis stellet er så rusten den ikke er forsvarlig at kører på er det så
> > muligt at få fornyet sit stell nummer?

> Da jeg undersøgte det for mange år siden, bl.a. tænkende på et Seeley stel
> viste det sig meget logisk at nyt stel krævede ny indregistreringsafgift,
og
> øvrig procedure ved synmyndighederne.
>
> Stellet for en motorcykel svarer jo til karosseriet for en bil og for dem
> gælder vel også stadigt at karosseriet ikke må udskiftes. For når
> karosseriet/stellet er rustet til ubrugelighed er køretøjet slidt op;
eller
> totalskadet. Det svarer jo så til at man køber et lignende køretøj og så
> ønsker at give den samme nummer som et man tidligere havde selvom det
intet
> har med hinanden at gøre. Stellet/karosseriet er jo skelettet/rygraden i
> køretøjet. Det er jo parallelt til at flytte en motor over i et andet
stel.

Det er da en god historie, men det passer bare ikke.

Mit stel rustede så meget (for meget kørsel i saltvand) at det knækkede, så
jeg fik skiftet stel i '92 (tror jeg det var). Det er en almindelig
reservedel bortset fra at der er lidt administrativt bøvl med kontrol af
genihugningen, for de vil jo ikke have man laver afgiftssvindel. Det koster
ikke afgift!

Jeg monterede en ekstra skive på min Harley foran, DET kostede derimod
afgift, ganske vist kun 1500,- men alligevel...

Rittig
(Med ny 3Ghz kompjuter, så nu kan jeg skrive meeeeget hurtigere)



Armand (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-07-04 22:16


Claus Rittig <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> skrev i en
news:ccs3bb$221m$1@news.dansketelecom.com...
>
> Rittig
> (Med ny 3Ghz kompjuter, så nu kan jeg skrive meeeeget hurtigere)

Fint!
Så fis plz. lige forbi og ytr med omkring kørsel i dybt vand i strengen:
"apropos meget nedbør.."
news:40eed7f2$0$274$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
Fra 09/07 kl 19:37!

--
Armand



Claus Rittig (13-07-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 13-07-04 15:50

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:ccsarq$2t8t$3@news.cybercity.dk...

> > Rittig
> > (Med ny 3Ghz kompjuter, så nu kan jeg skrive meeeeget hurtigere)
>
> Fint!
> Så fis plz. lige forbi og ytr med omkring kørsel i dybt vand i strengen:
> "apropos meget nedbør.."
> news:40eed7f2$0$274$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
> Fra 09/07 kl 19:37!

Ja, ja, ja, har gjort...

Rittig
(Nu med næsten lige så mange børn som motorcykler)



Armand (13-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-07-04 20:54


Claus Rittig <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:cd0snb$2h8d$1@news.dansketelecom.com...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:ccsarq$2t8t$3@news.cybercity.dk...
>
> > > Rittig
> > > (Med ny 3Ghz kompjuter, så nu kan jeg skrive meeeeget hurtigere)
> >
> > Fint!
> > Så fis plz. lige forbi og ytr med omkring kørsel i dybt vand i strengen:
> > "apropos meget nedbør.."
> > news:40eed7f2$0$274$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
> > Fra 09/07 kl 19:37!
>
> Ja, ja, ja, har gjort...

Go' dreng!

> Rittig
> (Nu med næsten lige så mange børn som motorcykler)

Forhåbentligt fordi maskinparken er for nedadgående

--
Armand.




Claus Rittig (13-07-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 13-07-04 21:57

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:cd1h7c$1rgu$7@news.cybercity.dk...

> > Rittig
> > (Nu med næsten lige så mange børn som motorcykler)
>
> Forhåbentligt fordi maskinparken er for nedadgående

Ja, gudskelov da... eller... øh... Nåja, har solgt endnu en motorcykel og
føler mig nu i DEN grad undermotoriseret.

Rittig



Jes Vestervang (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 14-07-04 20:19

"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> writes:

> Ja, gudskelov da... eller... øh... Nåja, har solgt endnu en motorcykel og
> føler mig nu i DEN grad undermotoriseret.

Hvornår får du tid til at lege med i offroadklubben igen? Måske gør du
det allerede, jeg tilbringer ikke nok tid derude :-/

Anyway, til september, når jeg atter er i Aalborg på fuld tid, så skal
DT'eren ud at lege
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!

Rittig (15-07-2004)
Kommentar
Fra : Rittig


Dato : 15-07-04 14:38

> Hvornår får du tid til at lege med i offroadklubben igen? Måske gør du
> det allerede, jeg tilbringer ikke nok tid derude :-/

Jah, det bliver godtnok ikke til så meget mere Jeg håber på at komme
ud at køre et par gange i år, men ellers prøver jeg bare næste år. Sådan
et par rollinger tager meget af ens fritid, og så er jeg jo også blevet
lidt bidt af min anden hobby, som det går rigtig godt med, så jeg bliver
nok ikke så aktiv som jeg har været på off-road fronten. Men jeg holder
aldrig helt op! Jeg havde planlagt at skulle køre med på AORMCK "race day"
og grill party, men vorherre lod for meget vand falde ned fra himlen, så
jeg kom kun med til grilleriet.

> Anyway, til september, når jeg atter er i Aalborg på fuld tid, så skal
> DT'eren ud at lege

God fornøjelse!

Rittig


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408905
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste