Diskolys
Fra : Jake

Dato : 08-07-04 09:31

Jeg har i den senere tid observeret at mit hovedlys taber i intensitet
når blinklyset tænder (Det blinker modsat). Det ser ikke skiide fedt ud,
men hvad er årsagen. Er det batteriet der er ved at være færdigt, eller
skal jeg lede efter en dårlig stel forbindelse. Jeg synes jeg har
checket alle stelforbindelserne

/Jake

XJ600 nu med diskolys

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-07-04 09:38

"Jake" <jake@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> skal jeg lede efter en dårlig stel forbindelse. Jeg synes jeg har

Jeg er 99% sikker på det kun forekommer når du holder i tomgang eller
ihvertfald med lave omdr.
Det er fordi effekten af din spole ikke er så stor ved lave omdr. - prøv
at sætte den op til 3-4000rpm og se om den stadig laver diskolys.
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII

Fra : Hekto

Dato : 08-07-04 10:40

Brian Sørup wrote:

> [...]
> Det er fordi effekten af din spole ikke er så stor ved lave omdr. - prøv
> at sætte den op til 3-4000rpm og se om den stadig laver diskolys.

- og gå så stik og ledninger igennem for ir og dårlige forbindelser.
Det kan altid give lidt, at stik m.v. er rene og iorden.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Armand

Dato : 10-07-04 15:00

Brian Sørup <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en

> [...]
> Det er fordi effekten af din spole ikke er så stor ved lave omdr. - prøv
> at sætte den op til 3-4000rpm og se om den stadig laver diskolys.

Og dét er da netop tegn på at batteriet ikke er i stand til at levere fuld
spænding til begge forbrug hvilket det ellers nok skulle kunne!
Overforbrug á irrede stik og/eller stel -forbindelser er et logisk sted at
lede først.
Men ellers kan man forsøge sig at lade batteriet helt op v.h.a. en autolader
og straks efter start konstantere om diskolyset stadig er en realitet - Er
det ikke, er det at konstantere at en fuldt opladet akkumulator kan levere
strøm nok, hvorfor der istedet skal søges på hvorfor akkumulatoren ikke er
fuldt opladet ellers (= generator eller laderegulerings -problemer) !!

--
Armand.

Fra : Ninja Rider

Dato : 10-07-04 11:22

Hejsa

Formodenligt er det nok dit bateri der ikke har det så godt mere, men
prøv at køre lidt mere med det. så finder du hurtigt ud af om det er
det, da den så pludselig ikke kan starte med el start!

Mvh Emil
--
ZX-6R

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-04 19:47

Jake skrev i meddelelsen ...
> [...]
>men hvad er årsagen. Er det batteriet der er ved at være færdigt, eller
>skal jeg lede efter en dårlig stel forbindelse. Jeg synes jeg har

Muligvis en dårlig (fælles) stelforbindelse i nærheden af forlygten, også
kaldet trailersyndromet. Måske en knækket ledning, så stelstrømmen nu løber
gennem lejerne i kronrøret.

mvh
Orla