Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:
> "anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> writes:
>
> >> Det er rasende nemt!
> >
> > Siger manden der kan
>
>
Har hatt forgasserne ute etpar ganger. Vet du om noen 'nem' måte å ta
de ut / sette de på plass er jeg interessert
> Nej, ikke nødvendigvis. Jeg havde aldrig det problem på Ténéré'en som
> du beskriver. Jeg lurer lidt på hvad jeg gjorde med min originale
> Yamaha Service Manual - måske fik Christer den, da kan købte resterne
> af XT'eren (den blev stjålet og senere fundet i skrællet tilstand).
Joda, boken er i min besittelse.
Dersom jeg husker det, skal jeg like ta en titt i den og se om det er
noen tips.
Selv har jeg hatt to forgasserproblem:
1) rusk i tomgangsdyse: gikk ikke på tomgang, og smalt voldsomt. Måtte
ut med forgasserne og gjøre rent.
2) rusk i hoveddyse: gikk bare på tomgang. fant en lang utforbakke, og
satte full åpning, plutselig gikk den godt igen
> >> da jeg kort tid efter havde den til
> >> ventiljustering oplyste mekanikeren at "jo, karburatoren var justeret
> >> lige i øjet".
> >
> > Du vurderer det som nemmere end at stille ventiler ?
>
> Jeg har aldrig stillet ventiler
Pussig. Jeg har heller ikke stillet ventilene på xt'n. Bare
kontrollert at de har vært korrekte. Er de laget av panserstål, disse
motorene?
/Christer
--
Christer Waleryd - DoD#2075
'73 CB750*2 '74 CB500 '88 XT600
http://lcw.at.dod.no OTC#440