Forsikringsspørgsmål 2 biler og en mc
Fra : Nicolaj C.

Dato : 06-07-04 10:09

Hej
Jeg har p.t. 1 mc og 1 bil hos Tryg begge forsikret med elite anciennitet.
Nu overvejer jeg en bil nr 2 til husstanden.
Men den vil de have, at jeg skal starte forfra med mht. anciennitet.
Er det nomal praksis ? nogen kendte tricks ?
mvh
Nic

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-07-04 10:42

"Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> wrote in message
> [...]
> Men den vil de have, at jeg skal starte forfra med mht.
> anciennitet.
> Er det nomal praksis ? nogen kendte tricks ?

Skift selskab eller bare tru med det. Man plejer vist godt at kunne have 3
køretøjer i de fleste selskaber. Jeg troede i hvert fald først, det var det
4. der var problemet. Hvis du ikke har nogen børn i kørekortsalderen, er det
nok også nemmere end hvis du har.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Erik

Dato : 06-07-04 11:45

"Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men den vil de have, at jeg skal starte forfra med mht. anciennitet.
> Er det nomal praksis ? nogen kendte tricks ?
------------
Jeg har 2 biler og 2 motorcykler hos Tryg.
Ingen problemer. Men de ville ikke være med til
en tredje bil.
Mvh. Erik.

Fra : Bjørn S

Dato : 06-07-04 13:35

Nicolaj C. wrote:
> Men den vil de have, at jeg skal starte forfra med mht. anciennitet.
> Er det nomal praksis ? nogen kendte tricks ?

Det er/var den gamle normalpraksis at bil eller MC nr.2 begynder på
højeste premietrind, og nogle vil maks forsikre x antal på samme person.
Dog er der undtag, og nogle ganger undrer man sig på om de (selskaberne)
selv er klar over hvilke aftaler de indgår.
Jeg startet selv som nybegynder på MC for nogle år siden, men fik tilbud
fra Top at hvis jeg flyttet min bil over til dem(hvor jeg havde
gråhårsrabatt) ville jeg også få elite på MC'en. Da jeg så fik MC nr. 2
fik jeg beholde min eliteforsikring på dem begge + bilen.

Når du nu har nogle stykker "at sælge dig med", bør du ringe rundt til de
forskellige selskaber og få nogle priser.
Derefter kan du vænde tilbage til dit gamle selskab og forelægge dem
tilbudet du har fået andensteds (hvis bedre).

--
/Bjørn

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-07-04 14:48

Skift selskab. Jeg har haft 2 biler og 4 MC'er uden probs. Men man plejer at
kunne presse Tryg til 3 køretøjer. Det var faktisk årsagen til at jeg
flyttede fra Tryg, da jeg fik det 4. køretøj....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jan

Dato : 07-07-04 19:35

Hejsa

Nicolaj C. wrote:

> [...]
> Men den vil de have, at jeg skal starte forfra med mht. anciennitet.
> Er det nomal praksis ? nogen kendte tricks ?

Jeg har 3 biler og en Ninja forsikret ved tryg uden at de blinkede med
øjnene.
(Der ud over har jeg senere flyttet indbo, og firmaforsikringer til dem,
men jeg havde køre tøjerne før jeg flyttede!)

Mvh Jan