/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
honda cbr600
Fra : Finn Hjortshøj


Dato : 05-07-04 21:15

hej

jeg kikker lidt på en Honda cbr600, som min nye cykel. Men hvad er
forskellen på en honda cbr600 f1, f2, f3... fi m.m ?

Hvad skal jeg gå efter ?

mvh. Rasmus B. Nielsen



 
 
Armand (05-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-07-04 22:50


Finn Hjortshøj <finn-hj@oncable(fjern_dette).dk> skrev i en
news:40e9b6ea$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> hej
>
> jeg kikker lidt på en Honda cbr600, som min nye cykel. Men hvad er
> forskellen på en honda cbr600 f1, f2, f3... fi m.m ?

Årgangene!

Umiddelbare kendetegn, á forskelle på indsugnings-åbningerne i kåben:
- F1: To smalle lodrette luftindtag på siderne af forlygten!
- F2: Luftindtag der er trukket tilbage på siden af kåben medførende en fure
i
kåbedesignet (á monteringen af maskinkanoner i næsen på jetjagere (kræver
nok
lidt insiderviden eller aviatonisk interesse at gennemskue))!
- F3: Luftindtag á to trekantede åbninger nederst/yderst på kåbenfronten!
- F4: Luftindtag á to sorte ovale rør der fra indersiden er ført en anelse
frem foran kåbefronten!

> Hvad skal jeg gå efter ?

Ikke en F1'ee :-|

--
Armand.








MKS - 74 (06-07-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 06-07-04 01:14

On Mon, 5 Jul 2004 22:14:41 +0200, "Finn Hjortshøj"
<finn-hj@oncable(fjern_dette).dk> wrote:

>jeg kikker lidt på en Honda cbr600, som min nye cykel. Men hvad er
>forskellen på en honda cbr600 f1, f2, f3... fi m.m ?

Det vil føre alt for vidt (læs jeg gider ikke) at komme ind på
detailforskelle så derfor bliver flg yderst summarisk (spørg evt. mere
specifikt) :

De helt store forskelle ligger mellem F1, F2/F3 (der kan anskues under
et), F4/F4i og RR.

1987-1990 (PC19,PC23) : F1 - den kan man stort set se bort fra, ikke
fordi det er en ringe motorcykel, men i DK er de simpelthen ofte alt
for dyre i forhold til en tidlig F2'er , der er _langt_ bedre.

1991-1994 (PC25) : F2 - fremragende MC, yderst slidstærk, høj kvalitet
- gode køreenskaber 1991-1992 er identiske bortset fra farver,
1993,1994 en ½ opgradering med små designdetaljer , men som det
væsentligste en multijusterbar affjedring for/bag.

1995-1998 (PC31) : F3, meget lig sene F2'ere dog med en række
ændringer og nu med Ram-air , igen er 1995-1996 identiske bortset fra
farver og i 1997 kom så igen en ½ opgradering, motor nu med officielt
105 hk og en del designændringer

1999-2000 (PC35): F4 - radikalt ændret MC, nu med
delta-aluramme, en væsentlig forbedring i forhold til F2/F3

2001-2002 (PC35): F4i - indsprøjtning og designændring af frontkåben
til mere aggressivt ydre.

2003-2004 (PC37) : RR - Øjeblikkets bedste 600cc....

Hvad man skal gå efter afhænger mest af budgettet - best value for
money-IMO- er en supervelholdt 1993'er men er penge ligegyldigt så
naturligvis en RR, der dog i høj grad har mistet de tidligere årganges
hverdagsduelighed...

--
-Michael
No. 74 in limbo...

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste