RD350 ingen tænding
Fra : Jens-Ove

Dato : 05-07-04 19:14

Der er overhovedet ingen tænding på nogen af tændrørene, hvor skal jeg måle
for at finde fejlen
Mvh
Jens Ove

Fra : Hekto

Dato : 05-07-04 21:11

Jens-Ove wrote:
> Der er overhovedet ingen tænding på nogen af tændrørene, hvor skal jeg måle
> for at finde fejlen
> Mvh
> Jens Ove

Tændingen får energi fra separate spoler på statoren.
Så prøv at se om ledningerne dertil er OK, eller om spolerne er ...
brændt af.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Anette og Jens Ove

Dato : 06-07-04 10:02

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message

> Tændingen får energi fra separate spoler på statoren.
> Så prøv at se om ledningerne dertil er OK, eller om spolerne er ...
> brændt af.

Hvordan kan man se om spolerne er brændt af ?

Fra : Hekto

Dato : 06-07-04 12:19

Anette og Jens Ove wrote:

> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message

> måle

> Hvordan kan man se om spolerne er brændt af ?

Enten ohm'e dem igennem med et multimeter, eller i mangel af et sådant,
et batteri og en pære f.eks. een på 4-5 watt.

Det bedste er et multimeter, da man så også kan få en idé om der er tale
om kortslutning, ud fra de målte værdier. Multimetre kan købes billigt
hos HN, Aldi o.s.v.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-07-04 12:30

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> Enten ohm'e dem igennem med et multimeter, eller i mangel af et
> sådant, et batteri og en pære f.eks. een på 4-5 watt.

Efterfulgt af en tur til Harald Skrald, hvor man kan få et multimeter
for under en hund. Jeg forstår ikke hvordan folk kan undvære sådan et
:-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Hekto

Dato : 06-07-04 13:04

Jes Vestervang wrote:

> Efterfulgt af en tur til Harald Skrald, hvor man kan få et multimeter
> for under en hund. Jeg forstår ikke hvordan folk kan undvære sådan et
> :-/

HN = Harald Skrald!