Simon <simon_sletmig_@simz.dk> skrev i en
news:ccgock$9s7$1@news.cybercity.dk...
> Armand wrote:
> >
> > XJ700 er en one-off hjemtagning fra det amerikanske marked, hvorfor du
ikke
> > skal regne med umiddelbart at løbe ind i litteratur omkring den.
>
> Nu er jeg ikke så meget inde i det, men hvad betyder
'one-off'-betegnelsen?
Yamaha XJ650 f.eks., er taget hjem i flere årgange lige fra dét år den blev
lanceret og til den atter gled ud af Yamaha's modelrække; mens XJ700 "Maxim"
(700ccm er en typisk US-forsikringsklasse) er et engangs-tilbud på
"overliggere" fra det amerikanske marked, som Yamaha-importøren har slået
til på, og taget hjem ét enkelt år og kun i et behersket antal!
For resten af markedets vedkommende er det ellers Suzuki der er mester i dén
diciplin:
F.eks. er GSXR250 kun solgt i japan og NZ, men den danske importør trak lige
en stak 3 år gamle men ubrugte japanske hjemmemarkeds-modeller hjem to år i
træk!
GSXR400'eren kom forøvrigt med i samme container som de første 250'ere!!
Hér mere end ti år efter begynder dén import-teknik at gå ud over ejerne af
pågældende modeller qua manglende representation i diverse tilbehørslister,
fraværende uoriginale reservedele, svært tilgængelige essentielle
reservedele (stel, f.eks.). samt noget så simpelt som en manual (selv
Suzuki-DK har ikke en regulær manual til GSXR250
) - Lige som i dit
tilfælde
--
Armand.