|
| hopper ud af 3 gear Fra : Pingvinen |
Dato : 04-07-04 18:40 |
|
hej min MZ er hopper ud af 3 gear det føles som den rykker i det ligesom
hår en kobling fetter over. er der en næm løsning på det, kan det være
at gear hjulene er blevet rykket efter som da jeg samlede den bankede
akslen med det store drivhjul længere ind eftersom tandhjulet slæpte
imod bagsiden af koblingen.
P.S i alle de andre gear kører den fint.
Henrik
| |
Pingvinen (04-07-2004)
| Kommentar Fra : Pingvinen |
Dato : 04-07-04 19:43 |
|
Pingvinen skrev:
> hej min MZ er hopper ud af 3 gear det føles som den rykker i det ligesom
> hår en kobling fetter over. er der en næm løsning på det, kan det være
> at gear hjulene er blevet rykket efter som da jeg samlede den bankede
> akslen med det store drivhjul længere ind eftersom tandhjulet slæpte
> imod bagsiden af koblingen.
>
> P.S i alle de andre gear kører den fint.
>
> Henrik
har lavet det..
| |
Moller (05-07-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 05-07-04 08:13 |
|
Pingvinen wrote:
> har lavet det..
Smed du Ole B. fikset i den ???
Nu du er i gang, så tjek fjederen på den lille arm. bag primærhjulet
ude i koblingshuset... hvis den er for slap, vil du hurtigt ende med at
3 gear ryger igen, selv om du har forstærket det :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Pingvinen (05-07-2004)
| Kommentar Fra : Pingvinen |
Dato : 05-07-04 18:49 |
|
Moller skrev:
> Pingvinen wrote:
>
>
>> har lavet det..
>
>
> Smed du Ole B. fikset i den ???
>
> Nu du er i gang, så tjek fjederen på den lille arm. bag primærhjulet
> ude i koblingshuset... hvis den er for slap, vil du hurtigt ende med at
> 3 gear ryger igen, selv om du har forstærket det :)
>
>
nej jeg løste problemet med at banke akslen længere over mod koblingen.
da jeg monterede det store primærhjul fik leg nok skubbet akslen for
langt over med tandhjulet.
og så virkede alt som før
Henrik
| |
Armand (05-07-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 05-07-04 21:27 |
|
Pingvinen <pingvinen@webspeed.dk> skrev i en
news:40e99383$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> ....jeg løste problemet med at banke akslen længere over mod koblingen.
> da jeg monterede det store primærhjul fik leg nok skubbet akslen for
> langt over med tandhjulet.
> og så virkede alt som før
Der må sgisme da mangle en låsering, som skal begrænse en sådan aksial
vandring, et eller andet sted :-/
--
Armand.
| |
Moller (06-07-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 06-07-04 08:25 |
|
Armand wrote:
> Pingvinen <pingvinen@webspeed.dk> skrev i en
> news:40e99383$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>....jeg løste problemet med at banke akslen længere over mod koblingen.
>>da jeg monterede det store primærhjul fik leg nok skubbet akslen for
>>langt over med tandhjulet.
>>og så virkede alt som før
>
>
> Der må sgisme da mangle en låsering, som skal begrænse en sådan aksial
> vandring, et eller andet sted :-/
Tyder på at primærhjulet ikke har fået sin låsering på, eller at den er
strammet med rette moment... er der ik en skive bag som matcher op mod
lejet ? hmmm, KubicH må da kunne huske dette, ellers må jeg kigge engang
på tegningerne når jeg kommer hjem :)
Men, ved at dette skete med 3 gear nu, betyder at hvis ikke du for et
modificeret 3 gears i, så vil det ske igen under kørslen inden længe...
så hvis du alligevel har motoren af, så skynd dig og få fat et fra ole :)
VH
Lars Molnit
P.S. Pingvinen... nu du har åbnet koblingshuset, kan du så ik lige
fortælle om det er et ligeskåret tandhjul som bruges til primær eller
hvad ???
| |
Pingvinen (07-07-2004)
| Kommentar Fra : Pingvinen |
Dato : 07-07-04 19:38 |
|
Moller skrev:
> Armand wrote:
>
>> Pingvinen <pingvinen@webspeed.dk> skrev i en
>> news:40e99383$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>>> ....jeg løste problemet med at banke akslen længere over mod koblingen.
>>> da jeg monterede det store primærhjul fik leg nok skubbet akslen for
>>> langt over med tandhjulet.
>>> og så virkede alt som før
>>
>>
>>
>> Der må sgisme da mangle en låsering, som skal begrænse en sådan aksial
>> vandring, et eller andet sted :-/
>
>
> Tyder på at primærhjulet ikke har fået sin låsering på, eller at den
> er strammet med rette moment... er der ik en skive bag som matcher op
> mod lejet ? hmmm, KubicH må da kunne huske dette, ellers må jeg kigge
> engang på tegningerne når jeg kommer hjem :)
>
> Men, ved at dette skete med 3 gear nu, betyder at hvis ikke du for
> et modificeret 3 gears i, så vil det ske igen under kørslen inden
> længe... så hvis du alligevel har motoren af, så skynd dig og få fat et
> fra ole :)
>
> VH
> Lars Molnit
> P.S. Pingvinen... nu du har åbnet koblingshuset, kan du så ik lige
> fortælle om det er et ligeskåret tandhjul som bruges til primær eller
> hvad ???
alt er som det skal være efter Haynes manualen. den er samlet
og kører bare fint. så må jeg jo bare håbe at den bliver ved med det
gider sku ikke lige skille motoren af igen før om en 4 uger.
Henrik
| |
|
|