Henry skrev i meddelelsen news:3IbFc.641$FS.154@news.get2net.dk
> Når min XJ 600 51j får fuld skrue eller det der ligner i 2-3 gear
> glider den lidt i koblingen inden den tager ved.
> kan man udlede af det at koblings pladerne er slidte. eller kan det
> være andet for eksempel olien. justeringen af kablet skulle være ok.
Hvis du kører på en alm. MC olie, kan du vist godt udelukke det. På min
kammerats 51J var det koblingspladerne, men det kan også sagtens være
fjedrene.
Det er forholdsvis nemt at tjekke fjedrene:
1. Placer cyklen på sidestøtteben
2. Løsn. skruerne på koblingsdækslet (h. side)
3. Få hjælp af en kammerat eller forbipasserende til at lægge et par klodser
under forhjulet.
4. Skru skruerne helt ud, og pil koblingsdækslet af.
5. Skru skruerne i koblingen af (mener der er 5 stk.)
6. Mål fjedrene, og chek længden ift. Haynes.
7. Hvis de er under mål skal de skiftes.
8. Check lige pladerne med det samme.
9. Samles i modsat rækkefølge.
Hvis du alligevel skal skifte olie, starter du bare med at tappe den af, så
er du fri for at hæve forhjulet. Husk filter med det samme.
På kammeratens var det pladerne der skulle skiftes.
> Kan det evt. være en for syntetisk olie der gør det . jeg ved ikke
> lige hvilken olie der er på for jeg har ikke selv skiftet endnu. ?
Jeg plejer altid at lave olieskift når jeg får et nyt køretøj. Det er ikke
her der skal spares.
> Hvilken olie bør jeg køre på om sommeren er det korrekt at en
> delsyntetisk 20-40 eller 15-40 er det man bør bruge
> ved en så gammel motor ?
Min kammerats 51J kører fint på Delo 10W40 året rundt. Det er på tilbud hos
Louis i øjeblikket. 9,95 Euro for 4 L. Den har bestillingsnr. 10038926
--
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Har du set det nye SV forum ?
http://forum.svrider.dk