Prøveplade i Tyskland
Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 01-07-04 20:32

Jeg skal en tur til Tyskland og hente en maskine her på søndag / mandag, og
kunne i den forbindelse godt tænke mig at høre om der er nogen herindefra
der kender til priser på prøveplader i Tyskland.

Går jeg bare ind på en politi St. dernede og får en, eller hvordan fungerer
det ?

Er det af klæbetypen, eller skal den afleveres igen ?
Hvis den skal afleveres, kan man så bare smide den af ved grænsen eller hvor
foregår det ?

Jeg har også tænkt på en transporter ell. lign. Men hvor kan man leje noget
til fornuftige penge, som jeg må køre udenlands i ?

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Har du set det nye SV forum ? http://forum.svrider.dk

Fra : MKS - 74

Dato : 01-07-04 21:01

On Thu, 1 Jul 2004 21:32:22 +0200, "Kenn H. Jensen" <kenn@nospam.dk>
wrote:

>Jeg skal en tur til Tyskland og hente en maskine her på søndag / mandag, og
>kunne i den forbindelse godt tænke mig at høre om der er nogen herindefra
>der kender til priser på prøveplader i Tyskland.

Der er lidt forskellige muligheder, "Rote nummer" er det forhandlerne
benytter sig af, der er faktisk også et specifikt beregnet til
formålet = Exportkennzeichen/Ausfuhrkennzeichen , nogle bruger
kurzzeitkennzeichen, der dog primært er tiltænkt indenlands brug.

>Går jeg bare ind på en politi St. dernede og får en, eller hvordan fungerer
>det ?

Det fungerer desværre ikke helt så nemt som herhjemme hvor alt er
inkluderet i de 100 kr/dag for en prøveplade du bare henter på
motorkontoret. Du skal først ha' en tilladelse, derefter forsikring og
når det så er på plads får du en skiltemager til at lave pladen - man
kan AFAIK heller ikke nøjes med 1 dag, men typisk mindst 5 dage og det
koster incl. forsikring typisk 70-100 Euro, pladen smider du bare ud
når du når den danske grænse hvor der skal skiftes til dansk
prøveplade - husk stelnr er nok til at få en dansk prøveplade. Tyske
ADAC har lidt om emnet :

<http://www.adac.de/Auto_Motorrad/Export_Import/Kauf_eines_Fahrzeuges_in_Deutschland_und_Zulassung_auf_Ausfuhrkennzeichen/default.asp?ComponentID=3895&SourcePageID=9890%230>

>Jeg har også tænkt på en transporter ell. lign. Men hvor kan man leje noget
>til fornuftige penge, som jeg må køre udenlands i ?

Lej-et-lig har en option med fri km. desværre er det vistnok dyrt med
udlandskørsel, som kun er tilladt efter specifik aftale.

--
-Michael
No. 74 in limbo...

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 01-07-04 21:11

MKS - 74 skrev i meddelelsen
> [...]

> når du når den danske grænse hvor der skal skiftes til dansk
> prøveplade - husk stelnr er nok til at få en dansk prøveplade. Tyske

Gid man dog bare kunne køre på den danske prøveplade, så havde det hele
været meget nemmere..

> Lej-et-lig har en option med fri km. desværre er det vistnok dyrt med
> udlandskørsel, som kun er tilladt efter specifik aftale.

Jeg må prøve at ringe til dem i morgen. Gad vide hvordan
fastsurringsmulighederne er i sådan en.

Fra : MKS - 74

Dato : 01-07-04 21:20

On Thu, 1 Jul 2004 22:10:45 +0200, "Kenn H. Jensen" <kenn@nospam.dk>
wrote:

>Gid man dog bare kunne køre på den danske prøveplade, så havde det hele
>været meget nemmere..

Det er desværre ret besværligt ja, og dyrt tillige med - Men tit kan
man få tyskeren til at hjælpe med at finde den relevante myndighed og
så hjælper det lidt - Desværre skal man selv være med eller ha'
udstedt fuldmagt. I erkendelse af at det er så forholdsvis besværligt
er der desværre også en del der sk*der hul i det hele og tager en
dansk plade med hjemmefra - tit går det godt, men det kan nu ikke
anbefales...

--
-Michael
No. 74 in limbo...

Fra : Richard

Dato : 01-07-04 22:09

Kenn H. Jensen wrote:

> Gid man dog bare kunne køre på den danske prøveplade, så havde det hele
> været meget nemmere..

Alternativt kan du jo få den kørt til den danske grænse af en tysk
vognmand - eller helt hjem af en dansk - der har været nævnt et par
stykker i tidligere indlæg

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 01-07-04 22:47

Richard skrev i meddelelsen news:cc1ugi$nn3$1@abbeden.bunk.cc

> Alternativt kan du jo få den kørt til den danske grænse af en tysk
> vognmand - eller helt hjem af en dansk - der har været nævnt et par
> stykker i tidligere indlæg

Hmm, nu har jeg besluttet mig for at jeg tager turen derned for at se hvad
jeg har købt.

Jeg fik lige et vildt tilbud pr. mail. Een af brugerne herinde tilbød at jeg
for 500,- kunne "låne/leje" hans varevogn. Problemet er så bare at vi bor
ret langt fra hinanden.

Hvis andre skulle få lyst til at tilbyde noget lign. så bor jeg i nærheden
af Køge

Fra : Kong

Dato : 02-07-04 00:10

Bor han i Aaborg eller tæt på må han gerne kontakte mig :)

Fra : Søren Hansen

Dato : 02-07-04 10:26

> Alternativt kan du jo få den kørt til den danske grænse af en tysk
> vognmand - eller helt hjem af en dansk - der har været nævnt et par
> stykker i tidligere indlæg

Kan du huske tråden?

--
Søren, på udkig efter en reservecykel fra Tyskland

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 01-07-04 22:14

"Kenn H. Jensen" <kenn@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> MKS - 74 skrev i meddelelsen
snip noget om prøveplader

> Gid man dog bare kunne køre på den danske prøveplade, så havde det hele
> været meget nemmere..

> Jeg må prøve at ringe til dem i morgen. Gad vide hvordan
> fastsurringsmulighederne er i sådan en.

ganske gode dog kan det anbefales at lave en platform af en krydsfinersplade
og nogle lægter som "geden" kan stå på og spændes fast på. for at have noget
i gulvet - Det er som regel gamle postbiler så der er rig mulighed for at
spænde postbure fast osv. - det var der ihvertfald i den jeg lejede for knap
et år siden - det gik fint med masser af stropper reb og sådan.

ellers læste jeg at der findes fragtfirmaer som kan fragte den til den
danske grænse for omkring 1500 kr det var måske en overvejelse værd ?

mvh

Jens

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 01-07-04 22:40

Jens B. Rasmussen skrev i meddelelsen

> [...]
> det var der ihvertfald i den jeg lejede for knap et år siden - det
> gik fint med masser af stropper reb og sådan.

Det lyder jo fint nok, kan du så huske hvad du måtte slippe for
udlandskørsel ?

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 02-07-04 15:41

> Jens B. Rasmussen skrev i meddelelsen

> Det lyder jo fint nok, kan du så huske hvad du måtte slippe for
> udlandskørsel ?
>
> Med venlig hilsen
> Kenn H. Jensen - SV650S ´00

Nej det kan jeg desværre ikke og regningen er pist forsvundet sammen med min
hukommelse

men hos http://www.biludlejningdiscount.dk/ koster det 600 kr. for
udlandskørsel og maks 500 km. mon ikke det er det samme priser ...

tror ikke der er nogen vej udenom at gribe knoglen og få ringet lidt rundt

mvh

Jens
rf900
www.kantanamc.dk

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 02-07-04 17:38

Jens B. Rasmussen skrev i meddelelsen

*Klip*

> men hos http://www.biludlejningdiscount.dk/ koster det 600 kr. for
> udlandskørsel og maks 500 km. mon ikke det er det samme priser ...

Jeg kommer til at køre ca. 1450 km, så det ville blive møgdyrt for mig.
Derudover ville jeg komme til at køre 200 km. mere hvis jeg skal turen til
Kbh. for at hente udlejningsvogn, og det hele ville blive meget knebent med
tid hvis jeg skulle nå turen inden for de 23 timer der som regel er i et
udlejningsdøgn.

Nu har jeg taget en beslutning. Jeg har lavet et fint stativ der passer ned
i min trailer. Så har jeg det også til en anden god gang.

Jeg skyder nogle billeder af det når jeg skal hjem. Hvis MCen bliver stående
hele vejen hjem, så kommer billederne op på dfmc. Hvis den vælter, så gør de
ikke

På denne måde må jeg ganske vist ikke køre mere end 80 Km/t, men jeg sparer
en del Km. ved ikke at skulle hente en udlejningsbil først, og slutte af med
at aflevere den, alene der sparer jeg ca. 2 timer.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-07-04 11:53

"Kenn H. Jensen" <kenn@nospam.dk> writes:

> Jeg fik lige et vildt tilbud pr. mail. Een af brugerne herinde tilbød at jeg
> for 500,- kunne "låne/leje" hans varevogn.

Vær opmærksom på at bilens forsikring ikke nødvendigvis gælder i
forbindelse med udlejning. Så er der to grunde til at pengene ryger
under bordet
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Hi! I'm a .signature virus!