Disneyland, og det er ikke OT!
Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 30-06-04 13:56

Jeg skal til en konference i Disneyland i USA til september, og regner med
at blive der nogle dage efter. Har en drøm om at tage til New Orleans på et
eller andet med to hjul. Er det nemt at komme til at leje det derovre, eller
skal det forberedes hjemmefra?

Edvard Korsbæk

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-04 14:55

"Edvard Korsbæk" <info@NOSPAMbb-soft.dk> wrote in message
> [...]
et
> eller andet med to hjul. Er det nemt at komme til at leje det derovre,

Lidt hjemmearbejde skader vel aldrig ...

Har selv deltaget i et par (arrangerede) ture i USA, hvor firmaet Eagle
Rider (www.eaglerider.com) leverede motorcyklerne. Nye Harleyer, der bare
var i orden. Eagle Rider har bl.a. kontor i Orlando, Fla.:
http://www.carrentalexpress.com/eaglerider/locations.php?

Jeg har selv kørt tværs over USA - bl.a. fra Daytona Beach til New Orleans.
Daytona ligger ikke pokkers langt fra Orlando - og vi brugte to dage på at
køre til New Orleans. Tvivler på at det kan gøres på en enkelt dag, hvis det
også skal være sjovt og man skal nå at opleve lidt undervejs.
Så regn med to dage hver vej. Eagle Rider har også kontor i New Orleans - så
du kunne evt. overveje at aflevere motorcyklen i New Orleans og flyve hjem
derfra i stedet?

God tur!

Biker-Torben®
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=154
www.mc-rejser.dk

Fra : Per Jakobsen

Dato : 30-06-04 15:42

> [...]
et
> eller andet med to hjul. Er det nemt at komme til at leje det derovre,

Jeg ville goere to ting hjemme fra.

1. Soerg for at faa fat i et internationalt koerekort (det tager ingen tid),
det er lidt
lettere for amerikanerne at laese.

2. Kredit kort, kredit kort, kredit kort. Det har overasket mig enormt efter
at vaere flyttet herover, at
der skal bruges kreditkort til alt, specielt hvis der skal lejes noget,
ex. er det helt umuligt at leje en
bil, hvis du ikke har et kreditkort, saa jeg kan forestille mig at det
vil vaere umuligt at leje en mc
uden et kreditkort.

3. Book din mc i forvejen, der er pres paa udlejningsmaskiner.

4. Forsikring, soerg for at faa styr paa dette, evt suppleret med en
forsikring fra danmark. Der er
mange mennesker herovre som ikke har forsikring paa deres biler, saa du
skal have uninsured, og
underinsured med paa forsikringen, og soerg for at hele beloepet paa
mc'en daekkes. Jeg kan
fortaelle at netop Florida er et omraade hvor der stjaeles mange mc'er.

5. Harley davidson har certificerede udlejere af motorcykler, og de er ikke
for dyre igen. Du skal
nok regne med et security deposit, fra 1000 til 2000 USD. Her er et link
til Orlando Harley
Davidson's udlejnings side..:
http://www.orlandoharley.com/rentals/rates.html

6. Da jeg bor herovre (godt nok i Indiana), staar jeg gerne til raadighed,
hvis du har nogle
spoergsmaal.

Mvh

Per
www.axaptamodules.com/family

Fra : Armand

Dato : 30-06-04 19:35

Edvard Korsbæk <info@NOSPAMbb-soft.dk> skrev i en
> [...]
et
> eller andet med to hjul. Er det nemt at komme til at leje det derovre,

Nu er D.land-US jo et vidt begreb, og hvis det er i Californien er der sq et
godt stykke vej at køre til New Orleans

Just my five cents.

--
Armand.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-06-04 20:16

On 2004-06-30, Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

> Nu er D.land-US jo et vidt begreb,

Næh, Disneyland er i Californien, Disney World er i Florida.

--
Andreas Plesner Jacobsen | "Say yur prayers, yuh flea-pickin' varmint!"

Fra : Armand

Dato : 30-06-04 23:51

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> skrev i en

> Næh, Disneyland er i Californien, Disney World er i Florida.

Aha!
Praktisk indbygget logik!

Men dét giver jo så netop en solid køretur til (er det ikke?) Mississippi's
udløb!

--
Armand.

Fra : Per Jakobsen

Dato : 01-07-04 04:17

Ja taettere paa FL, en CA.

Per

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-04 10:40

"Per Jakobsen" <per_biker@hotmail.com> wrote in message
> Ja taettere paa FL, en CA.
>
> Per
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message

> Mississippi's

OK - jeg gik i mit svar pr. automatik ud fra, at der måtte være tale om
forlystelsesstedet i Orlando (det kan jo også tænkes, at Edvard ikke er klar
over denne skelnen). Edvard skrev jo, at han regnede med at blive "nogle"
dage. Men hvis der skal køres fra Californien til New Orleans (for slet ikke
at tale om tilbage igen), så skal der sættes mere en blot nogle dage af til
projektet.
Hvad kan det tage? Tja... prøv f.eks. at se på dette kort:
http://www.mc-rejser.dk/2004/ture/kyst_til_kyst/kort_kyst_til_kyst.htm

På MC-REJSERS tur fra Kyst til kyst bruges 10 dage på at komme fra New
Orleans til L.A. Hvis man kører mere ad motorvej, ikke ser så mange ting
undervejs og kører en mere lige linje, kan man måske gøre det på den halve
tid. Men det skal jo også helst være sjovt, ikke?

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 01-07-04 12:33

Nej, jeg anede ikke at der var to.
Og jeg skal til Orlando - Ville ellers gerne til Californien, ingen tvivl om
det.

Takfor jeres svar - Det gjorde livet meget lettere, og jeg glæder mig
allerede, selv om jeg nok ikke kommer til at se New Orleans denne gang -
Flyet er booket.

Edvard