/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kryds fingre for mig
Fra : Keld Rasmussen


Dato : 29-06-04 22:41

Endelig er dagen nær, Onsdag 10:55 står der toldsyn på dagsordenen,
forhåbentligt efterfulgt af et besøg hos Told og Skat og motorkontoret.

Så nu skal der plade på min gamle Triumph, og så skal jeg til Rødby og købe
en is (140 km hver vej)

--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160
http://www.dfmc.dk/?id=622




 
 
Hekto (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-06-04 23:03

Keld Rasmussen wrote:
> Endelig er dagen nær, Onsdag 10:55 står der toldsyn på dagsordenen,
> forhåbentligt efterfulgt af et besøg hos Told og Skat og motorkontoret.
>
> Så nu skal der plade på min gamle Triumph, og så skal jeg til Rødby og købe
> en is (140 km hver vej)
>

'X' !!!

.... hvornår kører vi?

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Keld Rasmussen (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Keld Rasmussen


Dato : 29-06-04 23:21

Jeg laver ingen aftaler før pladen er på (ren overtro)

--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160
2 er for lidt og 4 er for mange
http://www.dfmc.dk/?id=622


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:40e1e74f$0$195$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Keld Rasmussen wrote:
> > Endelig er dagen nær, Onsdag 10:55 står der toldsyn på dagsordenen,
> > forhåbentligt efterfulgt af et besøg hos Told og Skat og motorkontoret.
> >
> > Så nu skal der plade på min gamle Triumph, og så skal jeg til Rødby og
købe
> > en is (140 km hver vej)
> >
>
> 'X' !!!
>
> ... hvornår kører vi?
>
> --
> /Hekto
>
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
> semi-rockets ... no thanks!



Hekto (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-06-04 23:31

Keld Rasmussen wrote:

> Jeg laver ingen aftaler før pladen er på (ren overtro)
>

Nej, ikke skyde bjørnen ....

De plejer da at være meget flinke!
Duc'en blev synet af en kvinde, der absolut ville have en prøvetur, for
det var jo en 'rigtig motorcykel' sagde hun!!!
Det fik hun så, og så brugte hun 5 min. med en lommelygte, med at lyse
på svejsningerne omkring kronrøret med stelnummeret!!!!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Flemming Disc (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Disc


Dato : 30-06-04 01:48



> Endelig er dagen nær, Onsdag 10:55 står der toldsyn på dagsordenen,
> forhåbentligt efterfulgt af et besøg hos Told og Skat og motorkontoret.
>
> Så nu skal der plade på min gamle Triumph, og så skal jeg til Rødby og
købe
> en is (140 km hver vej)
>
> --
> Keld Rasmussen
> Triumph Trident T160
> http://www.dfmc.dk/?id=622
>

Hej Keld
Jeg giver da gerne en kop kaffe, for at få lov at se den, når du alligevel
skal til Rødby.
Kik forbi, ved Sakskøbing !!

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



GK (30-06-2004)
Kommentar
Fra : GK


Dato : 30-06-04 08:00


"Keld Rasmussen" <khr@fjernofir.dk> skrev i en meddelelse
news:cbsncq$tb2$1@news.net.uni-c.dk...
> Endelig er dagen nær, Onsdag 10:55 står der toldsyn på dagsordenen,
> forhåbentligt efterfulgt af et besøg hos Told og Skat og motorkontoret.
>
> Så nu skal der plade på min gamle Triumph, og så skal jeg til Rødby og
købe
> en is (140 km hver vej)

....hi hi hade en kammerat der hade sådan en Thriumph .. og han kunne
bestemt ikke lide japaner cykler ..som vi andre hade .. så han fortalte tit
hvor gammel den var og det ville vores japaner aldrig blive ,, og når
vores japser lå på skrot pladsen så ville hans Triumph stadig køre på
vejene ... og det var vi andre ikke uenige med ham i for
han var jo kun på vejen i 14 dage om året og så holdt den resten af året
adskildt på værkstedet ... med diverse nedbrud af ventiler og lejer og hvad
har vi ... og så blev han squ sur ... he he
>
> --
> Keld Rasmussen
> Triumph Trident T160
> http://www.dfmc.dk/?id=622
>
>
>



Hekto (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-06-04 08:57

GK wrote:

>
> ...hi hi hade en kammerat der hade sådan en Thriumph .. og han kunne
> bestemt ikke lide japaner cykler ..som vi andre hade .. så han fortalte tit
> hvor gammel den var og det ville vores japaner aldrig blive ,, og når
> vores japser lå på skrot pladsen så ville hans Triumph stadig køre på
> vejene ... og det var vi andre ikke uenige med ham i for
> han var jo kun på vejen i 14 dage om året og så holdt den resten af året
> adskildt på værkstedet ... med diverse nedbrud af ventiler og lejer og hvad
> har vi ... og så blev han squ sur ... he he

Det er sikkert helt korrekt!
Til gengæld havde han måske en større plevelse på de 14 dage!


- se det som en mulighed!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Mikkel Christensen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 30-06-04 11:14

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> GK wrote:
>
> > han var jo kun på vejen i 14 dage om året og så holdt den resten af året
> > adskildt på værkstedet ... med diverse nedbrud af ventiler og lejer og
> > hvad har vi ... og så blev han squ sur ... he he
>
> Det er sikkert helt korrekt!
> Til gengæld havde han måske en større plevelse på de 14 dage!

Tjah så hellere ~275 lidt mindre oplevelser de dage på året jeg kører.

Her mener jeg godt man kan tale om kvantitet frem for kvalitet
(men det bliver da godt den dag der bliver råd til en kopi af Dennis
Hoppers knallert i Easy Rider)

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| - David Gerard

Keld Rasmussen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Keld Rasmussen


Dato : 30-06-04 18:01

Tak for de krydsede - den gik lige igennem

Resten af dagen blev så brugt på diverse papirkrig med Told-skat og
motorkontoret, men nu har den plade på og når jeg har spist skal den ud og
trille.

Som svar på diverse kommentarer om mit valg af motorcykel

Jeg ville aldrig vælge en 30 år gammel noget som helst hvis der var tale om
pålidelig daglig transport, det her er så afgjort fornøjelse og sådan en
gammel englænder har sgu noget som Japanerne villle give en formue for at
kunne bygge på deres cykler, og som ikke kan defineres som andet end sjæl.
--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160
2 er for lidt og 4 er for mange !
http://www.dfmc.dk/?id=622



Kenn H. Jensen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Kenn H. Jensen


Dato : 30-06-04 18:14

Keld Rasmussen skrev i meddelelsen news:cburc6$g2f$1@news.net.uni-c.dk
> Tak for de krydsede - den gik lige igennem

Tillykke med det.

> Resten af dagen blev så brugt på diverse papirkrig med Told-skat og
> motorkontoret, men nu har den plade på og når jeg har spist skal den
> ud og trille.

Det bliver da halvsent inden du kommer hjem, hvis du skal til Rødby og have
is, og måske endda også kaffen hos Flemming Disc


--
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Har du set det nye SV forum ? http://forum.svrider.dk



Keld Rasmussen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Keld Rasmussen


Dato : 30-06-04 18:25

Ja arbejdet tager meget god fritid fra en

Rødby må vente til senere, jeg tar en kortere tur uden motorvej, det fik jeg
prøvet Kvistgaard og retur til synet

--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160
2 er for lidt og 4 er for mange !
http://www.dfmc.dk/?id=622


"Kenn H. Jensen" <kenn@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:40e2f518$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Keld Rasmussen skrev i meddelelsen news:cburc6$g2f$1@news.net.uni-c.dk
> > Tak for de krydsede - den gik lige igennem
>
> Tillykke med det.
>
> > Resten af dagen blev så brugt på diverse papirkrig med Told-skat og
> > motorkontoret, men nu har den plade på og når jeg har spist skal den
> > ud og trille.
>
> Det bliver da halvsent inden du kommer hjem, hvis du skal til Rødby og
have
> is, og måske endda også kaffen hos Flemming Disc
>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Kenn H. Jensen - SV650S ´00
> http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
> Har du set det nye SV forum ? http://forum.svrider.dk
>
>



Hekto (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-06-04 18:23

Keld Rasmussen wrote:

> Tak for de krydsede - den gik lige igennem
>
> Resten af dagen blev så brugt på diverse papirkrig med Told-skat og
> motorkontoret, men nu har den plade på og når jeg har spist skal den ud og
> trille.
>
> Som svar på diverse kommentarer om mit valg af motorcykel
>
> Jeg ville aldrig vælge en 30 år gammel noget som helst hvis der var tale om
> pålidelig daglig transport, det her er så afgjort fornøjelse og sådan en
> gammel englænder har sgu noget som Japanerne villle give en formue for at
> kunne bygge på deres cykler, og som ikke kan defineres som andet end sjæl.

Tillykke! ... skynd dig inden regnen kommer!

Godt stof til en religionskrig ... når de andre holder op, engang, i
Mellemøsten!!!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Torben Scheel (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 01-07-04 08:50

"Keld Rasmussen" <khr@fjernofir.dk> wrote in message
news:cburc6$g2f$1@news.net.uni-c.dk...

> Jeg ville aldrig vælge en 30 år gammel noget som helst hvis der var tale
om
> pålidelig daglig transport, det her er så afgjort fornøjelse og sådan en
> gammel englænder har sgu noget som Japanerne villle give en formue for at
> kunne bygge på deres cykler, og som ikke kan defineres som andet end sjæl.

Jeg definerer det som alder kombineret med historisk værdi. Selv Skoda rapid
og folkevogn (og trabant!) i madkassernes verden er blevet populære at holde
kørende, og min 20 år gamle Yamaha viser svage tegn på samme
"originalstandsrenoveringstrang" hos ejeren, tilsvarende effekt ses hos
Suzuki's vandbøffel [1] og Honda Four [2] ejere, få nævnt - mange glemt.

[1] : http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?pid=1915&gid=234

[2] : http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=493

POPCORN

vh
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425



Hekto (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 01-07-04 11:11

Torben Scheel wrote:

> "Keld Rasmussen" <khr@fjernofir.dk> wrote in message
> news:cburc6$g2f$1@news.net.uni-c.dk...
>
>
>>Jeg ville aldrig vælge en 30 år gammel noget som helst hvis der var tale
>
> om
>
>>pålidelig daglig transport, det her er så afgjort fornøjelse og sådan en
>>gammel englænder har sgu noget som Japanerne villle give en formue for at
>>kunne bygge på deres cykler, og som ikke kan defineres som andet end sjæl.
>
>
> Jeg definerer det som alder kombineret med historisk værdi. Selv Skoda rapid
> og folkevogn (og trabant!) i madkassernes verden er blevet populære at holde
> kørende, og min 20 år gamle Yamaha viser svage tegn på samme
> "originalstandsrenoveringstrang" hos ejeren, tilsvarende effekt ses hos
> Suzuki's vandbøffel [1] og Honda Four [2] ejere, få nævnt - mange glemt.
>
> [1] : http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?pid=1915&gid=234
>
> [2] : http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=493
>

Som alle bærer præg af at hverken Tupperware eller Rosti har været
involveret i produktionen!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Mikkel Christensen (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 01-07-04 11:26

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> Torben Scheel wrote:
>
> > [1] : http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?pid=1915&gid=234
> > [2] : http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=493
> >
>
> Som alle bærer præg af at hverken Tupperware eller Rosti har været
> involveret i produktionen!

Bah! Godt det ikker er folk som jer der sidder på fabrikkernes udviklings-
afdelinger. Så ville vi stadig køre rundt i trækærrer (og I ville stadig
mumle vrissent at det var bedre da vi alle gik på vores dertil indrettede
fødder)



--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| - David Gerard

Hekto (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 01-07-04 12:03

Mikkel Christensen wrote:

>
> Bah! Godt det ikker er folk som jer der sidder på fabrikkernes udviklings-
> afdelinger. Så ville vi stadig køre rundt i trækærrer (og I ville stadig
> mumle vrissent at det var bedre da vi alle gik på vores dertil indrettede
> fødder)

*LOL* Got you!!!!

Kåber blev opfundet til race; men fabrikkerne synes de havde en dejilg
stor overflade, som de kunne klistre deres logo på!
Derudover er de billige at lave, giver en enorm omsætning på
reservedele, og så skjuler de på glimrende vis, at der ikke sker noget
nyt inden under. Det gør det jo meget nemmere at 'lave' en ny model, når
man bare skal skrue noget nyt ABS-plast på.

..... Aaaarh! ... måske lidt generalisret!



--
/Hekto ... der ikke har behov for at identificere sig med Valentiono og
de andre, og som helst vil have at en motorcykel ligner det den er ...
en motorcykel!
Til gengæld kører jeg rundt på en Mike Hailwood replica ... og hvor er
jeg så henne??? =

Ducati 600SL Pantah
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Mikkel Christensen (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 01-07-04 12:40

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> Mikkel Christensen wrote:
>
> > Bah! Godt det ikker er folk som jer der sidder på fabrikkernes
> >udviklings- afdelinger. Så ville vi stadig køre rundt i trækærrer (og
> >I ville stadig mumle vrissent at det var bedre da vi alle gik på
> >vores dertil indrettede fødder)
>
> *LOL* Got you!!!!

Hehe, ja maddingen skal ikke viftes mange gange før jeg bider på

> /Hekto ... der ikke har behov for at identificere sig med Valentiono
> og de andre, og som helst vil have at en motorcykel ligner det den er
> ... en motorcykel!

Min "plastikraket" ligner da ellers ret præcist det den er. Nemlig en
Kawasaki motorcykel fra først i 90'erne. Same shit - different decade
At det så samtidigt, og ganske indiskutabelt, er den flotteste motorcykel
der nogensinde er lavet er jo bare en bonus.

> Til gengæld kører jeg rundt på en Mike Hailwood replica ... og hvor er
> jeg så henne??? =

*LOL* Sig goddag til min Carl Fogarty replica hjelm
Nuvel, om 20 år er det vel min tur til at rase over de nymodens BMW-Honda
cykler der gudhjælpemig ikke engang kører på benzin, men vand! Næh, giv
mig en R1 der da trods alt ligner en motorcykel.

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| - David Gerard

Ole Baun (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Ole Baun


Dato : 01-07-04 12:51


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:40e3ef8c$0$224$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

- snip -
>
> Kåber blev opfundet til race; men fabrikkerne synes de havde en dejilg
> stor overflade, som de kunne klistre deres logo på!
> Derudover er de billige at lave, giver en enorm omsætning på
> reservedele, og så skjuler de på glimrende vis, at der ikke sker noget
> nyt inden under. Det gør det jo meget nemmere at 'lave' en ny model, når
> man bare skal skrue noget nyt ABS-plast på.
>
> .... Aaaarh! ... måske lidt generalisret!

Godt at du selv kan se det, for de er jo også særdeles behagelige for de af
os der:
- af og til kører på motorvej mere end en ½ time af gangen.
- kører mc når det regner.
- kører mc når temperaturen er under 10 grader.

> /Hekto ... der ikke har behov for at identificere sig med Valentiono og
> de andre, og som helst vil have at en motorcykel ligner det den er ...
> en motorcykel!

Hvilket, som du ser det, betyder at en mc med kåbe ikke ligner en motorcykel
?
Hvad ligner den så ?

> Til gengæld kører jeg rundt på en Mike Hailwood replica ... og hvor er
> jeg så henne??? =
>
> Ducati 600SL Pantah
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
> semi-rockets ... no thanks!

Jeg ved ikke hvor du er henne. Men jeg har en lumsk anelse om at du
kategoriserer min mc, (som jeg iøvrigt er glad for), som "Ordinary-
tupperware o.s.v.". Fred være med det.
På den andet side så er det da helt fint for mig at ikke alle vælger mc ud
fra de samme kriterier som mig.
Hvordan tror du i øvrigt det ville se ud hvis ikke japanerne havde givet sig
til at lave mc´er ?

Ole Baun
CB 500, ´96



Hekto (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 01-07-04 13:34

Ole Baun wrote:

>
> Godt at du selv kan se det, for de er jo også særdeles behagelige for de af
> os der:
> - af og til kører på motorvej mere end en ½ time af gangen.
> - kører mc når det regner.
> - kører mc når temperaturen er under 10 grader.
>
>

Ja, MC'er til daglig transport, burde jeg have holdt uden for - sorry!

>>/Hekto ... der ikke har behov for at identificere sig med Valentiono og
>>de andre, og som helst vil have at en motorcykel ligner det den er ...
>>en motorcykel!
>
>
> Hvilket, som du ser det, betyder at en mc med kåbe ikke ligner en motorcykel
> ?
> Hvad ligner den så ?

En cabriolet, skåret igennem på langs!
>
>
> Jeg ved ikke hvor du er henne. Men jeg har en lumsk anelse om at du
> kategoriserer min mc, (som jeg iøvrigt er glad for), som "Ordinary-
> tupperware o.s.v.". Fred være med det.
> På den andet side så er det da helt fint for mig at ikke alle vælger mc ud
> fra de samme kriterier som mig.
> Hvordan tror du i øvrigt det ville se ud hvis ikke japanerne havde givet sig
> til at lave mc´er ?

Se det var et interessant spørgsmål!
Selvfølgelig kan man give svaret på det, sådan helt eksakt.

Hvad enten det er biler vi taler om, eller MC'er, så er der stadig står
forskel på design hvad angår europæiske og japanske mærker. Forskelle i
selve konceptet, motorvalg, og også i design.
Japanske motorcykler er m.h.t. til koncept og design, udelukkende rettet
imod det europæiske og amerikanske marked, og med masseproduktion for
øje. På hjemmemarkedet fører de sig frem med helt andre modeller, som vi
kun sjældent ser. Dette skyldes lovgivningen i Japan. Japanerne er også
forholdsvis alene om racet med HK/Kg, dog kun på eksportmarkederne.
Europæerne følger med deropad; men kaster sig ikke rigtigt i selen, for det.
De europæiske fabrikker, producerer ikke nær så høje styktal, som japanerne.

Man skal nok lægge mærke til hvordan kineserne er ved at sætte sig på
'knallert-markedet' op til 250cc! Tænk på hvad der ruller rundt af 100cc
MC'er, med høns og grise på bagagebæreren i østen!

Hvis ikke Japanske MC'er var kommet på markedet i 60'erne her i Europa,
med modeller der havde høj ydelse og lav pris, ville flere europæiske
fabrikker sikkert have overlevet. Mange husker måske de nye modeller der
kom fra BSA og Triumph, lige inden de lukkede. De ville nok have fortsat
med nogle mere minimalistiske koncepter, hvor Triumph i dag fortsætter
en klassisk linie, og så en markedstilpasset serie, med japansk inspiration.
Der er ingen tvivl om at den japanske invasion har gjort europæiske
mærker billigere.

Designmæssigt tror jeg ikke den 'europæiske linie' ville være så
voldsomt meget anderledes end det vi ser. Mindre og mere diskret
farvevalg, enklere konstruktioner med færre HK, mindre 'overdesignet'
plastik. Scooteren tror jeg havde overlevet, og måske udviklet sig til
det vi ser i dag; men med større salgstal, måske.

.... bare et gæt.





--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Hekto (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 01-07-04 13:35

Ole Baun wrote:

>
> Godt at du selv kan se det, for de er jo også særdeles behagelige for
> de af os der:
> - af og til kører på motorvej mere end en ½ time af gangen.
> - kører mc når det regner.
> - kører mc når temperaturen er under 10 grader.
>
>

Ja, MC'er til daglig transport, burde jeg have holdt uden for - sorry!

>>/Hekto ... der ikke har behov for at identificere sig med Valentiono og
>>de andre, og som helst vil have at en motorcykel ligner det den er ...
>>en motorcykel!
>
>
> Hvilket, som du ser det, betyder at en mc med kåbe ikke ligner en
motorcykel
> ?
> Hvad ligner den så ?

En cabriolet, skåret igennem på langs!
>
>
> Jeg ved ikke hvor du er henne. Men jeg har en lumsk anelse om at du
> kategoriserer min mc, (som jeg iøvrigt er glad for), som "Ordinary-
> tupperware o.s.v.". Fred være med det.
> På den andet side så er det da helt fint for mig at ikke alle vælger
mc ud
> fra de samme kriterier som mig.
> Hvordan tror du i øvrigt det ville se ud hvis ikke japanerne havde
givet sig
> til at lave mc´er ?

Se det var et interessant spørgsmål!
Selvfølgelig kan man give svaret på det, sådan helt eksakt.

Hvad enten det er biler vi taler om, eller MC'er, så er der stadig står
forskel på design hvad angår europæiske og japanske mærker. Forskelle i
selve konceptet, motorvalg, og også i design.
Japanske motorcykler er m.h.t. til koncept og design, udelukkende rettet
imod det europæiske og amerikanske marked, og med masseproduktion for
øje. På hjemmemarkedet fører de sig frem med helt andre modeller, som vi
kun sjældent ser. Dette skyldes lovgivningen i Japan. Japanerne er også
forholdsvis alene om racet med HK/Kg, dog kun på eksportmarkederne.
Europæerne følger med deropad; men kaster sig ikke rigtigt i selen, for det.
De europæiske fabrikker, producerer ikke nær så høje styktal, som japanerne.

Man skal nok lægge mærke til hvordan kineserne er ved at sætte sig på
'knallert-markedet' op til 250cc! Tænk på hvad der ruller rundt af 100cc
MC'er, med høns og grise på bagagebæreren i østen!

Hvis ikke Japanske MC'er var kommet på markedet i 60'erne her i Europa,
med modeller der havde høj ydelse og lav pris, ville flere europæiske
fabrikker sikkert have overlevet. Mange husker måske de nye modeller der
kom fra BSA og Triumph, lige inden de lukkede. De ville nok have fortsat
med nogle mere minimalistiske koncepter, hvor Triumph i dag fortsætter
en klassisk linie, og så en markedstilpasset serie, med japansk inspiration.
Der er ingen tvivl om at den japanske invasion har gjort europæiske
mærker billigere.

Designmæssigt tror jeg ikke den 'europæiske linie' ville være så
voldsomt meget anderledes end det vi ser. Mindre og mere diskret
farvevalg, enklere konstruktioner med færre HK, mindre 'overdesignet'
plastik. Scooteren tror jeg havde overlevet, og måske udviklet sig til
det vi ser i dag; men med større salgstal, måske.

.... bare et gæt.


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste