/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ventiljustering
Fra : Scooteristen


Dato : 29-06-04 17:38

Hej alle, håber der sidder nogen med en ventil justering for dosmere de kan
låne mig......
Jeg har skruet toppen af, kørt motoren rundt og stillet ventilerne ved
toppunktet - men der er jo to toppunkter. Ved den ene passer justeringen
fint 0,08 mm på begge, mens der på det andet toppunkt er en afstand på ca. 3
mm. Hvad skal jeg gøre? Jeg har forsøgt at læse mig til det på diverse
hjemmesider, men der står jo bare at jeg skal finde toppunktet!!! På
tandhjulet på camshaften ses der ved den ene TDC et hul, ved den anden en
omvendt dråbeform?

Der er tale om en PGO T-rex 150, så det er én cylle.

Mvh

Scooteristen



 
 
Hekto (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-06-04 18:22

Scooteristen wrote:
> Hej alle, håber der sidder nogen med en ventil justering for dosmere de kan
> låne mig......
> Jeg har skruet toppen af, kørt motoren rundt og stillet ventilerne ved
> toppunktet - men der er jo to toppunkter. Ved den ene passer justeringen
> fint 0,08 mm på begge, mens der på det andet toppunkt er en afstand på ca. 3
> mm. Hvad skal jeg gøre? Jeg har forsøgt at læse mig til det på diverse
> hjemmesider, men der står jo bare at jeg skal finde toppunktet!!! På
> tandhjulet på camshaften ses der ved den ene TDC et hul, ved den anden en
> omvendt dråbeform?
>

Ved det rigtige toppunkt er der frigang både på indsugning og udstødning.


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Scooteristen (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Scooteristen


Dato : 29-06-04 21:07


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:40e1a571$0$203$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Ved det rigtige toppunkt er der frigang både på indsugning og udstødning.

TAk for hjælpen, fandt ud af det, men har desværre ikke kunne prøve motorren
endnu da de to første M6 bolte jeg skruede i knækkede inde i gevindet -
træls. Havde Momentnøglen på 10 Nm og følte det ikke selv som nogen
modstand. Nå men har fået dem ud igen. Nu skal jeg bare finde et sted at
købe nogle nye - er sådanne et par NKT fra det lokale byggemarked gode nok
eller skal man bruge specielle styrker osv?


mvh

Scooteristen.



Hekto (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-06-04 21:15

Scooteristen wrote:

> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> news:40e1a571$0$203$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>
>>Ved det rigtige toppunkt er der frigang både på indsugning og udstødning.
>
>
> TAk for hjælpen, fandt ud af det, men har desværre ikke kunne prøve motorren
> endnu da de to første M6 bolte jeg skruede i knækkede inde i gevindet -
> træls. Havde Momentnøglen på 10 Nm og følte det ikke selv som nogen
> modstand. Nå men har fået dem ud igen. Nu skal jeg bare finde et sted at
> købe nogle nye - er sådanne et par NKT fra det lokale byggemarked gode nok
> eller skal man bruge specielle styrker osv?
>
>
> mvh
>
> Scooteristen.
>
>

Ja, de er gode nok, til at holde den slags fast. Dog ville jeg selv
foretrække rustfri.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste