Per Jakobsen wrote:
> Mit problem er at en af kaburatorerne laekker bensin fra det venstre
> luftindtags hul (i ved de to huller paa stoerelse med en taendstik der
> sidder forneden der hvor man saetter luftfilteret paa).
Hvis jeg har forstået det rigtigt: Har du checket, at udluftningen fra
svømmerhuset er fri og ikke blokeret? - i den forventning at dine
karbunader har udluftning fra svømmerhusene ført til enten
luftfilterkassen eller det fri gennem et kulfilter.
> Dernaest behoever man at synkroniserer kaburatorerne naar jeg ikka har skilt
> de 4 kaburatorer ad, men kun taget flyde kammeret af den syge kaburator. Og
> hvordan synkrosinerer man egentligt disse.
Nej, ikke hvis alt er som før; svømmerhøjde, blandings-/luftskrue etc.
Men det foretages med et sæt manometre - gerne kviksølvs- - et koblet til
hver karburatorhals på den dertil indrettede stuts. Så stiller du højst
mulig tomgang for hver enkelt karburator og skruer indimellem ned til det
foreskrevne RPM med stilleskruen på gasspjældenes forlagsaksel/kvadrant,
prøver igen at drive den op karb for karb, indtil den ikke kommer højere.
Skru afslutningsvis RPM til det foreskrevne med stilleskruen - på nogle
cykler skal du derefter dreje blandings-/luftskruen et bestemt nøk ud-
eller indad - det fremgår af værkstedshåndbogen. Som også viser, hvor
manometrene monteres
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK