Batterilader
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-06-04 08:02

Jeg skal ud og købe en batterilader og har kigget på lidt forskellige. Den
skal kunne bruges til MC/Scooter batterier. Er der nogen der kan anbefale en
model?

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 29-06-04 14:08

"Michael Rasmussen" <micras19@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> skal kunne bruges til MC/Scooter batterier. Er der nogen der kan anbefale

Biltema har en til ca. 50 kr.

mvh
Bent Erik

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 29-06-04 08:33

Bent Erik Thomsen skrev i meddelelsen

*klip*

Kig lige på dit ur. Jeg svarer dig 5½ time før du skriver

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Har du set det nye SV forum ? http://forum.svrider.dk

Fra : Rene Hansen

Dato : 05-07-04 22:51

Hvis du vil vide lidt mere om teorien bag batteriladning prøv at kikke her
http://www.emtech.dk/Chargers.htm
Hent filen 40000.pdf den kan man godt blive klog af.
jeg bruger denne lader både til bil, båd og MC, man skal nemlig ikke lade
sig narre af den høje lade strøm, som laderen kan levere, fordi den har en
ordenlig regulering.

Mvh
Rene Hansen

Fra : Niels

Dato : 29-06-04 08:19

Jeg har selv en (
http://www.ca-mc.dk/Tilbehor/optimate/optimate.htm )optimate, den er jeg
glad for, den kan sidde på altid og kan lade alle typer batterier, der
følger også et xtra stik med der kan indbygges
Niels

Fra : Steen Egeberg

Dato : 29-06-04 08:58

> [...]
> skal kunne bruges til MC/Scooter batterier. Er der nogen der kan anbefale

Vær opmærksom på at laderen skal være elektronisk reguleret og beregnet til
lukkede batterier (Gel-typen) - altså ikke bare til åbne bly-batterier, jeg
bruger en lille 6/12 volt fra Louis til 10 Euro - produktnr. 3704, virker
fint.

--
Steen Egeberg
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623