Jeg havde termometer på afgangsrøret på en MZ 250 og en BMW 75/5 for en del
år siden.
Begge blev varmest efter nogen tid i tomgang - Bare lidt fart kølede
gevaldigt.
Den højeste temperatur jeg målte lå på godt 500°C - Både på BMW og MZ.
Ved kørsel lå temperaturen på ca 250°C det meste af tiden.
Termometeret sad ca. 10 cm fra udstødningsporten - Jeg flyttede en del rundt
med det for at finde det varmeste sted.
Passer iøvrigt godt med, at datidens siliconemaling ikke havde det godt over
ca. 350 - 400°C, og alting brændte af.....
Edvard Korsbæk
"Dennis" <dler00TIL@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:u3c4fim6s.fsf@control.auc.dk...
> Tjaa subject siger vist alt
>
> Jeg skal have malet udstødningen på min Kawa er-5 og vil gerne give
> den en gang rustbeskyttelse inden da. Ved louis.de har de en zink
> spray som dur op til +400 grader og som der kan males ovenpå. Men jeg
> har ingen anelse om, om udstødningen bliver varmere (jeg har aldrig
> prøvet med et termometer
)
>
> Er der nogle af jer der har en ide om det zink-spray kan holde til
> udstødningen ?
>
> --
> Dennis