Hvor kan man leje en mc-trailer i Østjylla~
Fra : Kaare Holst

Dato : 28-06-04 18:33

Har behov for at transportere en mc fra Tyskland til Horsens. Kan man leje
en specialbygget trailer?

Kaare

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 28-06-04 19:10

Det behøver du ikke.
Tag en helt almindelig trailer, Sæt MC på sidebenet og træk den ned med 2
til 4 strappebånd.
Hovedproblemet er at få den derop - Da er det en god ide at være to...

Edvard Korsbæk

Fra : Kaare Holst

Dato : 28-06-04 19:47

Tak for svar. Jeg har ganske vist hørt om, at man kan bruge en almindelig
trailer, men jeg har ikke prøvet det og ville føle mig mest tryg ved en
trailer, der er lavet til formålet. Men det ser ud som om, jeg kommer til at
bruge en almindelig.
Kan du sige mig, hvor man kan få fat i de strappebånd, du omtaler. Jeg har
søgt på ordet på nettet, men får kun en halv snes norske hits. De må hedde
noget andet på dansk.

Hilsen

Kaare

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 28-06-04 20:27

Ned i Bauhaus eller Harald Nyborg.
Hvad de kalder dem er jeg ikke helt klar over, men de er orange, og har en
mekanisme til at stramme dem op med (En rulle med modhager) - Deraf navnet.
Ikke ret dyrt - Regm med ca. 50 kr./stk.

Edvard.

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 28-06-04 20:38

Kaare Holst skrev i meddelelsen
> [...]
> Kan du sige mig, hvor man kan få fat i de strappebånd, du omtaler.
> Jeg har søgt på ordet på nettet, men får kun en halv snes norske

Prøv at søge på noget i retning af bagagerem m/ skralde, det er hvad
http://www.harald-nyborg.dk/ kalder dem. *GYYS* tænk at det skulle komme ud
af min mund (ansat hos Råd og Dåd).

Prøv at søge på produkt nr 6966, så kommer der en masse alternativer
nedenunder også.

PS. Ethvert velassorteret byggemarked burde også ligge inde med dem

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Har du set det nye SV forum ? http://forum.svrider.dk

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 28-06-04 20:59

Kenn H. Jensen skrev i meddelelsen
> Kaare Holst skrev i meddelelsen

Prøv at kigge tilbage i tråden "Transport af MC på trailer" fra d. 25/6 kl
20.02 af Lazy. Der er et par gode forslag, f.eks.
news:40dfd45b$1@news.carlbro.dk hvor Torben Scheel netop fraråder at have
den stående på støtteben.

Alternativt kan du jo selv købe en MC trailer hos
http://www2.polo-expressversand.com/shop/templates/group.asp?GroupGuid=13279
og så leje den ud bagefter. Der må da være et marked for den slags, jeg
syntes der er mange forespørgsler på netop dette

Fra : Soren LH

Dato : 28-06-04 22:57

> [...]
> til 4 strappebånd.
> Hovedproblemet er at få den derop - Da er det en god ide at være to...

Det er noget knot at sætte den på benet, hvis det bøjer, eller svipper op
ved et hul i vejen er der tårer... jeg har set det ske. Det er bedre at køre
forhjulet ind i hjørnet af traileren, spænde styret ned mod hjørnerne af
traileren, og evt. fiksere yderligere efter forgodtbefindende... jeg
befinder mig godt på længere ture hvis hjulet er spændt ind i hjørnet, og
bagenden spændt fast tilligemed...

mvh Søren

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-06-04 16:13

"Soren LH" <lindholt@NOJUNKperson.dk> skrev i en meddelelse

> Det er noget knot at sætte den på benet, hvis det bøjer, eller svipper op
> ved et hul i vejen er der tårer... jeg har set det ske.

Ja, og jeg har prøvet det.
Sidebenet klappede op, og jeg tabte cyklen ud af traileren. Men rebet holdt,
så cyklen blev slæbt ca. 50m indtil jeg fik stoppet bilen.
Den metode kan ikke anbefales.

Rittig

Fra : Gert Schlæger

Dato : 29-06-04 07:36

Edvard Korsbæk wrote:

> Det behøver du ikke.
> Tag en helt almindelig trailer, Sæt MC på sidebenet og træk den ned med 2
> til 4 strappebånd.

Det er på samme måde MC'en bliver fastspændt på DB's "autozug", som
derefter drøner ned gennem Europa med over 100 km/t. Den rokker sig ikke
en milimeter, hvis der er stropper fra begge forgaffelben og et
tilsvarende punkt i begge sider bagpå, og skråt nedad !!

Mch Schlæger

Fra : Freddy Lang

Dato : 28-06-04 21:03

"Kaare Holst" <kaare.holst@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Har behov for at transportere en mc fra Tyskland til Horsens. Kan man leje
> en specialbygget trailer?

Der er en gut i Randers, som udlejer en MC-trailer. Jeg har set hans site
for kun en uge siden, men kan ikke lige huske linket. Jeg vender tilbage,
hvis jeg finder det.

--

Freddy

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 28-06-04 22:52

Freddy Lang wrote:

> Der er en gut i Randers, som udlejer en MC-trailer. Jeg har set hans site
> for kun en uge siden, men kan ikke lige huske linket. Jeg vender tilbage,
> hvis jeg finder det.

Ham kan jeg også godt huske. Kan bare ikke lige finde hans hjemmeside. Hvis det
er den samme vi tænker på. Han bor vist ude i Kongstrup/Lauerbjerg/Langå. Han
hedder vist Heine Munk og kører BMW. Hvis det kan hjælpe.

Ib Jakobsen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 28-06-04 23:30

Ib Jakobsen wrote:

> Ham kan jeg også godt huske. Kan bare ikke lige finde hans hjemmeside. Hvis det
> er den samme vi tænker på. Han bor vist ude i Kongstrup/Lauerbjerg/Langå. Han
> hedder vist Heine Munk og kører BMW. Hvis det kan hjælpe.

Det er også en møgsvær adresse at huske, men her er den da

http://www.mc-trailer.dk/

Har selv haft lejet den, rimelig pris, og der er masser af stropper med
til at spænde fast m.m.

Tip: Tag noget Duct-tape med til når du skal spænde MC'en fast, så kan
du nemlig spænde hen over kåbedele uden at ridse, og tapen er nem at
fjerne igen..

Se hvad jeg mener her(kig ved styret)...
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?f=SIMG0384.JPG&m=full

Thore
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 28-06-04 23:56

SmaRTrxxv skrev i meddelelsen

> Det er også en møgsvær adresse at huske, men her er den da
>
> http://www.mc-trailer.dk/

Og så er det tilmed sent på aftenen. Prøv lige at tjekke det link igen, det
virker ihvertfald ikke her. Jeg prøvede at undlade bindestregen, men så er
det Van Vossen trailerne man kommer videre til, og dem kan man vist ikke
leje.

> Har selv haft lejet den, rimelig pris, og der er masser af stropper
> med til at spænde fast m.m.

Så vidt jeg kan se er det en Stema trailer du har lejet. Det er dem de
sælger hos Polo.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 29-06-04 01:06

Kenn H. Jensen wrote:

> [...]
> det Van Vossen trailerne man kommer videre til, og dem kan man vist ikke

Jo, det virker, men bare ikke hver gang! Prøv at opdatere et par gange..

Thore

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 29-06-04 01:48

"SmaRTrxxv" skrev i en meddelelse

> Jo, det virker, men bare ikke hver gang! Prøv at opdatere et par gange..

Jeg kan ikke få siden frem, jeg prøver igen i morgen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-06-04 22:30

SmaRTrxxv wrote:

> Det er også en møgsvær adresse at huske, men her er den da
>
> http://www.mc-trailer.dk/

Ja, den er ikke nem at huske.
Men grunden til jeg lige kunne huske ham er at jeg selv bor 300 km væk, og
tilfældigvis har en kammerat der bor i samme flække. Han kører
biltransport/flytninger mellem Danmark og Spanien. Så plejer vi at smide BMW'en med
på lastbilen og suse derned. Vi binder den godt nok lidt anderledes en foreslået. Men
det er religion.

Ib Jakobsen

Fra : Jan M

Dato : 29-06-04 08:17

"Kaare Holst" <kaare.holst@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Har behov for at transportere en mc fra Tyskland til Horsens. Kan man leje
> en specialbygget trailer?
>
> Kaare

Ja, her:
http://www.aarhustrailercenter.dk/ på Grønnegade i Århus (Samme adresse som
ML-Flyt).

/Jan

Fra : Rene Mikkelsen

Dato : 29-06-04 10:00

Shell på Mariagervej i Randers,udlejer også Mc-trailer til fornuftige
priser.
mvh
Rene
http://www.dfmc.dk/?id=601