ståltråd/kædeled
Fra : Niels

Dato : 28-06-04 07:43

Hej
det med ståltråden omkring samleledet på en alm. kæde forstod jeg ikke,
nogen der kan uddybe det lidt nærmere

hilsen
Niels

Fra : Hekto

Dato : 28-06-04 09:00

Niels wrote:
> Hej
> det med ståltråden omkring samleledet på en alm. kæde forstod jeg ikke,
> nogen der kan uddybe det lidt nærmere

Leddene ligger li'som skiftevis udvendigt og indvendigt, uden på
hianden, set ovenfra.
Klipseleddet er et 'udvendigt' led, og der er derfor på bagsiden lige så
meget luft ind til tandhjulet, som det halve af bredde-forskellen
imellem et udvendigt og indvendigt led.

Man vikler så et par omgange låsetråd rundt om samleleddet, igennem
dette hul og ud på ydersiden af leddet og tilbage igen, for til sidst at
afslutte med at sno det stramt til, klippe det til og bøje snonigen væk
fra drivretningen.

Nu ligger der en lille 'besnøring' der forhindrer at låsefjederen kan
'sprede benene' og derved smutte af. Den generer ikke kæden, da den kun
er 1½-2mm bred.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Niels

Dato : 28-06-04 09:49

Tak for hurtigt svar
hilsen
Niels

Fra : Pwh

Dato : 28-06-04 12:46

Niels wrote:
> Tak for hurtigt svar
> hilsen
> Niels

Hekto bliver også kaldt gruppens lyn, altid hurtig med
svarene og nogle af dem er ovenikøbet rigtige

/Jens

Fra : Hekto

Dato : 28-06-04 13:29

Pwh wrote:

> Hekto bliver også kaldt gruppens lyn, altid hurtig med
> svarene og nogle af dem er ovenikøbet rigtige
>
> /Jens

Flab! .... bare fordi man er klogere!!!!

Fra : Pwh

Dato : 28-06-04 14:29

Hekto wrote:

> Flab! .... bare fordi man er klogere!!!!

Og der havde vi et eksempel på et forkert udsagn

/Jens

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 28-06-04 20:11

> [...]

> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese

Hej Hekto

tror du skal lade det ligge

Jens

Fra : Hekto

Dato : 28-06-04 21:36

Jens B. Rasmussen wrote:

> Hej Hekto
>
> tror du skal lade det ligge

Hvorfor???? ... er han psykisk svag, og kan ikke klare lidt mobning?

/Hekto .... der udemærket kender PWH ... og omvendt!!!!!

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 28-06-04 21:59

> [...]
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese

han virker bare flyvende og ganske frisk - såmænd

god fornøjelse til jer begge

jens

Fra : Pwh

Dato : 28-06-04 22:35

Hekto wrote:

> Hvorfor???? ... er han psykisk svag, og kan ikke klare lidt mobning?

Jeg kan tage det kan jeg )
Hekto bliver bare skuffet hvis jeg ikke driller ham lidt ind imellem

/Jens

Fra : Hekto

Dato : 28-06-04 23:02

Pwh wrote:

> Jeg kan tage det kan jeg )
> Hekto bliver bare skuffet hvis jeg ikke driller ham lidt ind imellem

.... that's what friends are fore!!!