|
| MC uden afgift? Fra : Thomas Egede |
Dato : 27-06-04 19:00 |
|
Hvad er idéen i at købe en motorcykel der ikke er betalt afgift af? Jeg har
siddet og kigget efter motorcykler, og har derfor set nogle stykker hvor der
ikke er betalt afgift. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det smarte er
i det...
| |
André T. (27-06-2004)
| Kommentar Fra : André T. |
Dato : 27-06-04 19:16 |
|
>Hvad er idéen i at købe en motorcykel der ikke er betalt afgift af? Jeg har
>siddet og kigget efter motorcykler, og har derfor set nogle stykker hvor der
>ikke er betalt afgift. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det smarte er
>i det...
den ikke falder ret meget i værdi...
den kan køres på prøveplade, hvis man har sit eget firma..
lettere for nogen at få den drømmecykel, som man aldrig for råd til...
det også lettere at spare op til afgiften, hvis cyklen står i stuen,
og kigger på en hver dag Det var i hvert fald grunden til jeg fik
betalt afgiften på min R6 i sin tid...
-(¯`·.¸ (¯`·.¸ (¯`·....André T....·´¯) ¸.·´¯) ¸.·´¯)-
-(¯`·.¸. http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 .¸.·´¯)-
...IF YOU AIN'T PUSHIN' IT, YOU MIGHT AS WELL BE PULLIN' IT..
....... http://www.youthofbritain.com/chillout/ .........
| |
Pwh (27-06-2004)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 27-06-04 19:13 |
|
Thomas Egede wrote:
> Hvad er idéen i at købe en motorcykel der ikke er betalt afgift af?
> Jeg har siddet og kigget efter motorcykler, og har derfor set nogle
> stykker hvor der ikke er betalt afgift. Jeg kunne godt tænke mig at
> vide hvad det smarte er i det...
Det "smarte" som Armand tit har påpeget, ligger nogle gange i at folk
køber en Tysker hjem, bygger de gode stumper over på deres egen
og sælger "liget" til et godtroende menneske.
/Jens
| |
Armand (29-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-06-04 18:53 |
|
Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en
news:40df0e41$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Thomas Egede wrote:
> > Hvad er idéen i at købe en motorcykel der ikke er betalt afgift af?
> > Jeg har siddet og kigget efter motorcykler, og har derfor set nogle
> > stykker hvor der ikke er betalt afgift. Jeg kunne godt tænke mig at
> > vide hvad det smarte er i det...
>
> Det "smarte" som Armand tit har påpeget, ligger nogle gange i at folk
> køber en Tysker hjem, bygger de gode stumper over på deres egen
> og sælger "liget" til et godtroende menneske.
Jup!
Medmindre at det drejer sig om top-dyre modeller á Ducati o.lign. som ejerne
har lavet discount-showoff på med prøveplade, er jeg (qua ovennævnte trick)
meget skeptisk over private der vil sælge en afgiftsfri model :-|
Derudover er der en del "små-importører" af brugte motorcykler; men fidusen
ved at importere en (typisk) tysk motorcykel, er at man med held kan spare
omkring 10.000,- -Men hvorfor så købe en allerede importeret model og lade
en anden score størstedelen af dét beløb??
--
Armand.
| |
Richard (27-06-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 27-06-04 20:14 |
|
Thomas Egede wrote:
> Hvad er idéen i at købe en motorcykel der ikke er betalt afgift af? Jeg har
> siddet og kigget efter motorcykler, og har derfor set nogle stykker hvor der
> ikke er betalt afgift. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det smarte er
> i det...
Hvis mc'en er købt ny herhjemme uden afgift inden 1. april i år, og den
ikke har kørt demo- eller banekørsel i en - dokumenterbar - stor
udstrækning, er "det smarte" enten at få den solgt eller indregistreret
inden 1. juli 2005. Derefter bliver det stort set umuligt pga de nye
Euro2-emissionskrav, der træder i kraft for nyindregistrerede cykler på
torsdag den 1.juli 2005.
(Men som nævnt i Touring Nyt gives der dispensation til næste sommer for
cykler købt nye herhjemme før 1. april 2004. Det skyldes den korte tid,
der er gået fra bestemmelsen blev varslet, til den skal træde i kraft).
Brugtimporterede cykler, der har været indregistreret i et EU-land eller
er omfattet af en enkelt- eller typegodkendelse, bliver ikke berørt.
Det var nok ikke det, du spurgte til, men sikkert godt at vide, hvis du
falder over et "godt tilbud" på en cykel uden afgift, der hverken har
været registreret her eller i udlandet før
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
Edvard Korsbæk (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Edvard Korsbæk |
Dato : 28-06-04 06:23 |
|
Motorcykelmarkedet i danmark er ganske begrænset, og der er kun få maskiner
til salg af en given model og årgang på et givent tidspunkt.
Ikke så i det store udland.
Derfor er det sommetider muligt at finde gode tilbud syd for grænsen på
brugte motorcykler.
I danmark bliver der betalt afgift efter en 'Standard' markedspris.
Hvis du har fundet et godt tilbud i tyskland, sådan at summen af indkøb,
transport + afgift til told&skat er mindre end salgsprisen i danmark er der
en mulighed for en fortjeneste.
Den har sommetider været ganske stor - Især da mange af de importerede
cykler selv om det er blevet ganske professionelt går uden om told&skat hvad
angår MOMS, skat af fortjenesten mm.
Efterhånden som dette marked er kommet i mere og mere faste rammer er
mulighederne for at få cyklen rigtigt billigt ved at forsvinde, men en stor
del af de brugte cykler du ser til salg er 'importcykler'.
Set fra din side af er det ikke specielt smart at tage risikoen for hvad
told&skat vurderer cyklen til. Den risiko bør importøren tage, eller også
bør prisen være lav....
Edvard Korsbæk
"Thomas Egede" <egede@transport.dk> skrev i en meddelelse
news:cbn1ul$2u92$1@news.cybercity.dk...
> Hvad er idéen i at købe en motorcykel der ikke er betalt afgift af? Jeg
har
> siddet og kigget efter motorcykler, og har derfor set nogle stykker hvor
der
> ikke er betalt afgift. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det smarte
er
> i det...
>
>
| |
Thomas Egede (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Egede |
Dato : 28-06-04 10:00 |
|
Er 55.000,- for en R1 fra 1999 et godt tilbud?
"Thomas Egede" <egede@transport.dk> skrev i en meddelelse
news:cbn1ul$2u92$1@news.cybercity.dk...
> Hvad er idéen i at købe en motorcykel der ikke er betalt afgift af? Jeg
har
> siddet og kigget efter motorcykler, og har derfor set nogle stykker hvor
der
> ikke er betalt afgift. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det smarte
er
> i det...
>
>
| |
MKS - 74 (28-06-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 28-06-04 10:08 |
|
On Mon, 28 Jun 2004 10:59:34 +0200, "Thomas Egede"
<egede@transport.dk> wrote:
>Er 55.000,- for en R1 fra 1999 et godt tilbud?
Umiddelbart (uden nærmere info) ikke specielt godt næh....en
tilsvarende tysker koster vel ca. 40-45.000.
--
-Michael
No. 74 riding shotgun...
| |
André T. (28-06-2004)
| Kommentar Fra : André T. |
Dato : 28-06-04 23:01 |
|
>Er 55.000,- for en R1 fra 1999 et godt tilbud?
Det kommer helt an på standen, og hvor mange km den har kørt..
Har den kørt 5000km, og har komplet akrapovic osv..... Så er det et OK
tilbud.
-(¯`·.¸ (¯`·.¸ (¯`·....André T....·´¯) ¸.·´¯) ¸.·´¯)-
-(¯`·.¸. http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 .¸.·´¯)-
...IF YOU AIN'T PUSHIN' IT, YOU MIGHT AS WELL BE PULLIN' IT..
....... http://www.youthofbritain.com/chillout/ .........
| |
Richard (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 28-06-04 15:27 |
|
Thomas Egede wrote:
> Er 55.000,- for en R1 fra 1999 et godt tilbud?
Thomas, hvis du vil noget med at købe afgiftfrie cykler for siden at
betale afgift og indregistrere dem, kan du lige så godt vænne dig til at
undersøge handelspriserne og regne tilbage til afgiften. Din oversigt
vedr. handelspriserne får du brug for, når du skal argumentere for, at
den afgift, du i den sidste ende bliver præsenteret for af Told og Skat,
er for høj
Brug de værktøjer der findes på toldskat.dk, folmersmc.dk etc - som
nævnt ganske ofte i tidligere indlæg herinde
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
MKS - 74 (28-06-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 28-06-04 16:13 |
|
On Mon, 28 Jun 2004 16:27:20 +0200, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:
>Thomas, hvis du vil noget med at købe afgiftfrie cykler for siden at
>betale afgift og indregistrere dem, kan du lige så godt vænne dig til at
>undersøge handelspriserne og regne tilbage til afgiften.
He-he-heh....Det svar jeg var liiiige ved at fyre af og som jeg har
oplyst de første 10-15 stykker om den sidste mdr's tid - Første trin
er at sætte sig ind i markedet og systemet, uden en sådan viden er det
halsløs gerning og famlen i blinde at beskæftige sig med afgiftsfrie
cykler, med ligger "gevinsten" lige for hvis man yderligere besidder
en vis risikovillighed....
--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Richard (28-06-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 28-06-04 16:18 |
|
MKS - 74 wrote:
>>Thomas, hvis du vil noget med at købe afgiftfrie cykler for siden at
>>betale afgift og indregistrere dem, kan du lige så godt vænne dig til at
>>undersøge handelspriserne og regne tilbage til afgiften.
>
> He-he-heh....Det svar jeg var liiiige ved at fyre af og som jeg har
> oplyst de første 10-15 stykker om den sidste mdr's tid -
Sad blot og ventede på det
- men i mangel af en OSS / FAQ herinde er vi jo nød til at gentage det
iblandt
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
|
|