Honda XBR 500 Erfaringer ?? (var: Yamaha S~
Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 27-06-04 00:22

Jeg kunne godt finde på at købe en en (stor) enstamper nede i tyskland for
at have et lille vinterprojekt .

Da projektet helst skal holdes under 20.000 Kr ialt, overvejede jeg først
en
Yamaha SR 500 fra midt firserne

Imidlertid har Richard Pade, Sorgenfri, DK fået mig (næsten) omvendt til at
søge
efter en Honda XBR 500 i stedet.

Der kører vist ikke mange af dem herhjemme.
I Tyskland handles de til ca. den halve pris af en GB 500 Clubmann ?!? eller
rettere Clubmann er dobbelt så dyr.
Hvad er erfaringerne med XBR 500 ?

Er den sjov ? (det tror jeg selv den er)
Kan motoren holde ? Hvormange km før renovering nærmer sig ?
Er den dyr at renovere ?

Og så lige alt det jeg har glemt at spørge om ...

mvh
Bent Erik

Fra : Richard

Dato : 27-06-04 19:59

Bent Erik Thomsen wrote:

> Jeg kunne godt finde på at købe en en (stor) enstamper nede i tyskland for
> at have et lille vinterprojekt .

Ja ja, det husker vi

> Imidlertid har Richard Pade, Sorgenfri, DK fået mig (næsten) omvendt til at
> søge efter en Honda XBR 500 i stedet.
>
> Der kører vist ikke mange af dem herhjemme.

Formentlig 10-12-15 stk. - slag på tasken, selv om Modep kun viser en
håndfuld vurderinger

> Hvad er erfaringerne med XBR 500 ?
> Er den sjov ? (det tror jeg selv den er)

Selvfølgelig - og lyden - men det skal du ikke høre fra mig
Hvis du ikke får andre svar herinde, så har jeg navn og telefonnumre til
et par danske XBR-ejere, som sikkert gerne vil fortælle dig mere.

Sæt blot . i stedet for >punktum< i min mail-adresse, når du skriver
direkte

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken