Fedt ved udskiftning af bremseklodser
Fra : Henrik Larsson

Dato : 26-06-04 17:33

I min Haynes står der at man skal smøre den synlige del af stemplet med
Shin-Etsu G-40M eller lignende i forbindelse med udskiftning af
bremseklodser.

Så er spørgsmålet, hvad er lignende i dette tilfælde. Vil normalt
Molybdændisulfidfedt (op til +150C) gå an eller skal der bruges specielt
bremsecylinder fedt?

Mvh Henrik

Fra : Steen Egeberg

Dato : 26-06-04 18:06

> Så er spørgsmålet, hvad er lignende i dette tilfælde. Vil normalt
> Molybdændisulfidfedt (op til +150C) gå an eller skal der bruges specielt
> bremsecylinder fedt?
>
> Mvh Henrik

I min gamle service manual stod at man skulle anvende en Lithium-baseret
fedt beregnet til temperaturer på 200 C.

Yamaha foreskriver ikke brug af fedt på bremsestemplerne ?

--
Steen Egeberg
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : AW på TRX

Dato : 27-06-04 12:54

> Så er spørgsmålet, hvad er lignende i dette tilfælde. Vil normalt
> Molybdændisulfidfedt (op til +150C) gå an eller skal der bruges specielt
> bremsecylinder fedt?

Du skal bruge en silikone fedt.

Allan
TRX 850

Fra : Henrik Larsson

Dato : 27-06-04 14:08

> Du skal bruge en silikone fedt.

Hvilken slags, hvor varmebestandig skal den være og hvor kan jeg købe den?

Mvh Henrik

Fra : Hekto

Dato : 27-06-04 14:17

Henrik Larsson wrote:

> Hvilken slags, hvor varmebestandig skal den være og hvor kan jeg købe den?
>
> Mvh Henrik

I byggemarkeder. Det fås i VVS-afdelingen.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : AW på TRX

Dato : 27-06-04 16:59

> I byggemarkeder. Det fås i VVS-afdelingen.

<http://thansen.dk/products.asp?c=270674285&n=1214914949#xy>

Siliconefedt Syrefri 75 ml
Varenr.: 990000003080
Kr. 99,00

Allan

Fra : AW på TRX

Dato : 27-06-04 17:09

> <http://thansen.dk/products.asp?c=270674285&n=1214914949#xy>
>
> Siliconefedt Syrefri 75 ml
> Varenr.: 990000003080
> Kr. 99,00

Plejer iøvrigt selv at blæse stemplerne ud når jeg skifter klodser. Vasker
stemplerne i sprit, smører hele stemplet ind i silikonefedt og skubber dem
på plads igen. Så får man jo også skiftet væsken i samme omgang.

Allan

Fra : Armand

Dato : 27-06-04 12:25

Henrik Larsson <usenet@1.spambox.dk> skrev i en
> [...]
>
> Så er spørgsmålet, hvad er lignende i dette tilfælde. Vil normalt
> Molybdændisulfidfedt (op til +150C) gå an eller skal der bruges specielt

Bremse-fedt er beregnet på indvendig smøring (á hvor der også er
bremsevædske), og hvis man ikke har en tupe kobberfedt på hylden, er
molyb...... (molykote) et udemærket valg.
Meen prøv lige at orienter dig om havd så'en en lille tube kobber fedt/pasta
koster!

--
Armand.

Fra : Henrik Larsson

Dato : 27-06-04 13:44

> [...]
> molyb...... (molykote) et udemærket valg.
> Meen prøv lige at orienter dig om havd så'en en lille tube kobber

Jeg har kobberfedt, men der står netop at man ikke må bruge kobberfedt på
cylinder stemplet.

Jeg troede måske det var fordi kobberfedt ville være lidt for hårdt for
stempel pakningerne. Men hvad ved jeg, det er jo derfor jeg spørger

Mvh Henrik

Fra : Armand

Dato : 27-06-04 13:56

> Jeg har kobberfedt, men der står netop at man ikke må bruge kobberfedt på
> cylinder stemplet.

Jeg læser for meget indenad
Jeg hængte mig i at det drejede sig om udskiftning af klodser; men nu
(gen)læser jeg at det ér stemplets overflade der tales om
Jeg trækker min udtalelse tilbage, ligesom mit indlæg slettes for
eftertidens læsere !!

--
Armand.