/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Fedt ved udskiftning af bremseklodser
Fra : Henrik Larsson


Dato : 26-06-04 17:33

I min Haynes står der at man skal smøre den synlige del af stemplet med
Shin-Etsu G-40M eller lignende i forbindelse med udskiftning af
bremseklodser.

Så er spørgsmålet, hvad er lignende i dette tilfælde. Vil normalt
Molybdændisulfidfedt (op til +150C) gå an eller skal der bruges specielt
bremsecylinder fedt?

Mvh Henrik



 
 
Steen Egeberg (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Steen Egeberg


Dato : 26-06-04 18:06


> Så er spørgsmålet, hvad er lignende i dette tilfælde. Vil normalt
> Molybdændisulfidfedt (op til +150C) gå an eller skal der bruges specielt
> bremsecylinder fedt?
>
> Mvh Henrik
>
>

I min gamle service manual stod at man skulle anvende en Lithium-baseret
fedt beregnet til temperaturer på 200 C.

Yamaha foreskriver ikke brug af fedt på bremsestemplerne ?

--
Steen Egeberg
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



AW på TRX (27-06-2004)
Kommentar
Fra : AW på TRX


Dato : 27-06-04 12:54

> Så er spørgsmålet, hvad er lignende i dette tilfælde. Vil normalt
> Molybdændisulfidfedt (op til +150C) gå an eller skal der bruges specielt
> bremsecylinder fedt?

Du skal bruge en silikone fedt.

Allan
TRX 850



Henrik Larsson (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Larsson


Dato : 27-06-04 14:08

> Du skal bruge en silikone fedt.

Hvilken slags, hvor varmebestandig skal den være og hvor kan jeg købe den?

Mvh Henrik



Hekto (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 27-06-04 14:17

Henrik Larsson wrote:

>>Du skal bruge en silikone fedt.
>
>
> Hvilken slags, hvor varmebestandig skal den være og hvor kan jeg købe den?
>
> Mvh Henrik
>
>
I byggemarkeder. Det fås i VVS-afdelingen.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

AW på TRX (27-06-2004)
Kommentar
Fra : AW på TRX


Dato : 27-06-04 16:59

> I byggemarkeder. Det fås i VVS-afdelingen.


<http://thansen.dk/products.asp?c=270674285&n=1214914949#xy>

Siliconefedt Syrefri 75 ml
Varenr.: 990000003080
Kr. 99,00


Allan



AW på TRX (27-06-2004)
Kommentar
Fra : AW på TRX


Dato : 27-06-04 17:09

> <http://thansen.dk/products.asp?c=270674285&n=1214914949#xy>
>
> Siliconefedt Syrefri 75 ml
> Varenr.: 990000003080
> Kr. 99,00


Plejer iøvrigt selv at blæse stemplerne ud når jeg skifter klodser. Vasker
stemplerne i sprit, smører hele stemplet ind i silikonefedt og skubber dem
på plads igen. Så får man jo også skiftet væsken i samme omgang.

Allan



Armand (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-06-04 12:25


Henrik Larsson <usenet@1.spambox.dk> skrev i en
news:40dda528$0$23880$14726298@news.sunsite.dk...
> I min Haynes står der at man skal smøre den synlige del af stemplet med
> Shin-Etsu G-40M eller lignende i forbindelse med udskiftning af
> bremseklodser.
>
> Så er spørgsmålet, hvad er lignende i dette tilfælde. Vil normalt
> Molybdændisulfidfedt (op til +150C) gå an eller skal der bruges specielt
> bremsecylinder fedt?

Bremse-fedt er beregnet på indvendig smøring (á hvor der også er
bremsevædske), og hvis man ikke har en tupe kobberfedt på hylden, er
molyb...... (molykote) et udemærket valg.
Meen prøv lige at orienter dig om havd så'en en lille tube kobber fedt/pasta
koster!

--
Armand.



Henrik Larsson (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Larsson


Dato : 27-06-04 13:44

> Bremse-fedt er beregnet på indvendig smøring (á hvor der også er
> bremsevædske), og hvis man ikke har en tupe kobberfedt på hylden, er
> molyb...... (molykote) et udemærket valg.
> Meen prøv lige at orienter dig om havd så'en en lille tube kobber
fedt/pasta
> koster!

Jeg har kobberfedt, men der står netop at man ikke må bruge kobberfedt på
cylinder stemplet.

Jeg troede måske det var fordi kobberfedt ville være lidt for hårdt for
stempel pakningerne. Men hvad ved jeg, det er jo derfor jeg spørger

Mvh Henrik



Armand (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-06-04 13:56


Henrik Larsson <usenet@1.spambox.dk> skrev i en
news:40dec118$0$23877$14726298@news.sunsite.dk...
> > Bremse-fedt er beregnet på indvendig smøring (á hvor der også er
> > bremsevædske), og hvis man ikke har en tupe kobberfedt på hylden, er
> > molyb...... (molykote) et udemærket valg.
> > Meen prøv lige at orienter dig om havd så'en en lille tube kobber
> > fedt/pasta koster!
>
> Jeg har kobberfedt, men der står netop at man ikke må bruge kobberfedt på
> cylinder stemplet.

Jeg læser for meget indenad
Jeg hængte mig i at det drejede sig om udskiftning af klodser; men nu
(gen)læser jeg at det ér stemplets overflade der tales om
Jeg trækker min udtalelse tilbage, ligesom mit indlæg slettes for
eftertidens læsere !!

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste