mb2a/50 impeller?
Fra : bm

Dato : 24-06-04 17:09

Jeg har søgt og søgt .
jeg har en gammel volvo penta motor som trænger til en ny impeller.
men hvor skaffes en sådan, jeg har fra den lokale motormand fået at
vide at han kan skaffe en til 800 kr, det virker noget overvældende,
når prisen på andre impeller i den størrelse ligger på 200-400 kr
Er der nogen der har haft samme problem, og løst det.
Så ville jeg blive glad
mvh.
Bjørn

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-06-04 19:05

På ejendommeligvis fremsatte bm følgende påstand:

> Jeg har søgt og søgt .

- ikke det rigtige sted

> [...]
> vide at han kan skaffe en til 800 kr, det virker noget overvældende,
> når prisen på andre impeller i den størrelse ligger på 200-400 kr

Kig her: http://www.kkemotorer.dk/volvo.htm#5

Kig også hos andre motorfirmaer, de sender sikkert gerne. Men det, du
skal være opmærsom på, er, om det er en original Volvo pumpe. Den kan
jo sagtens være blevet skiftet ud.

Hvad står der på pumpen?

Claus

Fra : Preben Jensen

Dato : 24-06-04 22:06

Hej

Desværre tror jeg ikke der er meget at gøre med prisen for reservedele fra
Volvo Penta; jeg har haft den samme motor, og da der i begyndelsen af
90'erne var gået 10 år siden de ophørte med at sælge motoren, forhøjede de
(Johs. Thornam) prisen på reservedele med ca. 10 gange (derfor har jeg nu
skiftet til anden motor - Volvoen blev for dyr i vedligeholdelse).
Jeg har imidlertid en brugt impeller (som ikke er helt udslidt) liggende -
hvis du sender en frankeret returkonvolut, kan du få den.

mvh

Preben Jensen
Torvevangen 36
4550 Asnæs

Fra : Jan Ove Varøystrand

Dato : 25-06-04 07:20

Hei Bjørn,

jeg har vart i samme situasjon som deg og det er ikke lett att finne
ompeller til motorn. Jeg har en orginal liggende som du kan få gratis av meg
siden jeg ikke har bruk for den lengre.
Videre kan jeg si at det finnes impellere som passer men da trenger du ta
med deg "orginal impellern" til en båt butikk som har ett godt utvalg og be
dem lete etter en liknende. Jeg trur det var jabasco jeg satte in sist. Jeg
skall lete litt inne i boden for jeg trur jeg kjøpte to av dem på samme gang
og, og da kan jeg sende deg den og.

Send din adresse til meg på mail til meg så ska jeg i varge fall legge
orginal impellern i posten til deg i morra. Jeg drar på to ukers seil ferie
på Søndag så vi må nesten gjøre det sånn, hvis du ikke vil vente to uker.

Videre kan jeg fortelle att MB2/50S er en Honda b75. Jeg har merket att det
er svårt att få reserve deler fra volvo penta og det som finnes tar di seg
svært godt betalt for, men alle deler på motorn uten drevet er som sagt
orginal Honda.

MVH

Jan Ove
"bm" <bm@ready.dk> skrev i melding

Fra : bm

Dato : 25-06-04 18:54

Mange tak for svarene
Det er helt utroligt hvad der kan lade sig.
mvh.

Bjørn M