"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:cbfm0i$2fvb$2@news.cybercity.dk...
>
> b.lind <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en
> news:40daea06$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hvad pokker er der galt...
> > Roder p.t med en Yamaha xj600 årg 91. Den er meget langsom til at tage
> > gassen, vrider jeg håndtaget i bund tager det ca. 2 sek. før den
begynder
> at
> > tage omdrejninger. Generelt mangler den også kræfter, virker som om den
> > mangler mindst 20-30 hk.
> > - Den har let ved at starte og går for så vidt også rimeligt i tomgang.
> > - Modviljen til at tage gassen ændre sig heller ikke selv om jeg giver
den
> > choker...
> >
> > Jeg mangler at kontrollere om taktningen er i orden, men mangler en
> > værkstedsbog.
>
> Jeg er totalt tom for bud på problemets løsen, så jeg vil kun nævne
> hvorledes at knasternes taktning kontrolleres:
> Taktningen er nærmest universelt markeret på alle in-line 4's:
> Når topmærket for cyl. 1-4 i tændingen matcher, vil/skal der på hver af
> knastakslernes tandhjul være en radial (=pegende væk fra centrum) streg,
som
> skal flugte med pakfladen. Alt efter om det tilfældigvis er cyl.1 eller
> cyl.4 der er i kompression ved forekommende indstilling, vil disse streger
> (skulle) pege mod hinanden eller væk fra hinanden (sidstnævnte er lettest
at
> vurdere flugtningen med pakfladen, så drej evt. krumtappen én omgang, så
de
> ligger således!); men ikke samme retning!
>
> Lige et simpelt bud alligevel:
> Er du sikker på at den ikke er droslet til lille mc-kort, eller er en tysk
> 27-Hk's d.o.??
>
> --
> Armand.
>
>
hvad pokker armand, du plejer da ellers bare at hælde mulige løsninger ud af
ærmet.... måske du er lidt træt, klokken er også over midnat...
> hvorledes at knasternes taktning kontrolleres:
> Taktningen er nærmest universelt markeret på alle in-line 4's:
> Når topmærket for cyl. 1-4 i tændingen matcher, vil/skal der på hver af
> knastakslernes tandhjul være en radial (=pegende væk fra centrum) streg,
som
> skal flugte med pakfladen. Alt efter om det tilfældigvis er cyl.1 eller
> cyl.4 der er i kompression ved forekommende indstilling, vil disse streger
> (skulle) pege mod hinanden eller væk fra hinanden (sidstnævnte er lettest
at
> vurdere flugtningen med pakfladen, så drej evt. krumtappen én omgang, så
de
> ligger således!); men ikke samme retning!
Jeg kan ikke umidlbart finde nogle mærker på knasterne når topmærket for
cyl. 1-4 i tændingen matcher . Det eneste der ligner er en slags kant på den
flance på knastakslen hvor tandhjulet monteres. På indsugningssiden flugter
denne kant topstykkets overkant men på udstødningssiden er den ca 1 cm under
topstykkets kant?? Hvis det er disse kanter man skal indstille efter, hvor
meget tror du ovenstående beskrevne ubalance betyder? kan det være årsagen??
P.s.Er der nogen der ved om det er disse kanter på knastakslens flancer man
skal indstille efter???
> Lige et simpelt bud alligevel:
> Er du sikker på at den ikke er droslet til lille mc-kort, eller er en tysk
> 27-Hk's d.o.??
Jo den var droslet før men jeg har udskiftet de 4 indsugningsgummièr. Men
motoren var lige så træg til at tage gassen da den var droslet!
I de tyske papirer står der at droslingen er udført ved forsnævring i
indsugningsgummièt. Men jeg har alligevel checket hoveddysens størrelse
(105) som jeg mener er standard størrelse for en udroslet xj600. Er der
nogen der kan bekræfte det?
Håber du har sovet godt armand
Mvh Lind