Syn af gammel mc
Fra : JBM

Dato : 24-06-04 15:39

Håber fra lidt gode råd her fra gruppen i forb. med kommende syn 21/7:

Har netop købt en Harley Sportster xlch fra '72, og har anmeldt den til syn.
Den er født med skiver for, og tromle bag, og det har den stadig.
Ingen blinklys (skal heller ikke have det).
Bremselys på fodbremse, men ikke på forbremse.
Kort og lang lys ok.
Udstødningerne godkendt ved sidste syn (sept. 02).
Dækmønster OK.
Ingen ændringer cyklen siden sidste syn, konstruktionsmæssigt, motormæssigt,
etc.

Hvad skal jeg typisk regne med at bilinspektionen vil være fokuseret på?

Sjælland: Hvem kan til en billig penge klargøre min cykel til syn, så den
ikke skal til omsyn?

På forhånd tak.

Jan / Helsingør

Fra : Niels

Dato : 24-06-04 15:44

stelnummer, larm put evt. et par rustfri grydesvampe ind i hvert forhør,
husk at tage dem ud igen
Niels

Fra : Thomas Lund

Dato : 24-06-04 17:08

> Har netop købt en Harley Sportster xlch fra '72, og har anmeldt den til
syn.
> Den er født med skiver for, og tromle bag, og det har den stadig.
Jeg er næsten 100% på at en ´72 er født med tromler både for og bag.
Har haft en ´73 og mener helt bestemt at den var den første årgang med skive
foran, netop derfor jeg valgte den årgang.
Tvivler dog på de vil hyle op om det.

> Udstødningerne godkendt ved sidste syn (sept. 02).
Ja, men derfor er det ikke sikkert at ham der skal syne den denne gang er
enig i det.

> Hvad skal jeg typisk regne med at bilinspektionen vil være fokuseret på?
Stelnummer og stelnummer og så dit stelnummer. Måske om den larmer for meget
efter deres smag.

> Sjælland: Hvem kan til en billig penge klargøre min cykel til syn, så den
> ikke skal til omsyn?
Ved det ikke, lave det selv?

Pas nu på gearkassen på den model, den har et meget svagt punkt ved et
nåleleje der sidder lige under akslen til det forreste kædehjul. Ryger det,
så er blokken færdig, har set det på en kammerats og læst det i flere
artikler.
Vil du ellers vide mere om sådan en karl kan du bare skrive, har da også
stadig nogle ting og sager liggende hvis du skulle mangle noget en dag.

Mvh Thomas Lund
XLH 883 - Boret til 1200 ccm

Fra : JBM

Dato : 24-06-04 17:50

"Thomas Lund" skrev

> Stelnummer og stelnummer og så dit stelnummer.

Det er OK.

/Jan