Motorveje afgift østrig
Fra : Thomas Nybom

Dato : 22-06-04 13:15

Hej Alle

Er der nogle der ved om man skal betales afgift (mærkat) for kørsel på alle
de østrigske motor- & motortrafikveje, når man er på motorcykel

Thomas
Lc 1500

Fra : Anders Thorup

Dato : 22-06-04 14:10

Thomas Nybom wrote:
> [...]
>
> Er der nogle der ved om man skal betales afgift (mærkat) for kørsel
> på alle de østrigske motor- & motortrafikveje, når man er på

Jeg var selv på ferie gennem Østrig for 2 år siden i bil.
Jeg mener at vi betalte 10euro(eller noget i den retning) for en bil, men så
kunne vi også benytte al motorvej i landet. Der er dog et par tunneler(hvis
man vælger at bruge dem) der koster lidt at køre igennem.
Men sammenlignet med Frankrig og Italien, synes jeg at Østrig var billig med
den slags.

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup

Fra : Gert Schlæger

Dato : 22-06-04 15:26

Thomas Nybom wrote:

> Hej Alle

> Er der nogle der ved om man skal betales afgift (mærkat) for kørsel på alle
> de østrigske motor- & motortrafikveje, når man er på motorcykel

Jeps - du kan læse lidt mere om priser her:
http://www.oeamtc.at/index.php?type=menu&id=84

....og se hvilke strækninger det handler om, her: http://www.vignette.at/
(vælg i menuen "Maut" og "Mautstrecken" eller "Vignette".

God' tur - det er SKØNT at køre dernede !!

Mch Schlaeger

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 24-06-04 09:48

Husk også den lovpligtige førstehjælpskasse i Østrig!!

Ellers kan jeg varmt anbefale landevejene, som byder på masser af oplevelser
og de er rigtig gode... masser af sving og udsigter...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.