Martin Sørensen wrote:
>>>på den anden side, en 520 kæde kan jeg få
>>>som O-rings, det kan jeg ikke med en 428 kæde,
>>
>>Sikker? Jeg valgte den ikke, men jeg er da rimelig sikker på at jeg
>>havde muligheden da jeg skiftede på Madam Blå mk I (XS400 Seca, for
>>dem der ikke følger så meget med)
>
>
> Jeg mener da at 520 er std. på XS400 Seca. Det er ihvertfald den Louis
> anbefaler, og også den jeg kører med.
>
>
>>>og så vidt jeg har
>>>forstået er der mindre tab i O-rings end alm. gammeldags kæde ?
>>>eller er jeg fejl på den.
>>
>>Så vidt JEG har forstået, er der _mere_ tab i en O-ring end i en uden
>>O-ring.
>
>
> Jeps, der er mere tab i en O-rings kæde, men den er til gengæld noget
> mere 'komfortabel', da den holder længere og det ikke er helt så kritisk
> om man smører den konstant. Han man et automatisk smøresystem, som
> f.eks. Scott-oiler, så betyder det mindre.
>
Og så koster en 520-kæde i stærkeste udgave s50,- i Roskilde!
Jeg tror den koster en hund mere i O-ringsudgave.
.... og hva' koster så lige en spraydåse med kædefedt!!!! ;0)
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!