Når katten er ude...
Fra : Rene Hansen

Dato : 22-06-04 07:47

Hej rødder og rødinder
Så er der søreme en ny MC'ist på vej.
Alt imens jeg prøver at tjene til livets ophold ved at sejle langfart
på udenlandske skibe, er det faldet kæresten for at anskaffe sig en
tohjuler...
Kørekortet var startet før jeg tog afsted, og køreprøven er nu på
onsdag (krydser I fingre for hende?)
Imidlertid har hun så købt en gammel Suki T250 fra '73, og mærkeligt
nok(!) har hun allerede et vist kendskab til dens køreegenskaber, ja
man spørger sig selv hvordan {
Hun klager lidt over at den er hulens svær at få i 2. gear, og hun har
af sælger fået det råd at give den en smule gas når hun skifter.
Jeg kender intet til denne lidt bedagede model (MC'en altså...) er der
nogle af de alvidende orakler her i gruppen som ved om det er et
problem som er almindeligt?
Jeg mistænker selv en skiftegaffel, men det er altså lidt svært at
afgøre det når man opholder sig i Victoria.
Er det monstro noget jeg skal skrue på når jeg kommer hjem, eller er
det normalt for maskinen/alderen?
Og nu proppen er af, er der noget andet jeg skal være opmærksom på,
ladesystemet er jo traditionelt svagt på de ældre Suki'er...
Gode som mindre gode erfaringer?
Med lækkert tilbagelænet hilsen
Ren

Fra : Hekto

Dato : 22-06-04 09:32

Rene Hansen wrote:

> [...]
> Og nu proppen er af, er der noget andet jeg skal være opmærksom på,
> ladesystemet er jo traditionelt svagt på de ældre Suki'er...

Tjaaaa ... tag nogle ekstra vagter, drop landloven, og spar sammen til
en nyere model ... MC! :0)

Du kommer til at gå kinesertørn, med blind makker, på Suzuki-vagten når
du kommer hjem! =

Det er nok en bøjet skiftegaffel. Hvis du begynder at reparere på den,
følger der sikkert en hel masse andre ting med, som også skal laves.
Hvis ikke man er 100% pjattet med sådan en ældre sag, er det nok for
dyrt og besværligt, så længe det ikke er påkrævet, eller blevet værre.

Hvordan er 'vinteren' på de kanter?

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Rene Hansen

Dato : 23-06-04 04:52

>Tjaaaa ... tag nogle ekstra vagter,
> [...]

OK, Hekto
Det bli'r vel nærmere Japaner-tørn...
Ænnivajs, som engelskmanden siger, så er jeg hjemme om et par dage
efter 15 uger i det udenlandske, og så må det jo vise sig hvor
galt det er hvis der overhovedet er andet galt end svage fødder....
Eftersom det er hendes første MC, synes jeg det er OK at starte
med en lettere antikveret model (altså MC'en).Heldigvis er jeg
ikke helt uvant med at skrue på ældre maskiner (XJ650/'82 og
Nimbus '60).

'Vinteren' på disse kanter.. joee, de sidste par uger er sommeren
startet efter et meget "Britisk" vejr. Nu er det jo også Britisk
Columbia...Det er et kabelskib jeg arbejder på, så der har været
en masse standby-tid her i Victoria, skønt men ikke specielt
billigt.

Ren
(-So what do you guys actually do for a living?
-Well basically, we're bringin' porn into peoples homes...)