Olieforbrug på MB W124 300 Td Diesel 1991
Fra : Holten

Dato : 21-06-04 18:57

Har kørt 321.000 km og fik ny top ved 300.000 km.
Kører på Shell 10W40 Helix Plus diesel.
Skifter olie og filter for hver 10.000 km.

Olieforbrug ca. 2,5-3 L mellem skift.

Er det i overkanten ?? Det skal siges at den får noget at leve af hver dag,
naturligvis inden for fornuftens rammer

Min kones 300 D uden turbo, som har kørt 550.000 bruger stort set intet
mellem olieskift, men den er jo også uden turbo.

Kan det passe at min bruger mere olie når den er tæt på et nyt olieskift ?

MVH

Holten

Fra : Stephan Aller, OZ1TM~

Dato : 21-06-04 21:13

"Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min kones 300 D uden turbo, som har kørt 550.000 bruger stort set intet
> mellem olieskift, men den er jo også uden turbo.

Hejsa.

Jeg ved ikke om jeg kan bidrage med noget, men min Mercedes-Benz 250 diesel
(senere ombygget med turbo og intercooler) bruger 1-1½ liter olie for hver
10.000 km. Motoren har gået et godt stykke over 500.000 km. Den får også lov
til at bestille noget hver eneste dag

Venlig hilsen
Stephan Aller (ham med fælgene)