|
| Honda CB450 DX eller S Fra : Kim Sørensen |
Dato : 21-06-04 17:17 |
|
Jeg har erfaret at Honda CB450 findes i 2 udgaver, en DX og en S, DX'eren
skulle være produceret i Brasilien og S udgaven skulle komme fra Japan.
Mit spørsmål går på om der er noget godt eller dårligt at sige om de 2
udgaver, såsom holdbarhed, samling, rust o.s.v.
Mvh.
Kim
| |
Richard (21-06-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 21-06-04 19:02 |
|
Kim Sørensen wrote:
> Jeg har erfaret at Honda CB450 findes i 2 udgaver, en DX og en S, DX'eren
> skulle være produceret i Brasilien og S udgaven skulle komme fra Japan.
DX... Mener du ikke N? - den blev rigtignok fremstillet i Brasilien,
introduceret i EU i på IFMA i '84, men slog ikke synderligt godt
igennem. Derfor blev den allerede i foråret '86 afløst af den japansk
producerede CB450S med rørgitterramme, stærkere forgaffel og baggaffel
lejret i rullelejer. Blev i D solgt frem til og med '89-modellen, kan
jeg se i glaskuglen, Honda Typenkompass
> Mit spørsmål går på om der er noget godt eller dårligt at sige om de 2
> udgaver, såsom holdbarhed, samling, rust o.s.v.
Tror det er armand, der kan +/- detaljerne ved disse to - mon ikke han
er på banen snart
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
Jesper (21-06-2004)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 21-06-04 19:52 |
|
Richard wrote:
> Kim Sørensen wrote:
>> Jeg har erfaret at Honda CB450 findes i 2 udgaver, en DX og en S, DX'eren
>> skulle være produceret i Brasilien og S udgaven skulle komme fra Japan.
> DX... Mener du ikke N? - den blev rigtignok fremstillet i Brasilien,
> introduceret i EU i på IFMA i '84, men slog ikke synderligt godt
> igennem. Derfor blev den allerede i foråret '86 afløst af den japansk
> producerede CB450S med rørgitterramme, stærkere forgaffel og baggaffel
> lejret i rullelejer.
Nej han mener DX.
Først var der N- modellen, så S og tilsidst DX.
DX'eren er den lidt kantet model med firkantet lygte. Selvom den er nyere
end S'modellen, er den meget ældre i sin væremåde
>> Mit spørsmål går på om der er noget godt eller dårligt at sige om de 2
>> udgaver, såsom holdbarhed, samling, rust o.s.v.
Jeg ville helt klart gå efter S'eren. Har test af dem begge liggende og
S'eren har de bedste køreegenskaber.
Motoren skal du ikke være så bange for. Hvis den har fået det olieskift
som den kræver, så skal den nok holde.
Mvh
Jesper
| |
Finn Andersen (21-06-2004)
| Kommentar Fra : Finn Andersen |
Dato : 21-06-04 20:01 |
|
"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40d7233e$0$222$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kim Sørensen wrote:
> > Jeg har erfaret at Honda CB450 findes i 2 udgaver, en DX og en S,
DX'eren
> > skulle være produceret i Brasilien og S udgaven skulle komme fra Japan.
>
> DX... Mener du ikke N?
Jeg har en bekendt der kører på en CB450-DX fra 92, den er med firkantede
forlygte, den kører vistnok meget godt, der er ikke kostet synderligt meget
på den.
Mvh Finn VFR750
Vi ses lige pludseligt. Be carefull out there.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=276
| |
Armand (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 22-06-04 18:38 |
|
Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en
news:40d7233e$0$222$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kim Sørensen wrote:
> > Jeg har erfaret at Honda CB450 findes i 2 udgaver, en DX og en S,
DX'eren
> > skulle være produceret i Brasilien og S udgaven skulle komme fra Japan.
>
> DX... Mener du ikke N? - den blev rigtignok fremstillet i Brasilien,
> introduceret i EU i på IFMA i '84, men slog ikke synderligt godt
> igennem. Derfor blev den allerede i foråret '86 afløst af den japansk
> producerede CB450S med rørgitterramme, stærkere forgaffel og baggaffel
> lejret i rullelejer. Blev i D solgt frem til og med '89-modellen, kan
> jeg se i glaskuglen, Honda Typenkompass
Da jeg et forår havde mig en S'er, hørte jeg en halvkvædet vise om at dén
var sydamerikansk produceret, hvilket fik mig til at forfølge sagen: Der
står at læse flere steder i MOTORRAD fra de aktuelle årgange, at S'en er
Brasiliansk! :-|
Motoren fremkom i '78 (særkende: tre ventiler pr. cylinder) og er brugt
t.o.m. DX'eren, hvilket i sig selv borgrer for at der ikke er så mange
problemer med dén!
Jeg har dog konstanteret flere tilfælde af motorer der er kørt tør for olie.
Men om det skyldes novicer der glemmer at efterse oliestanden, eller at den
kan få et pludseligt olieforbrug der ikke harmonerer med en given ringe
forskel på lav/høj oliestand, skal jeg ikke udtale mig om. Jævnlige
oliekontroller på den under alle omstændigheder aldrende motor (fra sidst i
80'erne) er ihvertfald en god ide :-|
--
Armand.
| |
Richard (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 22-06-04 20:03 |
|
Armand wrote:
>>DX... Mener du ikke N? - den blev rigtignok fremstillet i Brasilien,
>>introduceret i EU i på IFMA i '84, men slog ikke synderligt godt
>>igennem. Derfor blev den allerede i foråret '86 afløst af den japansk
>>producerede CB450S med rørgitterramme, stærkere forgaffel og baggaffel
>>lejret i rullelejer. Blev i D solgt frem til og med '89-modellen, kan
>>jeg se i glaskuglen, Honda Typenkompass
>
> Da jeg et forår havde mig en S'er, hørte jeg en halvkvædet vise om at dén
> var sydamerikansk produceret, hvilket fik mig til at forfølge sagen: Der
> står at læse flere steder i MOTORRAD fra de aktuelle årgange, at S'en er
> Brasiliansk! :-|
Hm, måske har du ret, men som jeg læste nævnt Typenkompass i farten i
går, skulle S'en have et andet ophav end BR. CB/CBX Roadmap på
honda.co.jp, der hovedsagelig dækker de japansk og til dels US
-producerede maskiner, er fattig på CB450'er fra de år - på nær
fuldkåbeversionen CBR450SR. Den brasilianske Motos de Passado:
<www2.uol.com.br/bestcars/classicos/cb400-4.htm>
viser kun CB450N (CB450III), CB450 Esporte (en version med styrkåbe) og
DX ab '88 foruden CBR450SR, men slet ikke S'en med sit karakteristiske
rørstel.
Men måske har du og Motorrad alligevel ret
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
Armand (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 22-06-04 22:18 |
|
Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en
news:40d88288$0$283$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> > Da jeg et forår havde mig en S'er, hørte jeg en halvkvædet vise om at
dén
> > var sydamerikansk produceret, hvilket fik mig til at forfølge sagen: Der
> > står at læse flere steder i MOTORRAD fra de aktuelle årgange, at S'en er
> > Brasiliansk! :-|
>
> Hm, måske har du ret, men som jeg læste nævnt Typenkompass i farten i
> går, skulle S'en have et andet ophav end BR. CB/CBX Roadmap på
> honda.co.jp, der hovedsagelig dækker de japansk og til dels US
> -producerede maskiner, er fattig på CB450'er fra de år .... Den
brasilianske
> Motos de Passado viser kun CB450N (CB450III), CB450 Esporte og
> DX ab '88 foruden CBR450SR, men slet ikke S'en med sit karakteristiske
> rørstel.
>
> Men måske har du og Motorrad alligevel ret
Sydamerika, er dét jeg vil hænge mig i!
Men hvad skulle der være af alternativer til BR - Argentina??
Anyhow, Google vil kunne levere et indlæg jeg tidligere har skrevet om
4½S'en, og hvor min erindring var mere frisk omkring dét, end den er lige
her og nu!
--
Armand.
| |
|
|