Så blev potten synet :)
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-06-04 16:44

Hej!

Yes, Escorten blev synet idag kl. 12.50 :) Det var dog en betinget godkendelse,
idet synsmanden mente, at den venstre bøsning i forhjulsophænget havde sluppet
lidt i gummiet. Jeg er tilbøjelig til at give ham ret, men det er altså ikke
særligt meget, og det giver intet slør pt. Jeg har allerede et sæt af disse
bøsninger liggende i min værktøjskasse (de koster kun 70,- / stk) og de skal
bare presses i (og bilen skal så spores efterfølgende).

Jeg fornemmede, at han mente bilen var rigtig velholdt hvilket sikkert også var
grunden til at han ikke dumpede den på bøsningen.

Bremsetesten gav 4% fejl foran og 2% bagpå, hvilket jeg er rigtig tilfreds med
:)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Fra : Olesen

Dato : 21-06-04 16:52

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Yes, Escorten blev synet idag kl. 12.50 :)

Tillykke. Det er jo altid rart..

> Det var dog en betinget godkendelse.

Skal du så møde igen, selvom den ikke er 'dumpet' ?

Altid sjovest, når man ryger igennem uden bemærkninger *S*....

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-06-04 16:56

Hej!

Olesen wrote:

> "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke. Det er jo altid rart..

Thanx :)

> Skal du så møde igen, selvom den ikke er 'dumpet' ?

Nej, de skal ikke se bilen igen. Så jeg slipper for de 250,- til et omsyn :)

> Altid sjovest, når man ryger igennem uden bemærkninger *S*....

Jeps. Men man kan jo aldrig vide præcis hvad synsmanden lægger vægt på, og det
bliver sværere efterhånden som bilen bliver ældre.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 21-06-04 17:12

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Jeps. Men man kan jo aldrig vide præcis hvad synsmanden lægger vægt på, og det
>bliver sværere efterhånden som bilen bliver ældre.

nemlig - men som hovedregel går de jo efter de klassiske fejl på
biltypen.

Det er rigtigt sjovt, når de ikke aner hvad de skal gå efter - som når
jeg er der med en Scorpio - den ser de ikke ret tit, og den har, på
trods af ligheden med lillebror sierra ikke de samme svage steder

(men nok et par andre)

Sjoves er det når manden går bagved og kigger på baghjulenes lodrette
vinkel - de hælder en meget lille smule ind foroven, når
hjulgeometrien står efter bogen.

--
jan@Stevns.Net

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-06-04 17:14

Hej!

jan@fedtegreven.dk wrote:

> nemlig - men som hovedregel går de jo efter de klassiske fejl på
> biltypen.

Det er rigtigt. Ergo burde jeg også have gennemgået bøsningerne grundigt. Dog
troede jeg faktisk de var ok idet jeg ikke kunne få dem til at "slippe" ved at
flå i dækket.

> Det er rigtigt sjovt, når de ikke aner hvad de skal gå efter - som når
> jeg er der med en Scorpio - den ser de ikke ret tit, og den har, på
> trods af ligheden med lillebror sierra ikke de samme svage steder

Ruster sådan en Scorpio egentligt set ift. andre Ford'er?

> Sjoves er det når manden går bagved og kigger på baghjulenes lodrette
> vinkel - de hælder en meget lille smule ind foroven, når
> hjulgeometrien står efter bogen.

Ja, det kender man jo fra Mercedes (tror det er 124'erne). Hjulene ser ud til at
skråne 5-10 grader indad i toppen, men det er sikkert helt normalt/ok :)

Mine dæk står pinligt "lige", så det studser man ikke sådan lige over.

Synsfolkene har iøvrigt droppet helt at bruge den der rusthammer de ellers
bruger normalt. I princippet kunne min fine Dinitro-behandling ellers nemt
skjule en gennemtæring (men det gør den ikke).

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 21-06-04 18:16

>Det er rigtigt. Ergo burde jeg også have gennemgået bøsningerne grundigt. Dog
>troede jeg faktisk de var ok idet jeg ikke kunne få dem til at "slippe" ved at
>flå i dækket.

Bøsningerne er gamle kendinge - de sidder jo ret udsat, og er rimeligt
hårdt belastet, så de er et sikkert mål for interesse

>Ruster sådan en Scorpio egentligt set ift. andre Ford'er?

Ikke som jeg har lagt mærke til det - enten er generation II af dem
bedre beskyttet fra fødsel, eller ganske enkelt lavet af bedre
materialer. Jeg har set masser af rustne version I'ere, men sjældent
II'erne - selv skærmkanterne ser ud til at holde bedre

>Synsfolkene har iøvrigt droppet helt at bruge den der rusthammer de ellers
>bruger normalt. I princippet kunne min fine Dinitro-behandling ellers nemt
>skjule en gennemtæring (men det gør den ikke).

De bruger den vist kun, når de er tememligt sikre på at stedet er
angrebet i forvejen ;)

--
jan@Stevns.Net

Fra : Vegetaren

Dato : 21-06-04 18:24

> [...]
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader
>
> OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Hov, de gokkede da løs på min Audi forleden dag jeg var til syn. Meeen
forgæves, den røg igennem uden anmærkninger

--
Venlig hilsen
Vegetaren ( 8000 )

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-06-04 00:01

"Vegetaren" <vegetarenNOMEAT@hotmail.com> skrev

<kvotef*ck>

> Hov, de gokkede da løs på min Audi forleden dag jeg var til syn. Meeen
> forgæves, den røg igennem uden anmærkninger

Hammeren?

Mvh.

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-06-04 06:31

Uffe Ravn skrev:

> "Vegetaren" <vegetarenNOMEAT@hotmail.com> skrev

> Hammeren?

ROFL
Hans

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 22-06-04 06:39

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Hammeren?

Dammmmm - *den* burde jeg ha set ;)

Godt grebet løve ;)

--
jan@Stevns.Net

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-06-04 00:04

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev

> Yes, Escorten blev synet idag kl. 12.50 :)

Tillykke

> Bremsetesten gav 4% fejl foran og 2% bagpå, hvilket jeg er rigtig tilfreds
med

Meget flot

Hvordan gik det med motorgangen?

Mvh.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-06-04 10:41

Hej!

Uffe Ravn wrote:

> "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev

> Tillykke

Thanx :)

> med
>
> Meget flot

Synes jeg også.

> Hvordan gik det med motorgangen?

Fint, men jeg har ikke fået kigget på det endnu. Igår lavede den ingen problemer
overhovedet.