computer i felicia
Fra : tom

Dato : 21-06-04 13:06

Er det muligt at koble en pc til stikket i bilen og så trække koder ud.
Jeg håber jo at det er et eller andet RS232 lignende interface der er i
sådan en spand

Erfaringer fra ander der gerne vil spare en masse penge på sådan en dims
til formålet...

Fra : Frank Hansen

Dato : 21-06-04 13:59

"tom" <"[NOSPAM]newsacc"@post.cybercity.dk> wrote in message
> Er det muligt at koble en pc til stikket i bilen og så trække koder ud.

Er det et 16-polet stik, der ligner det her:
http://www.elmelectronics.com/images/J1962.gif
er der stor sansynlighed for at den benytter ODBII/EODB.

Jeg tror ikke, du skal regne med at kunne sætte RS232 direkte på stikket,
men der findes et utal af konveretere, der kan konvertere ODBII-protokollen
til noget brugbart for en COM-port.

Et af stederne hvor du kan finde en sådan er her:
http://www.elmelectronics.com/ hvor der også er den del brugbar information.

Hvis du er interesseret i yderligere links, skal du bare sige til ... Har et
par stykker om emnet, ellers er Google din ven.

Med venlig hilsen

Frank.

Fra : p.jarnbak

Dato : 21-06-04 14:13

> [...]
> sådan en spand
>
> Erfaringer fra ander der gerne vil spare en masse penge på sådan en dims
Prøv at søg på vagcom.
Hej Palle